Nu prea te duce capul, nu? Cine crezi ca iti plateste spitalizarea daca nu crapi, loaza ce esti? Daca esti aruncat prin parbriz si ajungi prin parbrizul altuia de il omori/paradesti si pe ala? Nu e destul ca si-au asumat parintii sa produca o nulitate ca tine? Auzi tu, e vina lui si si-o asuma... cum iti asumi vina, daca ajungi leguma si ocupi un pat la terapie intensiva? Tu si imbecilii care ajung in fiecare an la urgente de sarbatori... asumarea vinei, pe naiba!
Sincer mi se pare fizic imposibil sa fii aruncat prin parbriz. Daca e sa-ti imaginezi cum sta soferul la volan si cat % din corpul lui este la nivelul parbrizului, tu chiar crezi ca se poate intampla asa ceva? In cel mai rau caz, se izbeste cu pieptul de volan, picioarele oricum se afla la pedale.
A da. si exista airbag.
Doua clipuri am pentru tine:
1. https://www.youtube.com/watch?v=YLCWGcNpY94
2. https://www.youtube.com/watch?v=9tPzALVSSvs
Bonus: https://www.youtube.com/watch?v=e15E2X0nMGA
Soferul este responsabil si pentru pasageri. Adica pasagerii au nevoie de sofer ca sa fie in viata, si nu mort. Iar centura il ajuta pe sofer ca in caz de accident sa ramana la locul lui si sa efectueze manevrele necesare, atunci cand accidentul nu este mortal.
Centura ajuta ca multe din accidente sa nu fie mortale.
In ce ma priveste, eu as limita masinile la maxim 50km/h in oras, si 100km/h pe autostrazi. Si lucrul acesta sa fie facut pe senzori, pentru ca soferul sa calce pedala la blana dar masina sa nu poata merge mai repede decat viteza maxima admisa.
Sau fara tehnologie, ar trebui ridicate pentru totdeauna permisele celor care sunt vinovati de accident. Nu avem dreptul sa ne jucam cu vietile oamenilor si nici cu sanatatea lor.
Esti intr-o depasire cu 100km/h si depasesti o masina care merge cu 80km/h si brusc din fata apare ceva... ce faci cu limitarea aia? mori cu ea in brate
N-ar fi mai bine sa impingem masina prin localitati si sa inhamam un (singur) cal la ea pe autostrada? Iar calul sa-l hranim o data pe saptamana; vinerea!
Păi nu știu cum să-i numesc pe șoferii cărora le "apare ceva brusc în față", și pe aceia care se bagă în depășire fără să se asigure.
Iar dacă există șoferi care sunt suspicioși și conduc cum nu trebuie, lucrul acesta trebuie să se raporteze, iar poliția să supravegheze mașinile cu drone. Sunt și printre șoferi o mulțime de troli care se urcă în mașini parcă special să deranjeze pe ceilalți conducători auto.
Ba încă aș scoate și asigurarea auto obligatorie, iar șoferii în caz de accident să plătească pagubele muncind în folosul comunității. Aș face o fabrică mare-mare de tot.
Pe subiectul asta nu prea ai puncte in comun cu realitatea nu?
Câteodată îmi place să mai și visez, și să evit realitatea.
Din același motiv pentru care oamenii cred în Dumnezeu. Au nevoie să știe că e cineva care dă cu parul în ei dacă fac prostii, nu pot să decidă ce e bine și ce e rău și ce consecințe au faptele lor vieții actuale.
Ti s-a explicat mai sus.
Vreau sa adaug ca eu as face niste legi astfel incat la 2-3 fapte din orice categorie la a 4-a sa se suspende permisul pentru minim 2 ani, iar la accidente unde inculpatul a fost de vina minim 10 ani.
Ca sa plusez la ce zici tu - cu care sunt intru totul de acord - pentru repetarea a treia oara a unor infractiuni gen condus beat sau neacordare de prioritate - as introducere suspendarea pe viata a conducerii oricarui vehicul pe drumurile publice. Unii sunt atit de nenorociti, incit nu ar trebui sa aiba voie nici sa isi impinga copiii in carucior, desi as mai adauga si castrarea la lista de pedepse...
Pentru că uneori legea mai trebuie să protejeze cetățenii și de propria lor prostie.
În plus, un accident soldat cu deces implică mult mai multă muncă pentru autorități decât un accident soldat doar cu daune materiale. Ca să nu mai vorbim că pot să rămână în urmă copii de care statul trebuie să aibă grijă, pot să rămână datorii, etc.
Și toate astea pentru că un om nu a vrut să poarte centură ca să nu-i scadă nivelul de șmecherie.
Putem să avem la îndemână o sută de tehnologii moderne care să ne ajute să ne păstrăm în siguranță, noi tot ca maimuțele vrem să facem. De aia. Ne credem evoluați, dar nu suntem.
Simplu ca buna ziua. Statul nu vrea soferi inconstienti la volan pe drumurile publice.
Uneori binele se mai face si cu forta... Daca omul e greoi si nu pricepe, il mai si obligi. Vezi situatia din Marea Britanie, si la circulatie si la orice... pana nu au pus camere peste camere nu au reusit mare lucru.
Asa cum te protejeaza si-n cazul telefonului ( iti spune sa nu te mai uiti pe telefon pentru propria siguranta, alea 2 sec contand decisiv in multe cazuri ) asa e si la centura
Cred că și centurile ar trebui să evolueze. Una tip rucsac E mult mai confortabilă decât astea clasice sau cele din avioane
Buna!
Consider ca legal este obligatorie deoarece salveaza vieti si s-a demonstrat asta.
Daca faci accident si mori fiindca n-ai purtat-o, si mor si altii din cauza inconstientei tale si nepasarii tale atunci e clar ca nu ti-o asumi, ca nu mai are cine.
Soferii trebuie sa primeasca amenzi pentru nepurtarea ei ca sa devina constienti si sa o poarte cel putin de frica banilor.
Iar daca vrei parerea mea personala, incercati sa nu mai ganditi: "Mie nu mi se poate intampla" PENTRU CA TI SE POATE INTAMPLA ORICE! Poti muri oricand. Am atatea cunostinte care au murit fara sa poarte centura de siguranta si mereu m-am intrebat daca ar fi purtat-o oare ar fi fost altfel? Poate ca da, poate ca nu, dar de ce sa nu incercam? Asta este scopul ei pana la urma, nu? Stiu ca te jeneaza mai ales vara cand iti sta pe gat si te irita, stiu. Dar ia-ti un tricou cu cat, incearca sa fii responsabil!
Pupici
Unii nu vor sa invete decat pe pielea proprie.
E pacat, sincer.
Selectie naturala se cheama. Cel mai trist e cand mor sau sunt nenorociti fizic/psihic altii nevinovati...
Clar. M-au disperat cei care nu inteleg de ce exista centura de siguranta. Fratele meu o foloseste si in autobuze, se uita lumea la el ca la felul 14. Pai cum sa nu porti din moment ce soferii stau pe telefoane in timp ce conduc. Mi s-a intamplat. Este jale ce se intampla cu soferii din ziua de astazi.
Oh, da, si eu. Autocar, maxi, autobuz... daca are centura, o folosesc. Cu riscul ala inerent de a arde de viu in caz de ceva. Care risc e oricum mai mic decat sa ajung naibii cu gitul rupt sau alte bucurii de genul in caz de coliziune. P.S. Am fost intr-un accident auto fara centura si no problem (eram in spate pe centru, oricum era o Dacia 1300 si nu avea centuri in spate) insa cu ceva ghinion - nu era nevoie de prea mult - zburam toti prin parbriz. Taica-meu s-a rasturnat cu o Dacie 1210 si dat peste cap de cateva ori, masina dauna totala, el ceva vinatai, dar nimic foarte grav. Un prieten s-a rasturnat cu o Solenza la vreo 120, zburat pe cimp si dat peste cap de cateva ori, a scapat fara nici o zgirietura FARA a purta centura - dar si el zicea ca a avut un noroc prea chior. Un membru al familiei extinse, rasturnat cu Logan-ul intr-o curba, vreo 60 la ora, dar conditii dificile, purtat centura, masina acordeon, scapat sanatos-voios. Avea CASCO, primit dauna totala. Toti prietenii cu care merg cu masina isi pun centura - ei fiind soferii - si imi aduc si mie aminte daca se intampla sa uit. A, da, visina de pe coliva - am trecut pe linga un accident intr-o localitate. Multe curbe, un Opel Astra bot in bot cu un Daewoo Espero. Aia din Astra aveau toti centuri, cei din Daewoo doar aia din fata. Masinile nu erau foarte praf, dar fusese o coliziune de-aia in colt urmata de ricoseu, nu chiar frontal 100%. Ei bine, aia din Astra se intindeau si ii multumeau soferului ca insistase sa isi puna centurile. Din Daewoo, din 3 care stateau in spate unul era intins pe jos si doi scuipau sange - pe picioarele lor, dar probabil ceva coaste rupte, treburi.
Pf. Ce sa mai zic, inconstienta. Si unii se mai si aventureaza cu 200 la ora daca se poate.
Adrenalina, ce sa ii faci. Am mers cu 40-50 cu bicicleta pe stradute de era sa imi rup gitul - si daca ai mers vreodata cu bicicleta cu vitezometru atunci stii ca 40 cu bicicleta pe strazi late de 2 metri si ceva e IMENS. Cu un BMW nou de-ala de vreo 400 de cai in Bucuresti, noaptea, pe la 180-190. Ambele cazuri de risc controlat. In cazul BMW aveam centura si eram in stinga spate. Statistic, sanse maxime sa scap. Dar nu s-a intimplat nimic, desigur.