Du-te inapoi la magazin și cere să vorbești cu șeful de magazin.
Nu spune nimănui de ce. Vorbește FOARTE FRUMOS si fără nervi. Iar cănd ajungi la șeful mare spui exact așa. Am cumpărat aerul condiționat pentru Mama mea care suferă de inimă. Aerul rece o ține in viață, Nu m-ai am bani șă cumpăr altul și mi-e teamă că Mama va face infart.
PS. Seful va ințelege ca pot exista consecințe.
Ziua mergeți la ANPC, cu toate documentele primite de la Altex, inclusiv bonul fiscal, obligatoriu.
Dar, firma va putea fi amendată, din cauza încălcării legii care prevede clar că un produs nu poate fi vândut fără manualul de utilizare și certificatul de garanție.
Plus că era deja un produs resigilat, fără să cunoașteți motivul resigilării.
Iar, dacă este nevoie de avocat, nu ezitați să apelați la serviciile unui avocat.
Pentru că dacă aparatul făcea parte din categoria produselor defecte returnate, faptul că a fost pus la vânzare, constituie infracțiune de înșelăciune a cumpărătorilor.
Ce regulament au modificat ei si de ce.
Nu este si aici aplicabil dreptul la returul unui produs in termen de maxim 15 zile, fara o da o motivatie?
Mergi la ANPC si fa sesizare, sunt nesimtiti si unii nu toloram nesimtirea si nici produsele slabe dar scoase la vanzare.
Daca vanzatorul nu ofera un retur al produsului in garantia comerciala, nu ai absolut niciun drept sa il returnezi si ai face degeaba reclamatie la ANPC. Returul unui produs este obligatoriu in cazul in care cumperi produsul online ( 14 zile ), indiferent de motiv. Cand vine vorba de a cumpara ceva fizic, ai dreptul de a returna un produs doar daca produsul are probleme ( ex : defect ), nu ca te ai razgandit si nu il mai doresti ( unele magazine ofera drept de retur, insa este alegerea lor, nu legea impune asta ). In schimb, cum tu nu ai primit garantie si nu ai primit manual de utilizare, nu s au respectat legile in vigoare, deci poti face o reclamatie la ANPC pe aceasta cale, care eventual ii va forta sa iti returneze banii si sa ia produsul inapoi.
Hai sa te invat, cum sa procedezi:
Duci inapoi aparatul "in garantie" la magazinul de unde l-ai cumparat.
Rogi personalul sa-ti arate cum raceste aerul, fiindca la tine doar incaleste.
Daca nu reusesc sa--ti arate, lasi aparatul la ei, sa-l trimita la reparat, in garantie (2 ani de la data achizitionarii). Este nevoie doar de aparat si bonul de casa.
Daca nu se reuseste repararea sau este trimis la reparat de 3 ori in termenul de garantie (2 ani + durata reparatiilor), atunci sunt obligati sa-ti dea alt produs (model identic sau asemanator) sau sa-ti returneze banii.
La Altex, daca nu reusesc sa-ti arate un aparat identic functional, atunci poti sa-ti ceri banii inapoi, pe lac. (am patit asemanator cu un model de televizor).
efspactsy întreabă: