| MihaiG9192 a întrebat:

Îmi spuneți dacă va rog? După ce termini de plătit o mașină in leasing...ai riscul sa nu fii proprietarul ei? Am tot auzit chestia asta și nu știu ce sa cred happy

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Nui adevarat ce-ai auzit. Dupa ce ai platit-o in totalitate ai devenit proprietarul masinii.

1 răspuns:
| UsualBoy a răspuns:

Salut! Faptul că ai terminat de plătit mașina nu înseamnă că ai deveint proprietar. Pentru finalizarea tranzacției, trebuie să mergi la firma de leasing și să închei procedurile clasice de înmatriculare a mașinii.
Documentele si pasii care trebuiesc facuti la inchiderea unui contract de leasing:

pasul 1. Vizarea fisei de inmatriculare primita de la leasing, la administratia locala unde s-a facut inscrierea in evidentele fiscale la inceputul contractului.
pasul 2. In cazul in care Asigurarea de raspundere civila (RCA) pe care ati avut-o de la leasing si pe care sunteti trecut ca utilizator, nu mai este valabila, se va incheia o noua asigurare (valabila minim 6 luni). Va putem ajuta cu incheierea politei RCA aici... polita
pasul 3. Achitarea taxei de inmatriculare,
- aproximativ 60 lei pentru autoturisme sub 3.5 tone
- aproximativ 125 lei pentru autoturismele peste 3.5 tone
Pentru Bucuresti, taxa se achita la Directia Impozite si Taxe Locale pentru sectoarele 1, 3, 4 si 6, la CEC pentru sectorul 5, iar la Posta se plateste taxa pentru sectorele 2 si 4.
pasul 4. Achitarea taxei pentru Certificatul de Inmatriculare (talon) - 37 lei, se plateste la CEC sau in contul urmator: RO25CECEB50333RON0009451
pasul 5. Taxa pentru contravaloarea placutelor de inmatriculare. Aceasta se plateste direct la oficiul de Imnatriculari Auto, 40 lei pentru numar aleatorul, respectiv 85 de lei pentru numar preferential.
pasul 6. Prezentarea la biroul de inmatriculari pentru a obtine un Cerificat de Inmatriculare nou, pe numele d-voastra.


Acte pentru vizarea Fisei de Imnatriculare
Fisa de imnatriculare se va viza la Taxe si impozite de care sector apartineti si va trebuie urmatoarele acte:
1. Fisa de inmatriculare primita de la leasing.
2. Documentul care atesta dreptul la proprietate reprezentand Factura de valoarea reziduala sau cea de inchidere a contractului de leasing (copie si original)
3. Certificatul de atestare fiscala de la leasing (copie legalizata sau original). A se mai face o copie pentru biroul de Inmatriculari Auto.
4. Actul de identitate:
- pentru persoanele fizice: buletin/cartea de identitate (copie si original)
- pentru PFA: buletin/cartea de identitate (copie si original) + CIF (copie)
- pentru persoane juridice: Certificatul de inregistrare fiscal (CIF) in copie
5. Delegatie (in cazul in care nu se prezinta proprietarul):
- pentru persoanele fizice: procura de la notariat (costa aproximativ 90 lei si se poate face la orice notariat) + actul de identitate ale imputernicitului (copie si original)
- pentru persoanele juridice: delegatie/imputernicire din partea societatii + actul de identitate ale imputernicitului (copie si original).
6. Copie dupa cartea de identitate a vehicolului.

ATENTIE! Toate documentele in copie, o sa se retina de catre inspectorul care o sa stampileze fisa de inmatriculare.

Acte pentru decizia de calcul de la Administratia Financiara de care apartineti - lista din Bucuresti

Va trebuie urmatoarele acte:
1. Cerere tip completata
2. Documentul care atesta dreptul la proprietate reprezentand Factura de valoarea reziduala sau cea de inchidere a contractului de leasing (copie si original)
3. Certificatul de inregistrare al autoturismului (talonul) - copie fata-verso
4. Actul de identitate:
- pentru persoanele fizice: buletin/cartea de identitate (copie si original)
- pentru PFA: buletin/cartea de identitate (copie si original) + CIF (copie)
- pentru persoane juridice: Certificatul de inregistrare fiscal (CIF) in copie
5. Delegatie (in cazul in care nu se prezinta proprietarul):
- pentru persoanele fizice: procura de la notariat (costa aproximativ 90 lei si se poate face la orice notariat) + actul de identitate ale imputernicitului (copie si original)
- pentru persoanele juridice: delegatie/imputernicire din partea societatii + actul de identitate ale imputernicitului (copie si original).
6. Copie dupa cartea de identitate a vehicolului (fata-verso)

Prezentarea actelor la Biroul de Inmatriculari Auto

Aveti la dispozitie 30 de zile calendaristice de la data emiterii facturii cu valoare reziduala sau incheierea contractului de leasing, impreuna cu urmatoarele acte:
1. Cerere tip din partea solicitantului
2. Fisa de inmatriculare completata si avand viza organului fiscal al administratiei publice si din partea vechiului proprietar cat si din partea noului proprietar.
3. Cartea de identitate a vehicolului (copie si original)
4. Chitanta care dovedeste plata taxei de inmatriculare (original si copie)
5. Chitanta care dovedeste plata contravalorii certificatului de inmatriculare (talon) (copie si original)
6. Asigurarea obligatorie de raspundere civila (RCA) valabila minim 6 luni (copie si original)
7. Factura de valoare reziduala sau de incheiere a contractului de leasing (copie si original)
8. Certificatul de atestare fiscala de la leasing (copie)
9. Certificatul de Imnatriculare al vehicolului cu stampila leasingului la rubrica "INSTRAINAT CATRE: ", avand ITP-ul in termen de valabilitate.
10. Actul de identitate:
- pentru persoanele fizice: buletin/cartea de identitate (copie si original)
- pentru PFA: buletin/cartea de identitate (copie si original) + CIF (copie)
- pentru persoane juridice: Certificatul de inregistrare fiscal (CIF) (copie)
11. Placutele de inmatriculare daca se doresc numere preferentiale sau noul proprietar are domiciliul in alt oras.