| tudorvolcano a întrebat:

Normal, dacă autostrăzile ar fi construite și căile ferate modernizate, și s-ar elibera din trafic prin construirea de autobuze, tramvaie, și metro subteran în orașele de peste 200.000 de locuitori, oare nivelul de trai nu ar crește?
Mă gândesc că raportul prețuri-salarii din țara noastră e așa puțin favorabil românilor fix din cauza infrastructurii proaste. Durează de două ori mai mult pentru un camion să ajungă la destinație la noi în țară față de Occident.
Deasemenea, occidentalii au avantajul de a avea ieșire la Oceanul Atlantic și la Marea Mediterană, iar prețurile la ei scad și mai tare, pentru că e mai ușor să aduci mărfuri pe apă decât pe uscat, dar acest lucru e imposibil de realizat pentru noi, că nu avem ieșire la Ocean sau la Mediterana.
Ce se putea face la noi era să folosim Dunărea pentru transport de mărfuri, dar nu s-au făcut destule eforturi. Canalul Dunăre-Marea Neagră nu va fi profitabil dacă transportul pe Dunăre nu este menținut cum trebuie de noi.
https://www.zf.ro/......e-12423202

2 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

E un lucru binestiut si e baza oricarei economii solide faptul ca infrastructura dezvoltata atrage dezvoltare economica si sociala.
Vezi cazul Oradea. Au construit infrastructura pentru investitori lucrurile s au pus in miscare frumos.

| dinaprilie a răspuns:

Regulile actuale spun cam asa. O sa ma exprim plastic: orice bun in jurul tau ( al statului, deci al poporului ) trebuie sa aiba o "traducere" in bani ( la un moment dat era aur ). Altfel, te imprumuti si platesti pretul ( vinzi paduri, minerale etc ) si platesti dobanda. Daca tarisoara asta are o forta de munca activa de DOAR cateva milioane de oameni de unde crezi ca poate veni banet pentru bunurilor comune? Mmm.