Un Capo este un dispozitiv mecanic care se ataşează la gâtul unei chitare şi acţionează ca o piuliţă "mobile" - acelaşi efect ca joaca un Barre cu un deget. Este derivat din italiană "Capo tasto" sau "capodastro", care literalmente înseamnă "cap de grif". Capos au fost folosite încă din primele instrumente traforate - sculpturi arată că egiptenii utilizate capos, probabil, alcătuită din fire sau muşchi legata in jurul gatului a instrumentelor lor.
De ce folosiţi un Capo?
1) Ai mai observat că unele piese sunt un pic prea mare sau prea mic pentru tine să cânte?
2) Nu te lupta pentru a reda melodii cu coardele ca Eb Ab şi BB?
3) Te-ai saturat de joc linge aceleaşi acorduri tot timpul şi doresc o "proaspete" de sunet nou, dar încă juca exact acele acorduri şi aceeaşi linge?
În timp ce o Capo nu va rezolva toate problemele, este cu siguranţă vă pot ajuta cu cele descrise mai sus. Chiar dacă nici un răspuns la întrebările de mai sus, o Capo este încă în valoare de experimente cu - nu ştii niciodată, acesta poate constitui surse de inspiraţie care le-aţi fost cautati.
Cum o Capo funcţionează?
Mecanica reală variază între diferitele mărci Capo. De exemplu, folosesc un Capo Shubb care constă dintr-o bară de metal curbe, cu o "balamale" braţ şi un braţ pivotul într-o curbă "E" forma. Capo este amplasat chiar în spatele uza. Bara principală este echipat cu un manşon de cauciuc care acoperă siruri de caractere, şi braţul cu balamale se potriveşte în spatele gâtului. Braţul pivot are un şurub reglabil, care pivotează pe braţul cu balamale de blocare Capo în loc. Şurubul de tensiune reglabil poate fi ajustat, prin urmare, să stabilească Capo la poziţii diferite pe gât, fără utilizarea excesivă a forţei, care ar putea provoca daune.
Dacă punem în spatele Capo uza în primul rând, toate siruri de caractere au fost ridicate de o semi-ton. Dacă vom juca o formă coarda G, se joacă într-adevăr un G # / Ab coardă. Dacă punem în spatele Capo uza de altă parte, toate siruri de caractere au fost crescute printr-un ton. Dacă vom juca o formă coarda G, suntem într-adevăr un joc o coardă. Dacă punem în spatele Capo al treilea toci, toate siruri de caractere au fost ridicate de către trei semi-tonuri. Dacă vom juca o formă coarda G, suntem într-adevăr un joc A # / Bb coardă şi aşa mai departe. Poţi să faţa locului de model? Dacă punem la Capo toci "x", indiferent de coardă vom juca va fi "x" semi-tonuri mai mare. Acest principiu se aplică şi în sens invers, astfel încât, dacă punem la Capo toci "X", am juca o coardă "x" semi-tonuri mai mică decât cea scrisă.
De exemplu, să presupunem că un cântec are Eb, AB şi corzile Bb în ea. Am putea, locul Capo la uza prima şi a juca E, A şi B, respectiv acorduri, Locul Capo la toci a treia şi a juca C, F şi G, respectiv acorduri, Locul Capo la toci a şasea şi a juca A, D şi E, respectiv, acorduri etc etc
Este important să ne amintim că orice acorduri şi tablature sunt jucate în raport cu poziţia Capo - de exemplu, în cazul în Capo este plasat în spatele toci a cincea, o coardă G va fi scris 320003, chiar dacă sunt reale frets 875558. Dacă vizualiza Capo ca nuci, această abordare face sens, şi vă permite să gândesc în termeni de mai multe chei familiare, forme şi modele de coardă.
Utilizarea avansate de Capo - Transpunerea la alte chei.
Deşi acest lucru este parte avansate de lecţie, este de fapt o modalitate uşoară şi mai rapidă de a utiliza o Capo. Singurul motiv pentru care acest lucru este avansat este deoarece consideră că folosirea de chei, mai degrabă decât acorduri individuale. Acesta nu este adecvată pentru a explica acest aici, prin urmare, există o lecţie separată numită "Introducere în teoria muzicii", care va urma într-o ediţie ulterioară a Cowpie.