Nu ai nevoie de aceste declaratii acum, in etapa de inscriere/luare in evidenta! Abia dupa trecerea termenului obligatoriu de 60 de zile (de la data absolvirii ) vei avea nevoie atat de declaratia notariala ( ca nu urmezi o forma de invatamant) cat si de un document de la agentia fiscala ( ca nu realizezi venit).
Vezi ce ai de facut in raspunsul lui ioandelasal de aici :http://www.tpu.ro/......cru-vreau/
Nu este necesar sa te duci la notariat.este destul daca faci o declaratie scrisa de mana.cel putin asa era atunci cand am terminat eu liceul acum 9 ani.
Pentru inceput nu-ti trebuie acele declaratii. Acum trebuie să mergi la AJOFM, pentru înregistrare şi luarea în evidenţă. Actele necesare pentru luarea în evidenţă:
-carte de identitate, original şi copie;
-actul de absolvire a formei de învăţământ, original şi copie;
-adeverinţa de la medicul de familie, cu menţiunea că eşti apt de muncă ori ca ai eventuale restricţii medicale.
După luarea în evidenţă începe o perioadă de 60 zile în care trebuie să-ţi cauţi o slujbă ori sa-ţi ofere ei una. Dacă nu ai reuşit angajarea, până la sfârşitul perioadei de 60 de zile şi nici nu urmezi studii superioare sau postliceale, trebuie să mergi iarăşi la AJOFM pentru înscrierea la şomaj şi de la data respectivă o să primeşti o indemnizaţie de 250 de lei lunar, până la angajare, dar nu mai mult de 6 luni.
Acte necesare pentru a primi indemnizaţia de şomaj:
- actul de identitate - original şi copie;
- actele de studii şi calificare - original şi copie;
- certificatul de naştere - original şi copie;
- certificatul de căsătorie - original şi copie (dacă este cazul);
- adeverinţa medicală - din care să rezulte că eşti apt de muncă;
-declaraţie pe proprie răspundere că nu urmezi o formă de învăţământ, autentificată la un notar public;
-adeverinţă de la organul financiar teritorial din care să rezulte că nu realizezi venituri.
Bună!
Întâi mergi la AJOFM pentru luarea în evidenţă!
Apoi, la 60 de zile mergi să depui dosarul de şomaj...
Vezi detalii la linkul :
http://www.dolj.anofm.ro/Informare_absolventi.pdf
Prima "declaraţie" ( menţionată de tine ) este, de fapt, o Adeverinţă eliberată de "organele fiscale teritoriale" ( la Administraţia Financiară/Administraţia Finanţelor Publice )!
Iar cealaltă Declaraţie o întocmeşti la NOTAR!
Toate cele bune.