anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

M-am uitat pe recenziile ANPC și am văzut multe recenzii negative.
Sunt mulți oameni nemulțumiți care afirmă că au depus sesizări dar nici după multă vreme nu i-a luat nimeni în seamă. Deasemenea, nici la nr de telefon oficial cică nu răspunde nimeni.

De ce nu se iau în seamă acele sesizări?
După ce criterii aleg cei de la ANPC să demareze controale?
Am văzut că uneori își fac treaba, alteori nu.

Răspuns Câştigător
| popescuhertz a răspuns:

Este posibil ca unii consumatori să fie nemulțumiți de modul în care ANPC a rezolvat sau nu a rezolvat problemele lor, dar este important de ținut cont că ANPC are o mare încărcătură de muncă și poate că nu poate rezolva imediat toate sesizările primite.

În ceea ce privește criteriile după care ANPC alege să demareze controale, acestea pot varia în funcție de diferiți factori, cum ar fi:

Gravitatea problemei sesizate: ANPC poate decide să acorde prioritate sesizărilor care implică probleme grave sau care afectează un număr mare de consumatori.

Numărul de sesizări primite: ANPC poate decide să demareze controale în cazul în care a primit un număr mare de sesizări legate de același subiect.

Riscul de afectare a intereselor consumatorilor: ANPC poate decide să demareze controale în cazul în care există un risc ridicat de afectare a intereselor consumatorilor, cum ar fi în cazul în care sunt implicate produse periculoase sau servicii de calitate slabă.

Alte priorități stabilite de ANPC: ANPC poate stabili anumite priorități în funcție de obiectivele sale generale sau de situația specifică a pieței.

Este important de menționat că ANPC nu poate demara controale sau lua măsuri în cazul în care nu are suficiente informații sau probe care să susțină sesizarea primită. De asemenea, ANPC poate avea limitări legale sau administrative care îi pot împiedica să ia anumite măsuri în anumite cazuri.

6 răspunsuri:
| mihai69 a răspuns:

Ca să depui o sesizare la ANPC trebuie să dovedești cu bon fiscal faptul că ai beneficiat de un anumit produs sau serviciu neconform. De asemenea, trebuie să prezinți dovezi că ai încercat să rezolvi problema pe cale amiabilă.
Mulți dintre cei nemulțumiți nu îndeplinesc cel puțin una dintre aceste condiții, fără de care ANPC-ul nu are temei legal să întreprindă vreo acțiune sau să ia măsuri.

| anonim_4396 explică (pentru mihai69):

Dar dacă lucrezi într-un mic restaurant, să zicem, și condițiile de lucru sunt infecte și filmezi cu camera ascunsă mizeria de acolo și trimiți clipul la cei de la ANPC, atunci ANPC-ul nu ar trebui să ia în seamă și să intervină?

| mihai69 a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu. Intră pe s@itul lor și citește ce, cum și când pot ei interveni în mod legal.

| Yuoia a răspuns:

Recenziile alea de cand sunt? De cand EON si Electrica au facut magarii? ANPC-ul a fost depasit atunci.
Recenziile la ANPC nu sunt 100% reale.

Răspuns utilizator avertizat
| IceRope a răspuns:

La ANPC lucrează multe putori angajate la stat pe pile. Dacă au chef, dau curs sesizării. Dacă sesizarea vine de la cineva "important", iar se pun pe treabă. Dacă nu, își beau cafeaua liniștite, fiindcă salariul merge oricum. ANPC = jigodii.winking