| Scarmaz a întrebat:

Treaba sta cam asa:acum 1 an jumatate am facut beleaua de a fura un telefon, m-au chemat sa dau declaratie si am recunoscut, iar acum 2 zile mi-a venit o comunicare ca trebuie sa platesc in 15 zile amenda de 300 de lei si cheltuielile judiciare. Deocamdata sunt elev si nu am nici un venit propriu cu care sa platesc amenda. Daca nu platesc in cele 15 zile, executarea silita ce mi-ar putea face? As putea cumva sa aman plata pana cand voi avea banii respectivi?

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Daca nu platesti amenda aceasta va fi trimisa spre executare silita la organele financiare. Daca nu te pot executa silit atunci poate fi sesizata instanta de judecata pentru transformarea amenzii in munca in folosul comunitatii, conform OG 2/2001, citez:
"ART.39^1. (1) În cazul în care contravenientul nu a achitat amenda în termen de 30 de zile de la rămânerea definitivă a sancţiunii şi nu există posibilitatea executării silite, acesta va sesiza instanţa în circumscripţia căreia s-a săvârşit contravenţia, în vederea înlocuirii amenzii cu sancţiunea prestării unei activităţi în folosul comunităţii, ţinându-se seama, după caz, şi de partea din amendă care a fost achitată.
(2) În cazul în care contravenientul, citat de instanţă, nu a achitat amenda în termenul prevăzut la alin. (1), instanţa procedează la înlocuirea amenzii cu sancţiunea prestării unei activităţi în folosul comunităţii pe o durată maximă de 50 de ore."

5 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

M-am lamurit doua treimi fata de mesajul privat, amenda este pentru o fapta penala cu pericol social redus si s-a luat o masura administrativa. Spune varsta si o sa-ti raspund concret, aici sau pe privat.

| Scarmaz explică (pentru Ioandelasal):

18 ani

| Scarmaz explică (pentru Ioandelasal):

Deci sa inteleg ca nu exista nici o modalitate prin care sa aman plata