Trebuie să mergi la AJOFM din judeţul tău, in termen de cel mult 60 de zile de la terminarea cursurilor, pentru înregistrare şi luarea în evidenţă. Actele necesare pentru luarea în evidenţă:
-carte de identitate, original şi copie;
-actul de absolvire a formei de învăţământ, original şi copie;
-adeverinţa de la medicul de familie, cu menţiunea că eşti apt de muncă ori ca ai eventuale restricţii medicale.
După luarea în evidenţă începe o perioadă de 60 zile în care trebuie să-ţi cauţi o slujbă ori sa-ţi ofere ei una. Dacă nu ai reuşit angajarea, până la sfârşitul perioadei de 60 de zile şi nici nu urmezi studii superioare sau postliceale, trebuie să mergi iarăşi la AJOFM pentru înscrierea la şomaj şi de la data respectivă o să primeşti o indemnizaţie de 250 de lei lunar, până la angajare, dar nu mai mult de 6 luni.
Acte necesare pentru a primi indemnizaţia de şomaj:
- actul de identitate - original şi copie;
- actele de studii şi calificare - original şi copie;
- certificatul de naştere - original şi copie;
- certificatul de căsătorie - original şi copie (dacă este cazul);
- adeverinţa medicală - din care să rezulte că eşti apt de muncă;
-declaraţie pe proprie răspundere că nu urmezi o formă de învăţământ, autentificată la un notar public;
-adeverinţă de la organul financiar teritorial din care să rezulte că nu realizezi venituri.
Poti sa le trimiti in ambele forme, atat poze, cat si format PDF.
Imi spui si mie cum trimite actele in original sub forma de poze, format PDF?
Actele originale nu se pot opri decat in cazuri speciale prevazute de lege.
Nu cred ca te poti inscrie online, deoarece sunt necesare acte in original cum sunt: act de identitate, actul de absolvire, certificat de nastere etc. Cel mai bine da un telefon la informatii la Agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca (din judetul de domiciliu) si intrebi daca se pot depune actele in copii online sau prin posta, curier, fax.
Actele care se cer sun afisate pe site-ul AJOFM din judetul de domiciliu.