| IXIAlinIXI a întrebat:

Salut, am citit mult pe partea de nutritie si sanatate prin alimentatie si am aplicat si pe mine mai multe diete ce au avut un efect wow. As vrea sa impartasesc cunostintele lumii printr-un canal de Youtube.

Acum intrebarea mea e daca am voie sa spun oamenilor ce sa bea si sa manance pentru a vindeca anumite afectiuni daca nu sunt medic? Spre exemplu sa le spun ca daca au infectie dentara sa bea ceai de musetel, sau daca au cancer sa tina post cu apa cateva zile.

E ilegal sa dau sfaturi medicale si indemnuri in acest sens? Nu am reusit sa gasesc vreo lege pe tema asta... Nu vreau sa impersonez, sa pretind ca sunt medic sau sa vand direct produse farmaceutice, o sa fac doar marketing afiliat.

Nu vreau sa fiu inteles gresit, nu zic ca medicii nu au un rol f important, dar majoritatea afectiunilor pleaca de la alimentatie si pot fi vindecate astfel.



Dau funda! mersii

Răspuns Câştigător
| LegiuitorulInfractorul a răspuns:

Cate raspunsuri aiurea la intrebarea ta, e clar ca daca niveul de cultura a oamenilor e in halul in care ti-au raspuns unii la intrebare atunci poti sa stai linistit ca nu te da nimeni in judecata. Dar ca idee e bine sa te mentii la ideea de "ar putea" ca sa eviti discutii aiurea cu idioti. Bafta!

| IXIAlinIXI explică (pentru LegiuitorulInfractorul):

Mersii frumos, da, ma gandeam si eu la asta.

| johnnny123 a răspuns (pentru IXIAlinIXI):

Pentru că tot discutam despre care dintre noi doi este "penibil", realizezi cât de penibil este să-ți faci încă un cont doar ca să te aprobi singur și să-ți acorzi fundiță?

Și să mai joci și teatru răspunzându-ți singur "Mersii frumos, da, ma gandeam si eu la asta"?

| IXIAlinIXI explică (pentru johnnny123):

Nu e oare penibil cum te bagi peste raspunsul omului doar ca a reusit ce tu nu ai reusit?

40 răspunsuri:
| doctorandus a răspuns:

Cere un control la psihiatrie.

| IXIAlinIXI explică (pentru doctorandus):

Pentru ca am pus o intrebare legala foarte simpla? E amuzant cum lumea se uita doar la un singur lucru adica doar un exemplu menit sa intelegeti la ce ma refer si farabsa aveti habar judecati si vorbiti desi chiar lipsa de infromare a voastra poate face rau la oameni.

| doctorandus a răspuns (pentru IXIAlinIXI):

Dap, sa stii ca majoritatea nebunilor doar spun nebunii, nu dau in cap la nimeni. Nu e ilegal sa fii nebun.

| mODIN a răspuns (pentru doctorandus):

Un pic cam dura reactia ta, sincer. Banuiesc ca partea cu tratarea cancerului e ce te-a facut sa-l acuzi ca e dus. Nici eu nu prea cred in tipurile astea de medicina alternativa, dar ideea de a tine post cu apa ca tratament nu e o inventie a unui utilizator oarecare de pe TPU, ci are studii care sustin asta: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5442682/

Nu ma intelege gresit, eu daca aflu ca am cancer, nu ma iau dupa ce citesc pe net, ci ma duc la doctor. Dar sa acuzi un om care pune intrebari foarte de bun simt ca e nebun, asa, fara motiv, mi se pare urat...

| IXIAlinIXI explică (pentru doctorandus):

Tratamentele anti cancer din ziua de azi disponibile omului de rand sunt tratamente invechite care au fost testate de la inceput pe oameni si vazand ca au ceva reusite sau zis ca e suficient de bun si aia e... desi nu ai sa vezi oameni bogati ca mor de cancer daca vor sa se trateze fiindca sunt metode mult mai bune decat chimio si radio terapia dar nu sunt accesibile tuturor fiind foarte scumpe. Cand esti bolnav si vezi ca tratamentele clasice nu te ajuta cu nimic, incepi sa cauti noi descoperiri sau studii experimentale in care sa participi pentru a putea sa iti salvezi viata. Asa ca desi in acel articol scrie ca inca nu sunt suficiente date cat sa fie prezentat ca un tratament oficial, exista suficiente date cat sa demonstreze eficacitatea in anumite cazuri.

| doctorandus a răspuns (pentru IXIAlinIXI):

Nu, scrie ca e abia o intuitie care n-a fost testata in niciun fel. Deci nici macar nu e in stadiul de "tratament experimental".

| johnnny123 a răspuns:

"daca au cancer sa tina post cu apa cateva zile. "

Gata, nu mai avem nevoie de medici. Sfaturile tale sunt suficiente.

| IXIAlinIXI explică (pentru johnnny123):

Aparent ai inteles gresit asa cum am mentionat mai jos...
Ca info pentru tine: Nu zic ca asta ar putea vindeca boala complet, dar sunt studii care au demonstrat ca e unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poti face. Poti sa cauti si sa citesti daca stii cum se citeste un studiu stiintific.

| johnnny123 a răspuns (pentru IXIAlinIXI):

"am voie sa spun oamenilor ce sa bea si sa manance pentru a vindeca anumite afectiuni? Spre exemplu sa le spun ca daca au infectie dentara sa bea ceai de musetel, sau daca au cancer sa tina post cu apa cateva zile. "

Da, îmi cer scuze că am înțeles greșit. Nu ai spus că postul cu apă vindecă cancerul. Ah, ba nu, stai așa. Exact asta ai spus.

| IXIAlinIXI explică (pentru johnnny123):

Poate si sa vindece laughing dar eu ma refer la vindeca/ameliora. Acuma data tot esti interesat de subiect, poate esti interesat sa raspunzi

| johnnny123 a răspuns (pentru IXIAlinIXI):

Nu, chiar nu sunt interesat de subiectul "Câteva zile de post cu apă vindecă cancerul."

Alte sfaturi valoroase mai ai? Cum să câștigi la 6 din 49? Cum să-ți crească înapoi un picior amputat?

| IXIAlinIXI explică (pentru johnnny123):

Nu cred ca ala era subiectul intrebarii laughing esti un pic pe langa, dar daca esti neaparat curios tu sa iti raspund eu la intrebarile tale asa din generozitatea mea, poti sa castigi la 6 din 49 daca joci de suficiente ori si poate sa iti creasca un picior amputat daca esti un axolot. Acum ca te am ajutat, poate reusesti sa treci peste frustrari si sa ma ajuti cu intrebarea sau sa o lasi moarta laughing

| johnnny123 a răspuns (pentru IXIAlinIXI):

Nu, subiectul întrebării era că vrei să faci bani oferind sfaturi aberante. Nu, nu te-aș ajuta cu asta nici dacă aș putea.

| IXIAlinIXI explică (pentru johnnny123):

Sfaturi bazate pe studii domnule drag, nu sunt aberante.

| johnnny123 a răspuns (pentru IXIAlinIXI):

Ok. Deci cele aproximativ 10 milioane de persoane care mor anual de cancer ar fi putut să se vindece bine-merci ținând post cu apă câteva zile, doar că nu le-a spus niciun oncolog treaba asta.

Deloc aberant, domnule drag,

| IXIAlinIXI explică (pentru johnnny123):

Unii din ei poate ca da, altii nu, interventia medicala si tratamentele medicale actuale sunt necesare de cele mai multe ori. Oncologii spun ca pacientii pot manca ce vor ei, ca trebuie sa faca chimio si radio terapia si cam atat. Sunt putini oncologi buni in tara asta si prea putini care citesc studii sau propun pacienti catre studii. Nu e nevoie sa exagerezi pe un subiect de genul si sa dezinformezi oamenii cu privire la solutii care chiar pot functiona pentru ei. E un subiect de discutie pe care cu drag l-am putea discuta in alta parte dar aici imi strici mie intrebarea pe TPU laughing Inteleg ca vrei sa protejezi oamenii de prostie, dar poate ca uneori fara sa iti dai seama protejezi de fapt prostia. Crezi ca daca dau apa minerala la un cal o sa traga mai tare la caruță?

| johnnny123 a răspuns (pentru IXIAlinIXI):

Aham, deci tu afirmi că postul cu apă vindecă cancerul, iar eu "dezinformez" și "exagerez" atunci când spun că lucrurile nu stau deloc așa.

Ca să nu mai vorbesc despre cât de penibil este faptul că te simți în măsură să judeci nivelul de pregătire al oncologilor din România și să afirmi că aceștia nu citesc studii.

Haide să nu mai continuăm discuția asta inutilă. Este o pierdere de vreme pentru amândoi.

| IXIAlinIXI explică (pentru johnnny123):

Las asta aici sa citesti decat sa iti pierzi timpul valoros cu raspunsuri irelevante. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6938162/

Si cat de penibil e sa nu intelegi ce inseamna dreptul la libera exprimare intr-un stat democratic.

| johnnny123 a răspuns (pentru IXIAlinIXI):

Foarte interesant, mai ales că în acel studiu scrie foarte clar că dieta cu apă este testată în combinație cu tratamentele anti-cancer. Deci nu dieta cu apă este cea care vindecă cancerul (așa cum susții tu) ci tratamentele. Dacă un bolnav de cancer ține doar o dietă cu apă, este fix frecție la piciorul de lemn.

Iar a contrazice pe cineva atunci când susține lucruri false nu reprezintă în niciun caz o încălcare a "dreptului la libera exprimare într-un stat democratic".

Cu alte cuvinte, înțelegi "dreptul la libera exprimare" la fel de bine cum înțelegi și studiile: puțin spre deloc.

| IXIAlinIXI explică (pentru johnnny123):

Esti amuzant prin insistenta de a incerca sa pari pe subiect laughing Deci asa cum am spus, interventia medicala e necesara si da, ala e doar unul din multele studii care arata eficienta postului cu apa. Eu am spus in acel exemplu ca "daca ai cancer sa tii post cu apa cateva zile"... nu am zis ca vindeca, ci ca doar este recomandat, nu am intrat in detalii de ce fiind doar un exemplu. Exista si posibilitatea sa te vindeci doar cu postul cu apa prin Autofagie, cauta si informeaza-te.

Si de asemenea legat de ce am spus legat de dreptul la libera exprimare, iar esti pe langa domnule drag, nu e o problema ca ma contrazici fiindca nu stii si crezi ca vrei sa demonstrezi ceva, pentru ca si eu dreptul la raspuns sa demonstrezi ca dezinformezi lumea, problema e ca tu sugerezi ca e penibil sa spun ca o parte din medicii oncologi nu citesc studii si nu sunt profesionisti, am dreptul sa spun asta iar tu esti penibil sa imi sugerez sa incetez in a exercita aceste drepturi. Daca chiar ai citi raspunsurile si nu ai fi asa superficial te-ai gandi putin inainte sa scrii.

Asa ca, poti considera putin penibil sa raspunzi atat de mult pe langa subiect in repetate randuri laughing

Sper ca ai invatat ceva astazi de aici si o sa reusesti de maine sa iti consumi energia intr-un mod productiv si cu impact pozitiv pentru omenire big grin

| johnnny123 a răspuns (pentru IXIAlinIXI):

"Eu am spus in acel exemplu ca "daca ai cancer sa tii post cu apa cateva zile"... nu am zis ca vindeca"

Poate că suferi de o formă de pierdere a memoriei pe termen scurt. Nu-i nimic, îți mai reamintesc o dată că exact asta ai zis:
"Am voie sa spun oamenilor ce sa bea si sa manance pentru a vindeca anumite afectiuni? Spre exemplu sa le spun ca daca au infectie dentara sa bea ceai de musetel, sau daca au cancer sa tina post cu apa cateva zile. "

Cât despre "dreptul la libera exprimare", vezi postul de mai sus al lui doctorandus. Te descrie perfect.

| IXIAlinIXI explică (pentru johnnny123):

In primul rand doar am dat un exemplu si asa cum am corectat vindeca/ameliora, si faptul ca ar putea fi o cale spre vindecare. La asta ma referam. Si daca o intelegi asa o sa fie ok. Tu tot o tii pe a ta ca am zis cum vrei tu sa crezi ca am zis desi am clarificat imediat.

E clar ca tu cauti o validare constanta si nu imi pot imagina cum cineva poate avea un partener de viata ca tine care nu stie sa asculte.

| johnnny123 a răspuns (pentru IXIAlinIXI):

Atunci când cel cu care ai o dispută nu mai are la ce apela decât la atacuri personale, este clar că ai câștigat disputa.

Nu-mi mai rămâne decât să-ți urez mult succes cu canalul de Youtube!

| IXIAlinIXI explică (pentru johnnny123):

Inseamna ca ai pierdut de mult de cand mi-ai zis sa merg la psihiatrie laughing Mersii mult de urare, dar nu ma apuc pana nu aflu ce e legal si ce nu pe tema asta

| johnnny123 a răspuns (pentru IXIAlinIXI):

Din nou te afli intr-o eroare. Nu ți-am spus niciodată să mergi la psihiatrie. Din câte văd, recomandarea respectivă a venit de la doctorandus.

| mODIN a răspuns:

Daca chiar te pasioneaza domeniul, de ce nu faci si studii in el?

Vad ca ai avut o cearta cu cineva pe tema "postului cu apa" mai jos. Nu stau sa citesc toate comentariile acolo, iti zic doar ca mai cunosc pe cineva care sustine ca si-a vindecat fiul de diabet prin metoda asta. El e antrenor de fitness si are si curs de nutritionist, deci isi permite, oarecum, chiar daca nu e doctor.

Incearca si tu asta inainte sa dai altora sfaturi. Nu stiu daca e neaparat ilegal sa dai altora sfaturi de genul (e plin internetul de vegani care fac asta), dar e cumva imoral sa o faci inainte sa ai vreo acreditare, catusi de mica.

| IXIAlinIXI explică (pentru mODIN):

Multumesc pentru raspuns si opinie, si eu cred ca un curs acreditat sau studiile acreditate sr da un plus valoare moral, dar pentru a cunoaste nu e necesara facultatea, mai ales la ce hal de profesori mai predau prin tara asta.

| ioana748 a răspuns:

Ai putea cita sursele.
Cartile,autorii, etc.
Gen sfaturile nu vin de la tine ci sunt din studiile lui cutare, bla, bla, bla.

| IXIAlinIXI explică (pentru ioana748):

Pai si daca nici unii din ei nu sunt medici? Unii sunt ingineri, nutritionisti... As vrea sa vad un fundament legal

| IXIAlinIXI explică:

Vindeca/ameliora * ca sa nu fie interpretari gresite?

| mcmxl a răspuns:

E plin de canale din astea care distrug oameni. Postul cand ai cancer e cea mai mare prostie! Un homeopat din asta ca tine mi-a omorat sora!

| IXIAlinIXI explică (pentru mcmxl):

Salut, tocmai ca e plin de canale de genul care nu dau detalii si baga aberatii vreau sa stiu daca e legal in primul rand. Nu e vorba de homeopatie aici, eu ma bazez pe studii... Postul cand ai cancer in cele mai multe cazuri nu e o prostie, e chiar recomandat si cu eficienta demonstrata, dar trebuie sa il faci cu cap, de regula sa faci si chimioterapie si pe langa asta sa mentii o alimentatie sanatoasa special creata nevoilor tale. Plus ca depinde de stadiul in care este cancerul... Nu mai zic ca e nevoie si ca tratamentul sa fie urmarit constant, lucru care in Romania nu e foarte practicat.
Nu poti condamna pe cineva ca ti-a omorat sora, unii raspandesc informatii incomplete sau false cu intentii bune fara sa isi dea seama.

| mcmxl a răspuns (pentru IXIAlinIXI):

Asta cu postul si cancerul e o noua idee la moda pe paginile escrocilor care au ajuns si la sora mea.
Medicii i-au explicat cu lux de amanunte de ce e o decizie gresita, ce o sa se intample in corpul ei cand o sa faca asta si nu i-a ascultat, era prea spalata pe creier ca "a citit ea".
Esti foarte naiv daca tu crezi ca intelegi o intreaga disciplina de studiu din doua documente citite pe Google!
Chiar nu mai exista alte metode de a face bani in afara de suferintele altora?

| IXIAlinIXI explică (pentru mcmxl):

Mi se pare ca nu ai citit nimic din ce am scris mai sus. Un om naiv nu se informeaza, ca dvs. Medicii nu cunosc multe descoperiri noi fiindca sunt inchisi in bula lor. Postul o sa functioneze daca si alimentatia e potrivita dupa. Sunt multe elemente de luat in calcul, nu stai pur si simplu flamand si iti trece, sansele pentru a te vindeca din autofagie fara alte tratamente sunt foarte mici. Daca ai citii mai multe documente oficiale stiintifice ai vedea ca tu esti cel naiv care se pripeste la concluzii. Stiinta microbiomului intestinal avanseaza mult in ziua de azi si ne poate arata ce mult inseamna alimentatia pentru sanatate. Asa cum am zis si mai sus daca citeai, nu e vorba de a face bani din suferinta, e vorba de a impartasii cunostinte utile si complete si daca poti face bani din asta pe langa e bine ca ajuta la cauza.

Insa nu inteleg de ce va aprindeti de la o chestiune pe care o credeti proasta fiindca inca aveti mentalitatea aia de medic batran sa mananci ce apuci cand esti bolnav, in loc sa incercati sa imi raspundeti la intrebare.