| Den1597 a întrebat:

Salut! Am 2 întrebări. Am un sterlizator cumpărat de la BebTei, fizic din magazin, la care am primit garanția doar de un an (specificat pe certificatul de garantie). In 20 de zile se face un an de când l-am cumpărat. S-a stricat și am fost cu el la garantie, dar nu mi s-a acceptat, pe motiv ca trebuie sa vorbesc direct cu firma ce se ocupa de repararea lor. Le-am scris de mai bine de 3 săptămâni pe mail, trimițându-le toate documentele necesare pe mail pentru produs cerând soluționarea problemei. Mi s-a spus ca se rezolva in 3-5 zile. Au trecut 19 zile si nu am primit nici măcar un mail de confirmare, ce sa mai zic de soluționare.
1). In România este obligatoriu sa primim garantie minim 2 ani la orice produs sau se poate și un an? Unde aflu mai multe detalii?
2). Ce sa fac in situația asta ca sa rezolv cu garanția?

Răspuns Câştigător
| andreierdna91 a răspuns:

Este foarte simplu, ai un formular online de la protectia comsumatorilor.
Acolo incarci documentele justificative pentru produs, data la care ai discutat cu ei si le scrii in detalii toata povestea (cum ai scris aici).
In Romania este lege ca in momentul in care se depasesc 15 zile CALENDARISTICE (mare grija ca vor incerca sa te pacaleasca ca sunt 15 zile lucratoare) sa primesti banii pe produs inapoi (NU alt produs, banii! ).
Poti face o incercare (printeaza articolul ala de lege) si mergi acolo de unde l-ai cumparat, normal ei trebuie sa-ti dea banii si e treaba lor sa rezolve apoi cu service-ul sa-si recupereze paguba.

2 răspunsuri:
| eliancodrut a răspuns:

Atentie, daca trimiti sesizare la protectia consumatorului sa nu trimiti actele originale.
E posibil ca nici in urma sesizarii protectiei consumatorului sa nu se rezolve. Atunci ii dai in judecata. Iti trebuie acolo actele originale.
Iti spun astea ca am experienta.

| Den1597 explică (pentru eliancodrut):

Inteligent răspuns, mulțumesc!