Eu cand am fost a IX-a nu mi-a cerut nimeni bani decat pentru creta ca aruncam cu ea prin clasa. Acum sunt a XI-a. Iti sugrez sa nu dai niciun ban la scoala ca nu au voie sa iti ceara.
Invatamintul este gratuit, dar este subfinantat si ca sa poata supravietui se cer bani parintilor. Nu este legal si nici corect, dar pina la urma asta-i situatia. Daca Guvernul si Primaria nu aloca fonduri, parintii sint ultima solutie ca scolile sa nu fie inghitite de mizerie si sa nu devina niste ruine. Cu alte cuvinte, este gratuit doar de forma.
Scoala este in administratia primariei. Daca primaria nu are bani e normal sa va ceara. In fond pentru gardian nu e o mare paguba. Daca intr-o scoala sunt 800 de elevi, si fiecare pune un leu, se asigura salariul gardianului pe o luna. Protectia costa.
Uita de ideea "nu platesc nimic, statul trebuie sa asigure totul". Statul nu-ti da nimic, eventual un sut in cur.Statul bunastarii e la fel de real ca Fat-frumos.
Singura neregula e atunci cand cei de la contabilitate nu ofera chitante pentru banii primiti.
Nu da bani. N-au ce să-ți facă. Doar pentru fondul școlii să dai. Fondul clasei, produse de curățat, cadouri la profesori, e inadmisibil așa ceva. Ei au salarii bune mai ales dacă fac pregatire cu elevii. Dar apoi se plâng că n-au bani, fac grevă, elevii pierd materia și te miri că nu luăm bacul. Nu da bani pe prostii. Eu am terminat liceul și am dat doar pentru fondul școlii.
Normal nu ar trebui sa se ceara bani; fondurile pe care le primesc le baga ei in buzunar; asta e Romania
Nu stiu ce sa zic, si es sunt intra 9 si imi cer banii foarte des, de exemplu azi ne-au cerut banii pentru cum hai zis produse de curatenie, creta, si alte lucruri. Oricum poate fratii tai mint de taxe pentru a primi mai multi banii, multi fac asta : P
Nu este normal sa-ti ceara bani pentru tot felul de chestii.Trebuie sa-ti ceara bani pentru fondul clasei, creta, uneori pentru coperta catalogului.Atat.