Compunere despre şcoala, clasa şi învăţătoarea mea
Şcoala la care învăţ eu este una din cele mai frumoase din oraş. Are o curte mare, cu mulţi copaci împrejur, unde în fiecare pauză se adună o mulţime de elevi zgomotoşi. În partea stângă a şcolii avem o sală de sport, în care, la orele de sport, jucăm baschet sau fotbal. Clădirea în care se desfăşoară orele nu este mare, dar este frumos zugrăvită în culoarea albastru deschis. Şcoala are mai multe laboratoare: de biologie, limba şi literatura română, geografie; preferatul meu este cel de informatică, unde avem mai multe calculatoare noi.
Clădirea are două etaje şi parter, iar clasa în care învăţ eu se află la etajul întâi. Este o sală de clasă cu 24 de bănci, deşi noi suntem în total 22 de elevi. Colectivul clasei mele este format din 12 colegi şi 10 colege, toţi suntem locuitori ai aceluiaşi cartier. Cu unii dintre colegii mei de clasă sunt chiar vecin de bloc, din acest motiv cu toţii ne înţelegem foarte bine.
Învăţătoare noastră este cea mai bună profesoară din şcoală. Este atentă cu noi, ne explică lecţiile cu multă răbdare, iar atunci când nu înţelegem ceva nu se supără dacă o rugăm să ne explice din nou. Deşi este exigentă cu noi, iar uneori ne ceartă dacă nu învăţam suficient, calificativele pe care le primim sunt corecte şi îndreptăţite. Deoarece doamna învăţătoare se ocupă de noi şi ne instrueşte bine, avem rezultate bune la învăţătură, iar mai mulţi elevi din clasa mea au trecut de faza pe şcoală la multe olimpiade. Toţi elevii din clasă o îndrăgim şi suntem bucuroşi că o avem ca învăţătoare.
Şcoala mea organizează în fiecare an mai multe activităţi extraşcolare. De Crăciun, de Ziua mamei, de Paşte elevii şcolii, împreună cu profesorii, pregătesc serbări, la care sunt invitaţi părinţii şi rudele apropiate. Cu ocazia unor evenimente ca Ziua Naţională a României, Marea Unire din 1918 sunt organizate concursuri de poezie şi pictură, concursuri la care clasa mea a luat mai multe premii. Un alt tip de activităţi îndrăgite de toţi elevii din şcoala mea sunt concursurile sportive. Anul trecut şcoala noastră a obţinut locul 3 la concursul de baschet pe judeţ şi locul 2 la campionatul de fotbal între şcolile din oraş.
Şcoala mea este cea mai frumoasă şcoală din lume, iar eu am cei mai buni colegi de clasă. Din acest motiv merg cu plăcere la şcoală în fiecare zi!
Text argumentativ despre şcoală: "Prea multă indulgenţă şcolară e un fel de inflaţie de valori"(G. Călinescu, Aforisme şi reflecţii). Sunt de acord cu afirmaţia lui George Călinescu privind indulgenţa şcolară care, dacăeste prea multă, duce la scăderea valorilor umane. Formarea personalităţii şi a culturiiindividului se pregăteşte încă din perioada şcolii.Un prim argument este imprimarea ideii că, în lipsa unei educaţii corespunzătoare, omul nu se poate afirma în totalitate, ceea ce duce la diminuarea valorilor sale spirituale. Cualte cuvinte, la vârsta adolescenţei, se poate imprima cu uşurinţă o întreagă paletă de trăsăturicaracteriale şi de comportament, iar prin pregătirea continuă şi serioasă se poate forma şi ocultură generală solidă. De aceea, exigenţa profesorilor este esenţială pentru fiecare dintre noi, corectitudinea notării şi conştientizarea permanentă a elevului privind nivelul de pregătire lacare se află constituie principalele pârghii pentru formarea acestuia atât caracterial cât şispiritual. Elevul trebuie să fie mereu impulsionat de către cadrele didactice, dar totdeauna săexiste stimuli diversificaţi dar cu acelaşi scop: educarea în mod eficient şi reliefareaeventualelor talente sau valori. De pildă, atunci când un profesor acordă note mari, fărăacoperire în cunoştinţele elevului, se produce o adevărată "inflaţie de valori", întrucât seuniformizează, prin diminuare, competenţele fiecăruia. Astfel, în absenţa unor imbolduricorecte, şansele de eşec ale individului se măresc considerabil, el neavând o direcţie stabilă şinici posibilitatea de a judeca în mod raţional deciziile majore ce au să-i schimbe cursul vieţii.Prin urmare, afirmaţia "Prea multă indulgenţă şcolară e un fel de inflaţie de valori"conform căreia severitatea şcolară, în scop instructiv-educativ este necesară în stabilirea uneidirecţii către găsirea identităţii de sine şi formarea personalităţii în plan spiritual şi cultural, are o baza bine întemeiată, reprezentând un adevăr universal-valabil.
Congratulations, pentru rabdarea de a scrie atat!
79238 întreabă:
rose_9640 întreabă:
Adelyna987 întreabă:
DeProfundis99 întreabă:
Numepublicuserneim întreabă: