Am fost pfa (ferma animale) si pe mine m-a pus sa cumpar multe dar am folosit factura, chitantieru si un caiet de intrare iesire bunuri. Caietul ala nu prea s-a folosit.
Cum nu vinde nimic?
Dar Serviciile pe care le presteaza, nu sunt servicii pentru care cere bani? Chiar daca nu are magazin, se deplaseaza la sediul clientului, tot pretinde niste bani pentru munca prestata, nu?
In cazul asta, conform legii in vigoare, el trebuie sa emita o factura si o chitanta cand clientul ii plateste. Chitanta care se inregsitreaza in acel Registru de Incasari si plati.
Pe factura trebuie sa scrie numele si adresa clientului, ce munca a prestat, cate ore, care este tariful si cat a facut in total. Daca este inregistrat si cu TVA, trebuie stipulat in factura pentru ca la sfarsit de luna sau trimestru se face balanta si se plateste TVA-ul.
In registrul de incasari se va inscrie banii primiti si cheltuiti pentru transport, sau piesele pe care le inlocuieste la clientul respectiv, daca face vreo reparatie.
Chiar daca este PFA, are obligatia sa tina la zi aceste registre si s-a completeze toate datele cu clientii, serviciile oferite, banii incasati si cheltuielile aferente.
Oricum are nevoie de un contabil care sa se ocupe de taxele lui, asa ca, il sfatuiesc sa-si caute unul care ii va arata cum se completeaza acele registre si ii va explica pe indelete de ce trebuie sa le completeze.