| luovi13 a întrebat:

Salut, am 2 intrebari despre legislatia pentru biciclisti in Romania.

1: Daca imi cumpar o bicicleta fixed gear sau "fixie" este de ajuns sistemul de franare oferit de roata de spate atunci cand ma opresc din pedalat?
Deoarece nu as instala o pereche de frane clasice pe aceasta daca nu este complet necesar. (cei care sunt pasionati vor intelege putin mai bine intrebarea)

2: In ce circumstante pot depasi coloanele de masini in ambuteiajele din trafic? Vreau sa folosesc aceasta bicicleta pentru a merge la facultate, iar dimineata in orasul unde locuiesc, in general, cu masina dureaza undeva la 50 de minute, iar cu o bicicleta tip mountain-bike (full suspension) dureaza 25-30 de minute. Bineinteles cu bicicleta de munte ocolesc traficul incercand sa ma strecor printre blocuri deoarece ghidonul este destul de lat iar comoditatea la pedalat, viteza si toate cele sunt un minus. In plus ajung la facultate extrem de obosit si transpirat, din cauza greutatii si a pozitiei.
Nu sunt pasionat de bicicletele electrice asa ca imi caut una de strada, cu roti subtiri si mi se pare interesant termenul de "fixie".

2 răspunsuri:
| VoidEternal a răspuns:

Nu ai nevoie de alt sistem de frânare din moment ce roata spate e blocabila. That being said, e mai greu decât pare să blochezi roata spate, mai ales daca nu ai pedale cu ratrape. Nu merge chiar natural. Mai ales prin trafic, unde nu vrei sa faci slide sa razi oglinzi si portiere.

De transpirat tot nu scapi, mai ales daca ai rucsac, chiar dacă bicicleta e ușoară, dacă e și un pic cald, transpiri.

Sfatul meu. Dacă vrei fixie... Majoritatea butucilor sunt flip-flop, ai freehub pe o parte și fixer gear pe cealaltă, doar schimbi orientarea rotii. Mergi pe freehub și pune-ți frane și pe spate și pe față pe janta. In trafic it's a must. Pare distractiv in Premium Rush, dar în realitate un fixie vine cu ceva bătaie de cap.

Iar dacă vrei să scapi de transpirație... o trotineta. Eu reușesc să mă descurc in 80% din situații cu trotineta, fără mașină, deși am 6 biciclete, inclusiv un fixie.

| VoidEternal a răspuns:

Prima oară când am incercat sa opresc pe fixed gear, făcusem și ceva viteza și efectiv când m-am opintit in pedala, energia cinetică adunată m-a aruncat în sus deși mi-am lăsat toată greutatea pe pedala. Iar apoi pedala vine super repede din spate și te lovește de numa'. Apoi imediat și celălaltă. Not fun. Și odată ce ai pierdut controlul și ai ridicat piciorele de pe pedale, pentru că din viteza aia nu poți să potrivești exact viteza de rotație a pedalelor, efectiv nu ai cum să oprești până nu încetinești suficient de mult încât să poți pune iar picioarele pe pedale. Dacă nu ai măcar o frana pe față e chiar periculos. Cum ziceam, pare simplu dar nu e. Oricât îmi lăsăm greutatea pe față, nu reușeam să blochez roata. După vreo săptămână am renunțat, am trecut pe freehub.