| Ducbuc90 a întrebat:

Salut comunitate. In anul 2019 luna Decembrie am cumparat un laptop din Altex. Am cumparat la acel moment si extragarantie inca 2 ani pana in Decembrie 2023. L-am dus in service de vreo cateva ori in aceasta perioada si mi au rezolvat baietii problema. In anul 2023 februarie, (inainte sa imi expire prima extragarantie) am mai cumparat inca doi ani si astfel am extins garantia produsului pana in Decembrie 2025. Luna trecuta in Mai 2023 am trimis produsul in service si cei de acolo mi l au trimis inapoi deoarece nu poate fi reparat caci dupa cum spun ei "se ia in considerare prima extragarantie care este deja expirata" urmand ca produsul sa fie reparat pe banii mei daca doresc. Lucru pe care desigur l am refuzat. A venit laptopul inapoi si un angajat mi-a spus ca in mod normal o a doua extragarantie de cumpara cand cumperi produsul daca o doresti nu pe parcursul folosirii dupa cativa ani. I am rugat sa clarifice cu conducerea pentru ca eu mi vreau banii inapoi pe ce a dea doua garantie ci extinderea garantiei dupa cum am platit pentru ca eu am nevoie sa il repar pe banii lor sau sa imi dea negatie si sa imi ofere banii pe laptop. Credeti ca e ok daca ma duc la ANPC in caz de refuza sa ma ajute. Nici macar un scuze nu mi au spus pentru drumul facut la magazin din cauza greselii lor ….
Ce parere aveti?

Răspuns Câştigător
| mastadont a răspuns:

Menționează asta în reclamație și se va rezolva. Dacă simți că îți sunt încălcate drepturile de consumator atunci nu ezita.

7 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Da poți face o reclamație la protecția consumatorului pentru a doua extragarantie.

| mastadont a răspuns:

E ok, dacă nu îți primești banii înapoi pe extra-garanție sau dacă nu îți repară laptopul atunci fă-le reclamație la ANPC. Acolo le explici frumos cu documente, extra-garanția valabilă precum și răspunsul celor de la service dacă îl ai în scris, și rezolvă ei.

| Ducbuc90 explică (pentru mastadont):

Dar eu nu vreau banii inapoi pe extragarantie. Vreau sa mi l repare prin garantie ca nu am bani sa il repar eu. E mai scumpa reparatie decat banii pe care ii primesc pe cea de a doua garantie

| mastadont a răspuns (pentru Ducbuc90):

Menționează asta în reclamație și se va rezolva. Dacă simți că îți sunt încălcate drepturile de consumator atunci nu ezita.

| mODIN a răspuns:

"L-am dus in service de vreo cateva ori in aceasta perioada si mi au rezolvat baietii problema." - Aici e problema, totusi.

Daca l-ai trimis la ei la reparat, au dreptate, nu se mai putea extinde garantia. Daca l-ai dus in alta parte, e anulata complet orice forma de garantie oricum.

| Ducbuc90 explică (pentru mODIN):

L-am trimis la ei la reparat pe garantia data de producator si pe prima extinsa cu alte probleme si l au reparat. Nu in alta parte, doar la ei l-am trimis. Iar acum cand am vrut sa il trimit prin al treilea set de garantie, nu mai vor pentru ca eu nu ar fi trebuit sa pot cumpara inca o extra garantie desi mi au incasat o la altex ….

| mODIN a răspuns (pentru Ducbuc90):

Deci ai trimit laptopul la ei cat era in garantie, au rezolvat treaba si dupa nu te-au atentionat ca nu vei putea prelungi, apoi cand ai vrut sa mai prelungesti inca odata garantia ei, din nou, nu ti-au zis ca teoretic nu e voie, si acum nu vor sa-ti dea banii inapoi pentru taxa pe care au incasat-o impotriva regulilor?

Daca da, eu zic sa mai vorbesti odata cu ei, nu de alta, dar poate a fost pe tura cineva mai putin experimentat si de aia nu a putut sa-ti rezolve problema. Mi se pare cam absurda toata situatia, clar ei au gresit aici...

| Ducbuc90 explică (pentru mODIN):

Nu m-au anuntat ei ca pot prelungi. Eu am dorit si asa am si facut. Insa ei nu trebuiau sa ma mai lase sa prelungesc. I prelungire de 2 sau 4 ani se face la achizitionarea produsului nu mai tarziu. Ei insa mi-au mai acceptat inca doi ani de plata mult mai tarziu dupa achizitie cand aproape expira prima prelungire. Am sa astept raspuns si daca imi dau banii inapoi refuz. Ori imi lasa prelungirea garantiei ca sa pot beneficia de reparatii ori ma duc la ANPC