| Oyasumi a întrebat:

Salutat, TPU.

Am un proces pentru mărirea pensiei alimentare (părinții mei sunt divorțați), iar eu sunt student, deci și major. La ultimul proces mi s-a spus că nu am adus probe, ce pot aduce drept probă într-un proces de mărirea pensiei alimentare?

Pensia actuală este de 200 lei/lunar. Ce să aduc drept probă fără să pară că-mi bat joc de proces?

5 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Sunt 2 dovezi pe care trebuie sa le duci si trebuiau depuse de la inceput, cand ai depus cererea:
1.Dovada ca venitul net lunar al tatalui este mai mare acum decat a fost la stabilirea initiala a obligatiei de intretinere.
2.Dovada ca ai cheltuieli mai mari acum decat la stabilirea initiala, ti-a dat Adina5 exemple.
De asemenea, daca este cazul, poti invoca faptul ca acum tatal tau are mai putine persoane in intretinere.

| TamplaruAnisoara a răspuns:

Dovada că tatal tau are un venit mai mare decât a avut la data când s-a stabilit pensia de 200 lei. Iar daca are același venit poți trata cu el sa îți mărească pensia alimentara ținând cont că ești în facultate.

Răspuns utilizator avertizat
| Adina5 a răspuns:

Trebuie să dovedești că nevoile tale și cheltuielile au crescut de la ultimul proces. Iată câteva idei de dovezi care ar putea ajuta în cazul tău:

Cheltuielile de școlarizare - Dacă ești student, poți aduce dovada că trebuie să achiziționezi manuale, să plătești taxe și alte cheltuieli legate de studii.

Cheltuielile cu locuința - Dacă locuiești separat de părintele care îți asigură pensia alimentară, poți aduce dovada cheltuielilor de închiriere, facturi de utilități sau alte cheltuieli cu locuința.

Cheltuielile cu sănătatea - Dacă ai probleme de sănătate sau trebuie să urmezi un tratament, poți aduce dovada cheltuielilor cu medicamente, consultații medicale sau alte tratamente.