Lucrul cu oamenii se numără printre cele mai grele sarcini. Asta fiindcă fiecare este diferit, iar relația șef-subaltern este rareori una armonioasă. Intențiile au fost bune, dar nu prea bine puse în practică. Vreau să zic că, în timp ce le-ai creat acele facilități, ar fi trebuit și să-i responsabilizezi mai bine. Partea asta ai omis-o.
Când ești în funcție de conducere ideea de bază este "mână de fier în mănușă de catifea".
Cred că, în momentul de față, cel mai bine ar fi să-i aduni într-o ședință, să-ți expui nemulțumirile și să impui reguli mai stricte. Nu vor fi mulțumiți, dar vor fi mai disciplinați, dacă știi cum să-i iei.
Poti vorbi cu fiecare in parte, sa le expui cerintele pe care le ai fata de ei, in functie de sarcinile pe care le au conform fisei postului, modul de respectare a disciplinei la locul de munca, ce consideri ca ca nu fac bine si ce ar trebui sa faca.
Dupa aceea poti sa faci si o sedinta cu ei, sintetizand cele discutate in particular cu fiecare.
De asemenea, atat in discutiile particulare, cat si in sedinta, sa le amintesti ca nerespectarea sau incalcarea obligatiilor poate atrage raspunderea disciplinara, conform Codului muncii, conttractului colectiv de munca (daca exista) si contractului individual de munca.
Si ca sa vada ca nu glumesti poti sanctiona pe unul sau doi mai recalcitranti.
In pozitii manageriale nu discuti cu oamenii separat, ca o vor lua personal, ci ii aduni pe toti la o sedinta si le comunici noile reguli (sau vechile reguli daca existau, dar pe care tu le-ai incalcat si conducerea a fost sesizata) si ca vei fi nevoita sa aplici sanctiuni, daca se vor incalca regulile.