Să mă trezești la ultima pagină, că am adormit în timp ce citeam. E de-a dreptul hipnotizant.
Încearcă să scrii nuvele scurte, să îți exersezi stilul. Să te uiți pe www.poezie.ro. Acolo publică mulți începători, iar ceilalți își spun părerea.
Eu nu am vrut în nici un caz să te descurajez.
Cel ce simte nevoia să scrie, are ceva valoros în suflet și simte nevoia să comunice aceasta. Acesta este și cazul d-tale. Dar de la a scrie pentru sertarul propriu, până la a deveni scriitor profesionist, care prin ceea ce scrie ajunge la mintea cititorului, este o cale lungă, grea.
Scrie minim 1000 de cuvinte pe zi, bune sau slabe, și citește literatură 100 de pagini pe zi. Sunt situri pline de cărți în PDF cu acces gratuit.
Caută pe Google Introducere in teoria literaturii pdf.
Ce sunt prostiile astea? Si ce caută firma avon si mamaia Viorica in roman, cand compui un roman nu dai date reale niciodata, informatii de genul tata lucreaza in Italia, mamaia Viorica si Avon nu ai stofa de scris romane, asta este cel mult o co mpunere de scoala, si trebuie refacuta cu nume fictive si suspans nu ca mincai la discretie bunatati, anii 80 sau dus demult, pentru acei ani era bună o compunere ca asta, venea securitatea la usa ta sa vada ce bunatati maninci tu cand țara moare de foame, dar acum cxind gasesti detoate este deplasat sa spui asa ceva, maninci la discretie, treaba ta maninca bani sa ai, iar faptul ca ti cumperi pa ntofi si cosmetice faci reclamă celor de la Avon, saracii ca tot nu au clienti, in final trebuie refacuta toata compunerea ca nu poate fi considerat roman.
Cine a zis ca trebuie neaparat nume fictive?
Era avon in anii 80? Sau pleca lumea in Italia la munca?
Dar ai dreptate, nu prea stim locatia in timp a povestii
Nu am zis ca erau anii 80, poate mai incoace...si poate ca da, va trebui sa mentionez undeva, candva in roman, desi nu in toate romanele se mentioneaza anii in care s-a desfasurat actiunea, dar multumesc!
Nu tu ai zis, cristi asa a inteles.
Nu trebuie sa specifici exact, ci cu o marja de cativa zeci de ani ( gen erau anii doua mii...)
Nu era avon atunci si nici româ nii nu munceau afara in strainatate, dar este aiurea ea in romanul ei sa spuna ca foloseste cosmetice de la avon, practic pe cine intereseaza acum? Sau ca maninca detoate, acum exista o gramada de mincare in supermarketuri numai este ca pe timpul lui Ceausescu cand nu gaseai nimic, a veai bani dar nu era nimic in magazine, sau daca era ceva erau rationalizate painea uleiul zaharul etc.
De acord, sunt fapte care nici eu nu le vad rostul in marea schema...
O observatie: fapte carora nu le vad rostul, nu care nu le vad rostul... apropo de nuante.
C'mmon ..astea-s meschinarii.
Fii mai matura de atat. Nu da impresia unei persoane care nu suporta o critica.
Credeam ca am trecut de la forma la fond...
Da, gresim, am observat greseala, dar nu pot edita raspunsul.
Ok, am inteles ca este o simpla greseala, cu totii gresim, nu trebuie sa o luati personal, n-am vrut nicidecum sa fiu malitioasa, dar pot accepta critici de la cineva cu potential... mai sus ati scris "pronume", iar contextul cerea "prenume". Numai zic! Toate bune!
Nu-ti poti alege criticii, din pacate.
Adevarul crud este ca, noi, plebea ( cu si fara potential), avem tot dreptul sa criticam, deoarece suntem cei care dau bani si timp ca sa citeasca asa ceva.
Te astepti sa fii criticata de cineva avizat? Inca nu ai ajuns acolo.
Dn Adrian e avizat si si-a exprimat parerea.
Bine, n-as vrea sa ma contrazic cu dumneavoastra, se vede ca v-ai bosumflat, in urma a ceea ce v-am zis. Am capacitatea si de a accepta o critica, le-am primit cu drag, am recationat doar la ce mi s-a parut deplasat.
E naratiune pura. Trebuie sa adaugi și detalii. Trebuie sa ne prezinți locația, nu doar numele locatiei. Trebuia sa descrii mai bine ce ai simțit când l-ai văzut, ce ți s-a părut ca a făcut el. Chestii de detaliu ( sentimente, opinii, gânduri, senzații, emoții). Ne pui prea repede pe tava firul narativ . Trebuie sa "tragi" de acțiune.
"Alien din sat"
"Kina, imi spunea mamaia."
Numele si ce urmeaza dupa ele nu mi se par potrivite.
"asta spre dimineata (dupa miezul noptii)"
Nu vad rostul parantezei.
"-Buna, Kina! (imi stia deja numele) Te misti bine! mi-a spus el destul de tare la ureche (muzica bubuia in boxe)"
"-Multumesc, Alien! i-am strigat inapoi, apropiindu-ma mai mult de el."
Era suficient de aproape de ea cat sa ii strige la ureche. Cat de mult se mai putea apropia de el?
Muuult mai bine din punct de vedere al firului narativ.
Acum putem discuta chestiuni mai avansate precum continut si semnificatie.
Parca ai trecut cam repede dintre momentul plecarii lui Alien ( din nou, foarte neverosimile pronume...) si episodul discotecii
Ai intercalat intre aceste doua momente faza cu bunica, cu traiul bun dar greu...care par a fi doar niste fapte care atunci ti au venit in minte si ai zis ca hai sa le mentionezi, dar eu nu le vad semnificatia pentru restul povestii;
Nu sunt edificatoare nici ca momente cheie in maturizarea si dezvoltarea ta ca om. Par a fi bagate acolo...but that is just me
Stii senzatia aia din filme cand vezi o scena care pare fara sens cu restul actiunii, dar apoi, urmarind restul, iti dai seama care a fost semnificatia acelei scene
Sper sa fie asa ceva si aici.
Inca nu stim cat de mare se vrea intreg manuscrisul, ca ti as fi sugerat sa dezvolti muult mai mult episoadele de genul asta.
Cat despre ceea ce transmiti cititorului...inca nu " receptionez " nimic, sorry.
Fa-o cumva sa nu para doar o naratiune, o expunere de fapte, precum un raport al unei achete politienesti. Da-le emotie, semnificatie, cu ce anume a contribuit evenimentul si ce impact a avut asupra ta si asupra evolutiei tale.
Episodul cu discoteca are potential daca ai face mai multa introspectie ...cum te ai simtit, ce ai gandit ..de cate ori ai rememorat episodul acela etc.
Si mai multa descriere, mai multa observatie...
Naratiunea avand autor subiectiv la persoana I, ma astept sa gasesc muulta introspectie si ganduri, framantari, cum se intampla in Ultima noapte..., a lui Camil Petrescu.
Episodul discotecii nu ne spune nimic despre gandurile tale ci doar expune faptic o succesiune de actiuni, ca si cum ar fi vazute de o a treia persoana si nu de tine.
Cat despre semnificatie, intreaba te de ce vrei tu sa impartasesti experientele acestea, ce au unic, de ce cineva de varsta ta le-ar citi, cu ce ai vrea sa ramana cititorul.
Oricum se vede ca ai evoluat, mai e de lucru evident.
Bafta
Scuza ca fragmentul nu e interesant deoarece va fi mai incolo, nu mai tine...
Tu ai ales ce fragment sa prezinti, de ce ai alege unu mai slab?
Cand demonstrezi ceva, o faci cu ce ai mai bun.
Nu am zis ca fragmentul nu e interesant, nu stiu ce ati inteles, ci ca nu e punctul culminant al cartii, care sa te tina cu sufletul la gura. Mie una mi se pare interesant, pana la urma e o poveste reala, dupa cum am mai spus, se vrea a fi roman al experientei, in genul Maitreyi
Scuzati alineatele nelalocul lor, am dat copy paste si nu mi s-au pus cum trebuie
DeProfundis99 întreabă: