| Anonimul151 a întrebat:

De exemplu în următoarea situatie:
Se închiriază un apartament, într un oraș din România, cu acordul vecinilor și al proprietarul se dă în regim hotelier. Iar cel care e chiriaș, dă apartamentul pentru administrare regim hotelier unei firme care se ocupa de așa ceva. Bineînțeles, cu contract, termeni și condiții etc.

Aceasta firmă promite că se ocupa de absolut tot ( curățenie, consumabile, verificarea apartamentului după fiecare turist, inclusiv promit că se ocupă dacă se strică ceva în apartament cu reparații ). Pe lângă asta promit ca se ocupă inclusiv de rezolvarea situațiilor neplăcute. Distrugere, furt etc... cu depunerea documentelor la airbnb.

În aceste situații, dacă un imobil se subînchiriază in regim hotelier, dar e administrat de o firma specializată în regim hotelier cine răspunde? Tot chiriașul sau firma de administrare? Sau ambele părți?

Adică dacă eu ca chiriaș știu că răspund, de imobil și dacă îl subinchiriez. Doar că nu știu cine răspunde în situații de genul dacă îl administrează o firmă...

5 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Firma raspunde fata de chirias iar chiriasul fata de proprietar.

| Anonimul151 explică (pentru Ioandelasal):

Adică practic, în caz de daune, firma de administrare se ocupă de problema și de rezolvarea acestuia. Iar eu cum răspund față de proprietar? Dacă încalc termenii și condițiile din contract nu?

| Ioandelasal a răspuns (pentru Anonimul151):

Da, asa este.
De asemenea proprietarul, daca nu rezolva amiabil problemele, poate da in judecata atat chiriasul, cat si firma.

| Anonimul151 explică (pentru Ioandelasal):

Deci se pot complica treburile nu? Mai ales că majoritatea proprietarilor nu sunt chiar atât de "amabili" sa rezolve amiabil.

Doar că am văzut și anunțuri de închirieri apartamente, în care se specifică că se acceptă subinchirierea, dar doar dacă e administrat de o firmă specializată...

| Cipi1212 a răspuns:

Ar trebui ambele părți.