| Th3AbSinTh3 a întrebat:

Salut!
Cum procedez daca mi se refuza returul unui produs achizitionat de la Altex cu 10 zile in urma?(din cauza unui regulament modificat)
Caldura mare din iulie m-a facut sa iau decizia de a cumpara un aer conditionat, cum pretul celui clasic oscileaza zilnic si mai ai nevoie si de montaj autorizat pentru garantie... am fost atat de neinspirat sa iau unul portabl, in ciuda recenziilor pe care le-am citit despre asemenea produse.
Greu si cu aceste aparate, nu prea se gaseau, doar in anumite magazine, fara posibilitate de livrare, doar ridicare personala.
Am rezervat unul, era expus in magazin, adica a fost un resigilat, dar n-a avut si o reducere, am primit factura, am fost ajutat sa-l duc la masina si cam atat.
L-am incercat cateva zile, e bun doar pentru a consuma curent si pentru a genera caldura... Asa ca m-am decis sa il returnez.
M-am dus cu el la magazin si surpriza, mi s-a spus ca nu se poate, desi au trecut doar 10 zile. Mi-au oferit un regulament in care aceste aparate desigilate sunt exceptate de la retur, dar al meu a fost desigilat inca de la achizitie, doar a fost expus in magazin si ii lipsea si manualul de utilizare, iar un certificat de garantie nu mi-a fost oferit.
Tipa de la casa mi-a spus ca nu mai primesc tocmai pentru ca s-au facut multe retururi, responsabilul de climatizare din magazinul respectiv mi-a spus ca s-a modificat de curand regulamentul de catre cei de la Altex, dar nu mi-a fost oferita si data la care s-a modificat acest regulament.
Culmea e ca regulamentul pe care mi l-au oferit(tiparit) nu corespunde cu cel de pe site(poate inca n-a fost uploadat) si daca a fost modificat recent, de ce trebuie sa suport si eu consecintele, daca am achizitionat cat inca aceste reguli nu existau? Sau chiar daca existau, nu ar trebui sa fiu atentionat ca e un produs nereturnabil?
Am cerut o dovada a refuzului, ca sa am mai departe ceva care sa demonstreze ca am incercat in cele 14 zile sa returnez produsul, nici asta n-am primit.

Ce pot sa fac? Am incercat sa sun la call center, dar e prea tarziu astazi, o sa sun maine.

Fac reclamatie la ANPC? Cum procedez? Am sunat si acolo, i-am prins si pe ei in afara programului, dar robotul a spus ca sesizarile nu se fac la telefon. Trebuie sa le scriu si celor de la Altex(si sa astept si raspuns?) inainte de reclamatie la ANPC?

6 răspunsuri:
| DeMicUnC?l?tor a răspuns:

Du-te inapoi la magazin și cere să vorbești cu șeful de magazin.
Nu spune nimănui de ce. Vorbește FOARTE FRUMOS si fără nervi. Iar cănd ajungi la șeful mare spui exact așa. Am cumpărat aerul condiționat pentru Mama mea care suferă de inimă. Aerul rece o ține in viață, Nu m-ai am bani șă cumpăr altul și mi-e teamă că Mama va face infart.
PS. Seful va ințelege ca pot exista consecințe.

| ValentinMihai78 a răspuns:

Ziua mergeți la ANPC, cu toate documentele primite de la Altex, inclusiv bonul fiscal, obligatoriu.
Dar, firma va putea fi amendată, din cauza încălcării legii care prevede clar că un produs nu poate fi vândut fără manualul de utilizare și certificatul de garanție.
Plus că era deja un produs resigilat, fără să cunoașteți motivul resigilării.
Iar, dacă este nevoie de avocat, nu ezitați să apelați la serviciile unui avocat.
Pentru că dacă aparatul făcea parte din categoria produselor defecte returnate, faptul că a fost pus la vânzare, constituie infracțiune de înșelăciune a cumpărătorilor.

Răspuns utilizator avertizat
| Simpatic a răspuns:

Ce regulament au modificat ei si de ce.
Nu este si aici aplicabil dreptul la returul unui produs in termen de maxim 15 zile, fara o da o motivatie?
Mergi la ANPC si fa sesizare, sunt nesimtiti si unii nu toloram nesimtirea si nici produsele slabe dar scoase la vanzare.

| Sekim a răspuns:

Daca vanzatorul nu ofera un retur al produsului in garantia comerciala, nu ai absolut niciun drept sa il returnezi si ai face degeaba reclamatie la ANPC. Returul unui produs este obligatoriu in cazul in care cumperi produsul online ( 14 zile ), indiferent de motiv. Cand vine vorba de a cumpara ceva fizic, ai dreptul de a returna un produs doar daca produsul are probleme ( ex : defect ), nu ca te ai razgandit si nu il mai doresti ( unele magazine ofera drept de retur, insa este alegerea lor, nu legea impune asta ). In schimb, cum tu nu ai primit garantie si nu ai primit manual de utilizare, nu s au respectat legile in vigoare, deci poti face o reclamatie la ANPC pe aceasta cale, care eventual ii va forta sa iti returneze banii si sa ia produsul inapoi.

Bula
| Bula a răspuns:

Hai sa te invat, cum sa procedezi:
Duci inapoi aparatul "in garantie" la magazinul de unde l-ai cumparat.
Rogi personalul sa-ti arate cum raceste aerul, fiindca la tine doar incaleste.
Daca nu reusesc sa--ti arate, lasi aparatul la ei, sa-l trimita la reparat, in garantie (2 ani de la data achizitionarii). Este nevoie doar de aparat si bonul de casa.
Daca nu se reuseste repararea sau este trimis la reparat de 3 ori in termenul de garantie (2 ani + durata reparatiilor), atunci sunt obligati sa-ti dea alt produs (model identic sau asemanator) sau sa-ti returneze banii.
La Altex, daca nu reusesc sa-ti arate un aparat identic functional, atunci poti sa-ti ceri banii inapoi, pe lac. (am patit asemanator cu un model de televizor).