| Fatamuntilor a întrebat:

Situatie reala.
Soferita cu ochii in telefon aflata in trafic, pieton neatent in dreptul trecerii de pietoni.
Cine ar fi fost vinovat in cazul unui posibil accident?
Am inteles ca se lucreaza la o lege in care si cei folosesc telefoane/casti aflati pe biciclete/trotinete, etc, dar si ca pietoni vor fi amendati mai ales cand trec strada.
Oamenii vor fi mai atenti de frica aplicarii amenzilor?

14 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Dacă pietonul era pe trecere și dacă era verde la semaformul de pietoni în caz că exista era vina șoferiței

| Fatamuntilor explică (pentru suntserios):

Nu era semafor in zona aia!

| suntserios a răspuns (pentru Fatamuntilor):

Ehh, atunci clar vina șoferului.

| anonim567899 a răspuns (pentru Fatamuntilor):

Sunt 2 variante și ar fi vătămare din culpă sau ucidere din culpă dacă moare pietonul.

| Fatamuntilor explică (pentru anonim567899):

Deci in toate raspunsurile voastre ar fi vina soferului.
probabil nu vooi avea carnet in viata asta, dar...
pietonul nu poarta nici o vina daca nu casca ochii? in cazul prezentat de mine fata respectiva nu era pe telefon, dar nici atenta nu era!
Iar treceea de pietoni era cumva intr-o curba, deci ar fi edus viteza de la sine.

| anonim567899 a răspuns (pentru Fatamuntilor):

La varianta 2 cu moartea pietonului dă și șoferița cam 150.000 de euro familiei mortului ca să primească minimul de pedeapsă.

| anonim567899 a răspuns (pentru Fatamuntilor):

Este cam 150.000 de euro suma plătită de șoferi care omoară pietoni ca să primească pedeapsa minimă și cu suspendare.

| anonim567899 a răspuns (pentru Fatamuntilor):

Aia când e pe trecere și e lovită cum am spus, șoferița află ce pățește abia după vreo 2 ani.

| Sekim a răspuns (pentru Fatamuntilor):

Ai primit răspunsuri superficiale, de aia nu îți dă rezultat la calcule și pare ilogic. Motivul pentru care șoferul este vinovat, deși amândoi par vinovați în egală măsură din punct de vedere moral, este acela că șoferul își asumă o responsabilitate în momentul în care se urca la volan, responsabilitate mare și impusa atât legal, cât și moral. Daca mă urc la volanul unei mașini, îmi asum responsabilitatea că acea grămadă de fiare poate face rău atât mie, cât și celorlalți participanți la trafic și nu numai. Deși pietonul nu se asigura, eu sunt responsabil pentru siguranța mea și a celorlalți, iar prin faptul că stau si pe telefon nu îmi respect îndatoririle, deci de asta sunt vinovatul principal. Un echivalent la ceea ce ai spus ar fi : construiesc un scaun, cineva se pune pe scaun și se lovește. Eu spun că nu e vina mea, scaunul e bine făcut, dar lemnul era prost și s-a rupt. A cui era responsabilitatea de a verifica calitatea lemnului? A mea.

| mihai69 a răspuns:

Unu la mână: dacă pietonul e în apropierea trecerii, dar NU pe ea, e vina lui.
Doi la mână: în lege scrie că ÎNAINTE de traversare trebuie să te asiguri, chiar dacă ai prioritate. Mulți ignoră asta și pe urmă acuză șoferul de neatenție. Fără să realizezez că, oricât de atent aș fi, nu pot opri pe loc o mașină care merge, chiar cu viteză redusă, dacă un gură-cască din ăsta sare fix la un metru în fața mea de pe trotuar.

| J0B0MAT a răspuns:

Oamenii ar trebui să fie atenți și să se asigure când traversează.Dar și șoferii ar trebui să circule cu viteză corespunzătoare și să fie atenți la treceri și să oprească, chiar dacă omul ăla se uită în telefon.Ce dacă se uită, nu îl omorî pentru asta.
Eram eu pe trecere, mașinile oprite frumos, iar unul dădea să plece, eu în fața lui, se uita efectiv la mine și mașina se pusese în mișcare.
Problema generală sunt șoferii, cei care se uită pe telefon când traversează sunt puțini, iar de obicei fac asta după ce s-au asigurat înainte, trec la semafor sau în grupuri de oameni când în mod normal toată lumea ar trebui să fie oprită.

| VoidEternal a răspuns:

Trecerea de pietoni le acorda automat prioritate lor, soferita este in primul rand raspunzatoare sa opreasca si sa lase pietonul sa treaca. Mai ales ca ea manevreaza un aparat de 1.5 tone, sub inertie, care are un anumit timp si distanta de franare. Multi soferi uita asta.

That being said, eu nu trec niciodata pana nu se opresc masinile, faptul ca am avut proritate pe trecerea de pietoni nu o sa ma faca sa merg din nou daca am picioarele rupte.

| FreddieM a răspuns:

Atent sau nu, pe zebra pietonul e rege. Soferul din start reduce viteza si mareste atentia doar daca vede pietonul in apropierea zebrei, lasandu-i desigur precedenta in caz ca doreste sa traverseze. Putina educatie si bun simt nu strica.
Cheers

| StimabiluI a răspuns:

Dacă pietonul este lovit pe trecere, șoferul este vinovat, clar.
Asta din punct de vedere legislativ.
Din punct de vedere moral, fiecare are datoria să se asigure să nu se producă un accident.