| terry11 a întrebat:

Salutare! Sunt elev in clasa a XII-a si alaturi de elevii clasei mele am fost amenintati cu scaderea notei la purtare daca nu venim in uniforma scolii (tricou alb si cravata).
Mi se poate scadea nota la purtare pe aceasta cauza?
Mentionez ca vin imbracat foarte decent, tricou polo alb, pantaloni de chino si adidasi simpli albi sau negri.

6 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Cravata la tricou? N-am mai auzit si nici vazut, cravata se poarta la camasa, cred ca de asta este vorba.
Daca regulamentul scolii prevede o anumita tinuta atunci elevii trebuie s-o respecte, mai ales ca eu cred ca este trecuta si in contractul de scolarizare.
Incalcarea regulamentului este abatere disciplinara si daca se repeta poate fi sanctionata si cu scaderea notei la purtare.

| terry11 explică (pentru Ioandelasal):

Legea spune ca nerespectarea purtarii uniformei nu poate fi sanctionata cu scaderea notei la purtare, voiam sa aflu ce se poate intampla si ce imi pot face. De anul asta au inceput drastic cu uniforma in timp ce la alte licee din Ploiesti fiecare vine cum vrea, doar la noi e asa

| Ioandelasal a răspuns (pentru terry11):

Uite ce spune art.106, alin.(2) din L.198/2003, a invatamantului preuniversitar, citez:
  "(2) În calitate de membri ai comunităţii şcolare, beneficiarii primari ai învăţământului preuniversitar au următoarele îndatoriri:
  b) obligaţia de a respecta regulamentele şi deciziile unităţii de învăţământ preuniversitar. În acest sens, beneficiarii primari au obligaţia de a cunoaşte prevederile Statutului elevului şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ, în funcţie de nivelul de înţelegere şi de particularităţile de vârstă şi individuale ale acestora;
  c) obligaţia de a se prezenta la şcoală într-o ţinută vestimentară decentă şi adecvată, conform regulamentului unităţii de învăţământ preuniversitar;"

suntserios
| suntserios a răspuns:

Regulamentul scolii ce zice?