Da, poate fi magazinul pe care il inchiriezi, insa trebuie sa tii cont de urmatoarele chestii.
Dovada spatiului la RECOM se face printr-un contract fie de inchiriere fie de comodat, insa sa ai in vedere ca daca trebuie sa te muti din spatiul inchiriat initial sau ori de cate ori trebuie sa te muti din ORICE spatiu pe care il inchiriezi va trebui sa iti schimbi sediul social la registrul comertului procedura care atrage dupa sine schimbarea unor documente, certificat constatator al sediului, certificatul de identificare al firmei (CUI, acel document albastru cu toate datele firmei pe el.) si actul constitutiv, aceste documente sunt mereu importante de declarat la furnizori si la finante si trebuie mereu tinute ACTUALE pentru fiecare partener fie furnizor fie finante.
Dupa parerea mea, aceste modificari reprezinta o chestie destul de neplacut de facut de mai mult de 1-2 ori, avand in vedere ca ai timpi de asteptat pentru aceste documente, trebuie predat CUI-ul vechi si constatatorul pentru sediu, actul constitutiv editat cu noua adresa si trebuie sa astepti pronuntarea judecatorului delegat pentru eliberarea acestor acte, sa spunem 1 saptamana minim incat nu stiu daca nu ar deveni obositor pentru tine, din punct de vedere al partenerilor daca te muti tot la 3-7 luni sau din an in an nu ii deranjeaza sa le trimiti actele actualizate, eu nu as recomanda tocmai din aceste considerente.
contractul de inchiriere, evident trebuie inregistrat la finante in scopuri de impozitare si are ca avantaj posibilitatea de a-ti scoate niste bani din firma LEGAL cu un impozit mai mic decat cel pe venit deoarece mai ai deduceri pe persoana fizica.
contractul de comodat nu trebuie inregistrat la finante in scopuri de impozitare deci nu poti sa scoti bani din firma prin acest contract.
trebuie sa mai tii cont ca pe orice spatiu vei avea contract fie ca e de chirie fie ca e de comodat persoana care detine spatiul respectiv trebuie sa inregistreze la finantele locale acest fapt si va plati un impozit pe suprafata declarata la infiintarea firmei.
exemplu la recom declari 10 mp spatiul firmei iar sediul social se face la tine acasa, tu fiind proprietarul imobilului vei plati cat iti calculeaza finantele ca datorezi impozit pe acea suprafata, acest impozit este DIFERIT de impozitul pe proprietate pe care deja il platesti pe an.
oricand o forma de contract poate fi transformata in cealalta insa trebuie notificat RECOM si trebuie depusa noua forma de contract acolo si la finantele nationale si la cele locale macar o data pentru luare in evidenta pentru impozitul acela de care iti explicam mai sus, in momentul in care iti faci punct de lucru impreuna cu celelalte acte.
Sediul social al unei firme poate fi in locuinta ta sau in alt spatiu pe care il detii sau il folosesti legal, de ex. in baza unui contract de inchiriere inregistrat la fisc. Asa fiind sediul poate fi si la adresa magazinului.
Firma are nevoie de un sediu social, puteti inchiria un birou ieftin pentru sediu social, daca nu aveti activitate care presupune nevoie de spatiu extins, sau puteti apela la o firma de avocatura care ofera "cazare" pentru sedii sociale de firme, tot asa daca nu aveti nevoie de spatiu, daca aveti nevoie de spatiu de depozitare si desfacere ar fi bine sa faceti sediul in acel spatiu, se poate face si in spatiul inchiriat pentru acest scop, dar este obligatoriu un sediu social.
Sediul poate fi si magazinul pe care il inchiriez? Ca sa nu platesc de doua ori(o data pentru sediu si o data pentru magazin).
Da, poate fi magazinul pe care il inchiriezi, insa trebuie sa tii cont de urmatoarele chestii.
Dovada spatiului la RECOM se face printr-un contract fie de inchiriere fie de comodat, insa sa ai in vedere ca daca trebuie sa te muti din spatiul inchiriat initial sau ori de cate ori trebuie sa te muti din ORICE spatiu pe care il inchiriezi va trebui sa iti schimbi sediul social la registrul comertului procedura care atrage dupa sine schimbarea unor documente, certificat constatator al sediului, certificatul de identificare al firmei (CUI, acel document albastru cu toate datele firmei pe el.) si actul constitutiv, aceste documente sunt mereu importante de declarat la furnizori si la finante si trebuie mereu tinute ACTUALE pentru fiecare partener fie furnizor fie finante.
Dupa parerea mea, aceste modificari reprezinta o chestie destul de neplacut de facut de mai mult de 1-2 ori, avand in vedere ca ai timpi de asteptat pentru aceste documente, trebuie predat CUI-ul vechi si constatatorul pentru sediu, actul constitutiv editat cu noua adresa si trebuie sa astepti pronuntarea judecatorului delegat pentru eliberarea acestor acte, sa spunem 1 saptamana minim incat nu stiu daca nu ar deveni obositor pentru tine, din punct de vedere al partenerilor daca te muti tot la 3-7 luni sau din an in an nu ii deranjeaza sa le trimiti actele actualizate, eu nu as recomanda tocmai din aceste considerente.
contractul de inchiriere, evident trebuie inregistrat la finante in scopuri de impozitare si are ca avantaj posibilitatea de a-ti scoate niste bani din firma LEGAL cu un impozit mai mic decat cel pe venit deoarece mai ai deduceri pe persoana fizica.
contractul de comodat nu trebuie inregistrat la finante in scopuri de impozitare deci nu poti sa scoti bani din firma prin acest contract.
trebuie sa mai tii cont ca pe orice spatiu vei avea contract fie ca e de chirie fie ca e de comodat persoana care detine spatiul respectiv trebuie sa inregistreze la finantele locale acest fapt si va plati un impozit pe suprafata declarata la infiintarea firmei.
exemplu la recom declari 10 mp spatiul firmei iar sediul social se face la tine acasa, tu fiind proprietarul imobilului vei plati cat iti calculeaza finantele ca datorezi impozit pe acea suprafata, acest impozit este DIFERIT de impozitul pe proprietate pe care deja il platesti pe an.
oricand o forma de contract poate fi transformata in cealalta insa trebuie notificat RECOM si trebuie depusa noua forma de contract acolo si la finantele nationale si la cele locale macar o data pentru luare in evidenta pentru impozitul acela de care iti explicam mai sus, in momentul in care iti faci punct de lucru impreuna cu celelalte acte.
GYGYLATINO întreabă:
sabin89 întreabă: