Nu ai ce face decat sa-i faci cartea de identitate pe adresa de la domiciliul tau din jud.Bacau, daca proprietarul la care stai cu chirie nu vrea sa te primeasca in spatiu, nu poate fi obligata. Cauta sa o lamuresti ca nu o sa ai alte pretentii, eventual dand o declaratie autentificata la un notar public. Succes si numai bine!
Revin, am vazut raspunsurile anonimilor, se pare ca nu fac diferenta intre DOMICILIU si RESEDINTA, asa ca ii invit sa citeasca OUG nr. 97/2005. In actul de identitate a copilului trebuie sa se treaca domiciliul si nu resedinta. Tatal are resedinta(flotant) in Arad in baza unui contract de inchiriere, dar acesta nu dovedeste proprietatea asupra locuintei si aceasta se cere dovedit prin una din actele citate de anonim. De aceea este nevoie de luarea in spatiu, aceasta presupune ca proprietarul este de acord ca respectivul sa aiba un drept locativ propriu. Cred ca proprietarul nu este de acord fiindca se gandeste ca ar putea avea probleme ulterioare. Nu inteleg de ce isi dau cu parerea cei care n-au habar ori nu se pricep sa interpreteze corect prevederile legale, fac mai mult rau decat bine, oricat de bine intentionati ar fi. Numai bine!
Revin si prezint prevederile legale din OUG nr. 97/2005, cu md.si compl. ulterioare, privind domiciliul si resedinta:
"ART. 26.(1) Domiciliul persoanei fizice este la adresa la care aceasta declara ca are locuinta principala.
(2) Domiciliul minorului este la parintii sai sau la acela dintre parinti la care el locuieste statornic ori, dupa caz, la reprezentantul sau legal sau la persoana fizica ori juridica la care este incredintat in plasament.
(3) Dispozitiile alin. (2) se aplica si in cazul persoanei fizice puse sub interdictie.
ART. 27(1) Dovada adresei de domiciliu se poate face cu unul dintre urmatoarele documente:
a)acte incheiate in conditiile de validitate prevazute de legislatia romana in vigoare, privind titlul locativ;
b)declaratia scrisa a gazduitorului, persoana fizica sau juridica, de primire in spatiu, insotita de unul dintre documentele prevazute la lit. a);
c)declaratia pe propria raspundere a solicitantului, insotita de nota de verificare a politistului de ordine publica, prin care se certifica existenta unui imobil, faptul ca solicitantul locuieste efectiv la adresa declarata, pentru persoana fizica ce nu poate prezenta documentele prevazute la lit. a) si b); pentru minorii si persoanele fizice puse sub interdictie, declaratia se da si se semneaza de catre parinti sau de catre reprezentantii lor legali;
d)documentul eliberat de primarii, din care sa rezulte ca solicitantul sau, dupa caz, gazduitorul acestuia figureaza inscris in Registrul agricol.
(2)Serviciul public comunitar de evidenta a persoanei pe raza caruia se afla ultimul domiciliu inscris in actul de identitate al solicitantului este obligat sa comunice la cererea cetatenilor romani, in termen de doua zile lucratoare, datele referitoare la domiciliile avute in Romania de catre persoana respectiva si orice mentiune privind starea civila, aflate in evidenta acestuia, incepand cu data de 1 ianuarie 2000.
(3)Pentru datele mentionate la alin. (2), referitoare la perioada anterioara anului 2000, termenul de comunicare este de maximum 20 de zile.
ART.28.Declaratia de primire in spatiu a gazduitorului poate fi data in fata lucratorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, a politistului de siguranta publica, a notarului public ori a functionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al Romaniei.
ART.29.Resedinta este adresa la care persoana fizica declara ca are locuinta secundara, alta decat cea de domiciliu.
ART. 30.(1)Resedinta se inscrie in actul de identitate la cererea persoanei fizice care locuieste mai mult de 15 zile la adresa la care are locuinta secundara.
(2)Mentiunea de stabilire a resedintei se acorda pentru perioada solicitata, dar nu mai mare de un an, si are valabilitate pe timpul cat persoana locuieste in mod efectiv la adresa declarata ca resedinta. La expirarea acestui termen, persoana poate solicita inscrierea unei noi mentiuni de stabilire a resedintei.
ART. 31.(1)Pentru inscrierea resedintei solicitantul va completa cererea pentru stabilirea resedintei, pe care o va depune impreuna cu actul sau de identitate si cu unul dintre documentele prevazute la art. 27."
Nu este nici o problemă, totul este să găseşti o rudă sau un prieten bun care să facă acel act de primire în spaţiu necesar la poliţie.
Acea persoană trebuie să fie prezentă împreuna cu băiatul la poliţie sau să facă acel act la un notar.
Menţionez că acel act este o simplă formalitate neimplicând practic cu nimic persoana care îl ia în spaţiu pe băiat. Singura grijă este faptul că băiatul va primi orice adresă oficială pe adresa de pe buletin. Spuneţi celui care binevoieşte să vă ajute că doar băiatul are nevoie de acea simplă hârtie, dar atât de necesară.
Dacă prin absurd să zicem că nu găsiţi nici un binevoitor la oraş, în ultimă instanţă puteţi apela la o rudă de la ţară unde problema este simplificată deoarece totul se rezolvă la comună cu ajutorul şefului de post.
Mult succes!
Parintele avand FLOTANT este suficient:
http://www.evp-oradea.ro/evp5/index1.php?page=1#1
1. ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 14 ANI (sus)
Documente necesare:
* cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnată atât de minor, cât şi de părinte/reprezentant legal;
* certificatul de naştere, original şi copie;
* actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal;
* documentul cu care părintele/reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;
* certificatul de căsătorie al părinţilor sau, după caz, hotărârea judecătorească, definitivă şi irevocabilă, în cazul în care părinţii sunt divorţaţi, original şi copie;
* chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate;
* timbru fiscal sau chitanţa reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru.
La împlinirea vârstei de 14 ani, minorul se prezintă la ghişeul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, însoţit de unul dintre părinţi sau, după caz, de reprezentantul său legal, de persoana desemnată din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenţă socială sau de persoana căreia i-a fost încredinţat în plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identitate.
Punctul 9. este o alta VARIANTA de DOVADA a DOMICILIULUI :
declaraţia pe proprie răspundere a solicitantului, însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care se certifică existenţa unui imobil şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta documentele prevăzute la literele a) şi b). Pentru minori, declaraţia se dă şi se semnează de către părinţi sau de către reprezentanţii lor legali.
notati aceste informatii si cautati politistul de cartier sa va ia declaratiile respective, ca sunteti domiciliatt la dresa cutare si alta ca declarati ca fiul se afla cu dvs. la adresa cutare.
sustineti-va punctul de vedere!
Nu pricep cum aveti flotant in Arad dar nu v-a luat in spatiu. Deduc ca stati totusi ilegal in Arad.
Singura solutie pentru copil, este sa fie luat in spatiu acolo unde locuiti si dvs.
Nu merge varianta cu " luat in spatiu " de o alta persoana deoarece va va cere contract de inchiriere intre copil-persoana, imposibil de facut deoarece este minor si nu are, culmea, buletin, inseamna chirie, impozit ...probleme.
Moca nu poate fi luat in spatiu decit in varianta parintele ia copilul sau copilul major, parintele.
Pe scurt, copilul trebuie sa locuiasca acolo unde locuiti dvs. ( adolf )
Fara sa fac polemica din acest subiect, dorec sincer sa stiu cum se rezolva acest caz?
Familia A, vinde apartamentul si se muta in chirie.
Pentru o perioada de 10 ani vor fi chiriasi.
Cum se procedeaza pentru Cartea de Identitate?
Mersi tuturor pentru raspunsuri, este important.
Ioandelasal /dupa cum cititi dvs legea, in Romania nu poti avea buletin daca nu ai casa in proprietate!
In realitate treburile stau asa.
1. ai acte de spatiu, adica ai casa in proprietate,
2. te ia cineva in spatiu, fara contract de inchiriere, in conditiile scrise de mine la raspunsul de mai sus,
3. Ai contract de inchiriere valabil la data depunerii cererii de buletin, minim X ani. Aici depinde de la oras la oras, in Bucuresti se cere sa fie valabil inca doi ani minim.
Numai in aceste conditii se poate face buletin si cred ca am lamurit problema mamei!
Pt copil este simplu, mama se incadreaza la treia categorie si daca in contract scrie ceva si de copil si cel ce a inchirit accepta poate sa-i faca buletin.
Aceasta este practica, puteti verifica la orice sectie de politie. ( adolf )