In prezent grupele de munca nu mai sunt cele anterioare (I, II sau III) ci exista locuri de munca cu conditii deosebite, conditii speciale si conditii normale.
Cred ca soferul pe un camion de 12 tone este incadrat la conditii normale, in functie si de transporturile ce le face (marfuri normale sau periculoase).
Cabina unui camion nu este un loc de munca care s-ar putea incadra in conditii deosebite de munca (vechea grupa a 2-a )--- nu-mi amintesc sa fi fost vreodata! Angajatorul tau ar trebui sa dovedeasca cu buletine de analiza a noxelor(eliberate de laboratoare abilitate) +un raport de la un medic specialist in medicina muncii ca in cabina exista noxe profesionale fizice ce constau in zgomot, vibratii, unde electromagnetice, presiune, radiatii ionizante, radiatii laser de putere neprotejate, noxe profesionale chimice sau biologice care depasesc limitele admise prevazute in Normele de protectie a muncii.
Cat priveste locurile de munca incadrate in conditiile speciale (vechea grupa 1), vezi, mai jos, care sunt cele enumerate de lege:
a) unitatile miniere, pentru personalul care isi desfasoara activitatea in subteran cel putin 50% din timpul normal de munca in luna respectiva;
b) activitatile de cercetare, explorare, exploatare sau prelucrare a materiilor prime nucleare, zonele I si II de expunere la radiatii;
c) activitatile din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, prevazute de actele normative cu regim clasificat emise pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi;
d) aviatia civila, pentru personalul navigant prevazut in anexa nr. 1 din Legea nr. 263/2010;
e) activitatile si unitatile prevazute in anexele nr. 2 si 3 din actul normativ precizat mai sus;
f) activitatea artistica desfasurata in profesiile prevazute in anexa nr. 4 din acelasi act normativ. (art.30 alin.(1) din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice)
sabin89 întreabă: