Daca este stipulat dinainte acest lucru, iar tu ai acceptat termenii de la inceput este legal, adica permisiv, daca nu tb sa te adresezi Protectiei Consumatorului
In mod legal trebuie sa restituie banii, daca returnarea s-a facut in termen de 10 zile, cu unele exceptii. In acest sens sunt prevederile OG nr.130/2000, republicata in 2008, cu modificarile ulterioare, citez:
"ART.7.(1) Consumatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul la distanţã, în termen de 10 zile lucrãtoare, fãrã penalitãţi şi fãrã invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cãdea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevãzut pentru exercitarea acestui drept începe sã curgã:
a) pentru produse, de la data primirii lor de cãtre consumator, dacã au fost îndeplinite prevederile art. 4;
b) pentru servicii, din ziua încheierii contractului sau dupã încheierea contractului, din ziua în care obligaţiile prevãzute la art. 4 au fost îndeplinite, cu condiţia ca întârzierea sã nu depãşeascã 90 de zile.
(2) În cazul în care comerciantul a omis sã transmitã consumatorului informaţiile prevãzute la art. 4, termenul pentru denunţarea unilateralã a contractului este de 90 de zile şi începe sã curgã:
a) pentru produse, de la data primirii lor de cãtre consumator;
b) pentru servicii, de la data încheierii contractului.
(3) Dacã în perioada celor 90 de zile informaţiile prevãzute la art. 4 sunt furnizate consumatorului, termenul de 10 zile lucrãtoare pentru denunţarea unilateralã a contractului începe sã curgã din acel moment.
ART.8.În cazul exercitãrii dreptului de denunţare unilateralã a contractului de cãtre consumator în condiţiile art. 7, comerciantul are obligaţia sã ramburseze sumele plãtite de consumator fãrã a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursãrii sumelor. Rambursarea sumelor se va face în cel mult 30 de zile de la data denunţãrii contractului de cãtre consumator.
ART.9.În cazul în care, pentru produsul sau serviciul ce face obiectul contractului la distanţã, comerciantul crediteazã consumatorul, direct sau în baza unui acord încheiat de comerciant cu un terţ, odatã cu denunţarea unilateralã a contractului la distanţã înceteazã de drept şi contractul de acordare a creditului, fãrã penalitãţi pentru consumator.
ART.10.Consumatorul nu poate denunţa unilateral urmãtoarele tipuri de contracte, cu excepţia cazurilor în care pãrţile au convenit altfel:
a) contracte de furnizare de servicii a cãror execuţie a început, cu acordul consumatorului, înaintea expirãrii termenului de 10 zile lucrãtoare prevãzut la art. 7 alin. (1);
b) contracte de furnizare de produse sau servicii al cãror preţ depinde de fluctuaţiile cursurilor pieţei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
c) contracte de furnizare a unor produse executate dupã specificaţiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum şi a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
d) contracte de furnizare a înregistrãrilor audio, video sau a programelor informatice, în cazul în care au fost desigilate de cãtre consumator;
e) contracte de furnizare a ziarelor, periodicelor, jurnalelor-magazin;
f) contracte de servicii de pariuri sau loterii."
Fata de prevederile imperative ale acestui act normativ este contrar legii ceea ce au scris ei pe site si pot fi sanctionati daca nu respecta prevederile legale. Numai bine!
Nu este legal, ba mai mult, chiar afisarea acestei propozitii pe site constituie o contraventie, sunt magazine care au incasat-o pentru celebrul afis "marfa vanduta nu se schimba".
Faptul ca tu ai acceptat niste termeni abuzivi nu are nici o relevanta, dupa cum nici politica lor interna nu te priveste, o reclamatie la OPC iti va da cu siguranta castig de cauza.
Bună.
Este politica lor internă.
Garanțiile și returnarea produselor sunt reglementate prin Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora și O.G. nr 130/2000 – privind regimul juridic al contractelor la distanță, ordonanță ce se aplică magazinelor on-line.
Pa, pa.
Depinde ce ai semnat inainte de a cumpara produsul respectiv. Poate ai renuntat de buna voie (in necunostinta de cauza, ca de, cine citeste toate regulamentele) si atunci nu poti primi contravaloarea decat sub forma de alte produse.
Inca nu am luat nimic.
De pe site-ul asta nu trebuie sa semnezi nimic dar nu ai dreptul sa iti mai vezi banii inapoi ci doar alte produse ceea ce nu mi se pare corect.
Classiffied întreabă: