Eu zic să te oprești aici.
Greșelile de ortografie abundă precum grindina. Nu le ai la capitolul ăsta. Ai lipsit la orele astea.
Și mult și rău.
Încearcă să mă crezi. Ți-o spun sincer!
In primul rand nu am prea lispsit la "orele astea".
In a ldoilea rand este sunt posibile unele greseli, admit asta dar dupa cum spuneam momentan ma axez pe schitare pe constructie, ulterior voi corecta si greselile stai linistit/linistita, am resursele necesare.
In al treilea rand este normal sa ai opinii diferite in dauna altora, doar ca oameni suntem atat de diferiti.
Degeaba încerci să mă faci să te cred.
Nu știi să scrii românește.
Și în acest text pe care mi l-ai trimis ai o sumedenie de greșeli.
Să dea Dumnezeu să ajungi cel mai mare scriitor al neamului românesc. Dar asta nu mă va opri niciodată să spun că nu știi să scrii.
Să fii sănătos!
Pasajul cu sarpele imi pare a fi o reeditare nereusita a scenei din birou din Maestrul si Margareta de Bulgakov.
Slabut. Nu m-a impresioat.
Asta nu inseamna sa te opresti.
Citeste mult si despre subiecte variate. Iti vei imbogati cunostintele, vocabularul si creativitatea. Vei reusi sa iti exprimi altfel gandurile.
Frumos,continua. Stapanesti destul de bine arta asta, continua si nu te uita la altii.Multe carti semana intre ele, e doar coincidenta de idei. Continua cu incredere.
Mutumesc pentru votul de incredere, apreciez.
Nu stiu ce are MadutZzaB in cap, dar detaliul e aproape absent. In mod normal, in punctele critice, nu vrei sa pierzi suspansul cu descrieri inutile, dar pana sa ajungi la asa ceva, detaliul e cel care aduce verosimilul textului tau. Fantasticul iti imparte proza intre real si fabulos, ambele mai mult sau mai putin amorfe. Combinatia asta discreta, impreuna cu alternanta - aici variaza de la un scriitor la altul - sunt cele care legitimeaza actualitatea unui text fantastic fata de un basm, posibilitatea de a impresiona un cititor contemporan. Ei bine, trebuie sa conturezi realul (adanceste personajele intr-o stare sociala, ofera-le o identitate; ofera-i cititorului posibilitatea de a se asocia cu ele) si sa alegi o tehnica riguroasa pentru a crea un "fabulos verosimil" (aici predomina doua tehnici: fie un eliptica, vezi "Ivan", "Uniforme de general" si/sau "La umbra unui crin" de Mircea Eliade, fie una in care descrii fabulosul intr-o maniera foarte realista, sa se simta ca ai vazut acel ceva cu ochii tai, ca l-ai simtit pe pielea ta - Cartarescu stapaneste binisor procedeul; vezi Nostalgia. Pentru tehnica din urma iti trebuie un real si mai profund); altimenteri, proza ta va semana cu un film de groaza cu efecte de "scara blocului" - pe cine mai poate impresiona in ziua de azi?
Continua, dar fa-o cu atentie. Si incearca sa citesti ce ti-am recomandat plus, daca gasesti - exista in colectia Jurnalului National -, "Vanatoarea regala" de D.R. Popescu. Prima nuvela din componenta "romanului" e perfecta pentru stilul tau. Nici nuvela omonima (eponima) nu e tocmai rea pentru ce cauti. Iar prefata te-ar putea ajuta mai mult decat crezi.
In fine, sper ca, intr-un fel sau altul, te-am ajutat Succes la scris si mai posteaza daca iti iese ceva.
La Eliade mai poti adauga si "Sarpele", se gaseste in acelasi volum cu "Domnisoara Christina". Pe Cartarescu poti sa-l pui pe locul doi, nu e tocmai genul tau. Te mai poate interesa realismul magic sud-american - documenteaza-te.
Imi place ca folosesti tehnica detaliului, care te face sa te transpui in poveste. Ca sa scrii o carte, trebuie sa stii sa utilizezi anumite tehnici. Subiectul nu pare a fi ceva foarte impresionant, parca e prea exagerat, prea mult.Cauta ceva mai nou,mai original,cartile ce contin idei inedite si originale,se vand mult mai bine. Preia tehnicile unor autori foarte buni, dar nu si ideile, transfigureaza-le si formeaza-le dupa tine. Cel mai bine e ca atunci cand scrii e sa te folosesti de instinct, dar trebuie sa gandesti si forma si cuvintele. Nu te opri din scris, exerseaza si vei ajunge cu adevarat bun!
George_Alexandru_1995 întreabă:
anonim_4396 întreabă: