| superiorus a întrebat:

Valoare despagubire Posta Romana - colet extern retur pierdut?

Buna ziua

Ma confrunt cu o situatie inedita si foarte neplacuta.
Apelez la ajutoru d-voastra pentru a gasi raspunsul la aceasta problema.
Sa expun pe scurt ce s-a intamplat :

In data de 20 septembrie 2013 am cumparat din SUA (de pe Ebay) un produs ( o placa cu circuite electronice) pentru care am platit 620$ prin Paypal.
Produsul a sosit dupa aproximativ 10 zile, am luat coletul de la posta, numai ca acest produs era defect. ( defect constatat la punerea in functiune)
Am contactat vanzatorul, apoi Ebay, care in urma unei dispute mi-a dat castig de cauza in acest caz si a decis ca sa returnez produsul si sa primesc suma platita cand returul ajunge la vanzator.

In data de 11 noiembrie am trimis un colet de retur catre SUA, am atasat nr. de tracking ( CO993037985RO ) in Ebay si am asteptat ca acest colet sa ajunga in USA.
Asteptare care s-a prelungit... astfel ca in dat de 10 decembrie am contactat Posta Romana si am cerut o explicatie pentru faptul ca acest colet nu a ajuns la destinatie.
Dupa nenumarate emailuri, apeluri telefonice, cercetari facut de catre Departamentul Reglementari si Proceduri Operationale al Postei Romane azi am un raspuns final care suna asa :

"Revenim la mail-ul nostru din data de 12.02. 2014 privind coletul postal nr. CO993037985RO, prezentat la data de 11.11. 2013 cu destinatia SUA, pentru a va comunica ca Posta Americana ne-a acordat autorizatie de plata pentru a va despagubi pentru neajungerea la destinatie a acestei trimiteri.
Va rugam sa ne transmiteti, in vederea stabilirii cuantumului despagubirii ce vi se cuvine o declaratie privind valoarea continutului pentru aceasta trimitere, exprimata in moneda nationala, cu mentiunea ca pagubele indirecte si beneficiile nerealizate nu sunt luate in consideratie la stabilirea despagubirii de acordat"


Vreau sa stiu ce trebuie sa fac in acest caz, pentru ca am pierdut peste 800$ ( 620$ plata initiala - pe care nu i-am primit inapoi pentru ca coletul retur nu a mai ajuns la destinatar, taxe vamale, cost trimitere colet retur) plus o multime de nervi de stres, deplasari la oficiul postal, etc.
Care este valoarea despagubirii pe care o pot primi ( dpdv legal )?



Pe siteul Postei Romane am gasit :

"II. Pentru serviciile poştale având ca obiect trimiteri poştale internaţionale, expeditorul are dreptul la o despăgubire al cărui cuantum se
stabileşte după cum urmează:
a) În caz de pierdere, furt sau distrugere totală:
 cu echivalentul în lei corespunzător valorii în DST a valorii declarate, pentru o trimitere poştală care face obiectul serviciului cu valoare
declarată;
 cu echivalentul în lei a 30 DST, pentru o trimitere poştală cu conţinut document care face obiectul serviciilor de trimitere recomandată,
Confirmare de primire şi Express. Când utilizatorul solicită acordarea unei despăgubiri mai mici decât echivalentul în lei a 30 DST, CNPR îl
despăgubeşte cu valoarea solicitată;
 cu valoarea reala a prejudiciului, dar nu mai mult de echivalentul în lei al valorii obţinute prin suma dintre 40 DST/colet şi 4, 5 DST/Kg,
pentru o trimitere poştală cu conţinut bunuri cu sau fără valoare comercială care face obiectul serviciilor de colet poştal standard,
Confirmare de primire şi Express;
 cu întreaga sumă depusă la punctul de acces, pentru serviciul de mandat poştal internaţional pe suport de hârtie."


Cum se poate traduce asta in cazul meu?

2 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Cere despagubirea la nivelul sumei pe care ai cheltuit-o tu in total, respectiv valoarea produsului, taxe vamale, tarif postal, etc.
Daca nu te vor despagubi cu aceasta suma poti sa actionezi posta in judecata.

| Danzell a răspuns:

Ar trebui sa ceri exact cat ai pierdut adica pretul coletului de 620$
din raspunsul care l-au dat, asta inseamna ca se exclud celelalte costuri. taxe vamale sau cost de retur.

cam asta am inteles eu.

nu sunt prea sigur de asta sper sa mai apara si alte pareri