Având în vedere faptul că la acest moment dat nu există o soluție europeană agreată și general valabilă cu privire la efectuarea ITP, la revenirea în România vehiculul va trebui să fie supus efectuării ITP în cadrul unei stații autorizate sau a unei reprezentanțe teritoriale RAR, în baza legislației naționale, deoarece vehiculul respectiv nu va figura înregistrat cu ITP valabilă în baza națională de date (cu toate implicațiile legale) chiar dacă dovada privind efectuarea ITP emisă de alt stat membru este încă în termen de valabilitate.
Așa cum în România se poate efectua ITP unui vehicul înmatriculat într-un alt stat (în cadrul reprezentanțelor RAR) și vehiculele înmatriculate în România pot efectua ITP în unele țări membre ale Uniunii Europene în baza legislației naționale a acelor țări, fără însă a implica recunoașterea acesteia de către state membre terțe, nefiind posibilă astfel nici recunoașterea în România.
https://www.rarom.ro/? p=9695
Documentatie de pe site-ul oficial RAR.
Știu un caz în care s-a făcut ITP în Spania, ai noștri nu au avut habar și, conform legii în vigoare au șters din baza de date înmatricularea mașinii. Și ghici ce? După un timp mașina a fost ridicată de pe stradă! A durat ceva vreme, cu nervi și cheltuieli să o recupereze și s-o aducă în țară pe platformă etc.
Sfatul meu, dacă nu poți să vii tu, trimite-o pe platformă și roagă un prieten să meargă la ITP aici. Scapi mai ieftin.
Sau dacă tot stai in F înmatriculeaz-o acolo și scapi de griji.
Https://www.rarom.ro/? p=9695
rar zice ca nu prea
adica poti face itp in Franta dar probabil nu va fi recunoscut in alta tari.
Si lucrurile se complica daca ITP nu ajunge pana la bazele de date din Ro unde masina va fi considerata radiata.
Asa ca solutia cea mai sigur ar fi platforma.