Sa citeasca contractul pe care l-a avut cu Romtelecom, mai ales la rezilierea contractului si despagubirea pe care trebuie s-o plateasca. Daca este prevazuta in contract va trebui sa plateasca. Din cate spui a solicitat rezilierea pentru alte motive decat cele privind calitatea serviciilor. Oricum, pentru a se lua in calcul slaba calitate a serviciilor, ar fi nevoie de dovezi: cel putin 2-3 reclamatii facute, deplasarea lor pentru remedieri ori faptul ca nu au facut remedierile, cel putin 2 martori. Sa incerce o intelegere cu ei, sa plateasca in rate. Numai bine!
"Dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză contractuală sau înţelegere între părţi, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept. Drepturile părţilor referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate în cazul denunţării unilaterale", potrivit noii variante a articolului 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului.
Anexa la Legea nr. 193/2000 a fost completată cu noi clauze care sunt considerate abuzive în contractele încheiate între comercianţi şi consumatori. Astfel, sunt considerate abuzive clauzele care "restrâng sau anulează dreptul consumatorului de a denunţa sau de a rezilia unilateral contractul, în cazurile în care: comerciantul a modificat unilateral clauzele care îi permit să modifice unilateral, fără acordul consumatorului, clauzele privind caracteristicile produselor şi serviciilor care urmează să fie furnizate sau termenul de livrare a unui produs ori termenul de executare a unui serviciu; comerciantul nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale; comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe în cazul denunţării unilaterale".
Dacaas fi eu in locul vecinului tau nu as achita nimic, sa ma actioneze in judecata... ca si pensionar o sa platesc 10 lei pe luna ca nu imi permit mai mult pentru ca nu am.