Mai concret? Normal fiecare plateste dupa cat consuma, iar in cazul in care consumul nu se poate determina se estimeaza dupa cota de proprietate sau dupa numarul de persoane.
Eu mi-am rezolvat o problemă asemănătoare acum câțiva ani...Am depus plângere la administrator- care nu a fost soluționată, la Compania de Utilități Publice- nu a fost soluționată, la serviciul economic din cadrul inpectoratului de poliție- au intrat pe fir... dar când a apărut în presă s-a rezolvat imediat...Nu în sensul că mi-am recuperat banii, ci că banii dați în plus au acoperit contravaloarea facturilor următoare.
Mari succese!
Daca plata nu se face pausal, ci ca urmare a inregistrarii consumului (apometru, contor gaz), depinde cine este vinovat de aceasta incarcare nejustificata. Poti sa te adresezi mai intai administratorului (daca exista un administrator), societatii in cauza (care a incarcat factura), Protectiei Consumatorului sau chiar instantei de judecata.
Daca este o problema care tine de repartizarea cheltuielilor pe asociatia de locatari/proprietari, aceste diferente se pot rezolva in cadrul asociatiei, impreuna cu administratorul si/sau presedintele asociatiei. Daca este un abuz al furnizorului de utilitati, trebuie semnalat acest aspect, preferabil in scris, cu numar de inregistrare, conducerii respectivei societati. Daca tot nu se rezolva, avand probe solide, te poti adresa instantei. Dar costa si timp, si bani, si nervi. Mult noroc!
Oficiul pentru Protectia Consumatorului dar trebuie sa ai toate dovezile ca ceea ce spui tu e corect si ca contoarele sunt metrologate si in termen
La Oficiul pentru Protectia Consumatorului din localitatea ta...eu ti-am raspuns serios, banuiesc ca si intrebarea ta este serioasa si se refera strict la intretinerea de la bloc...