Da,Domnul Isus a mai avut frati si surori.Vedem ca este scris caci nici fratii lui nu credeau in El.Si nu se referea la credinciosi pentru ca acestia puteau sa fie frati doar prin credinta in El.,, Mulţimea şedea în jurul Lui, când I-au spus: „Iată că mama Ta şi fraţii Tăi sunt afară şi Te caută." - Marcu 3:32
7 Atunci cineva I-a zis: „Iată, mama Ta şi fraţii Tăi stau afară şi caută să vorbească cu Tine."
Nu, în nici un caz!
În tradiţia evreilor, termenul de "frate" era folosit în virtutea polisemiei şi cu sensul de văr sau rudă apropiată.
Sensul acesta general, de "înrudire", se foloseşte şi astăzi cu referire la o relaţie de rudenie, de apartenenţă la aceeaşi naţionalitate, grup, etc. În cadrul vieţii monahale, de mănăstire, termenii "frate" şi "soră" sunt folosiţi pentru numirea tuturor acelor vieţuitori din mănăstire, fără ca aceştia să fie cumva măcar rude!
Apostolii, spre exemplu, nu se referă la „fraţi" ca relaţie de rudenie, la fraţi după aceeaşi mamă! Frecvenţa folosirii în afara sensului de „bază" (de a avea aceiaşi părinţi) arată tocmai OBIŞNUINŢA apostolilor şi a evreilor de a folosi termenul „frate" doar cu scopul sublinierii apropierii sufleteşti:
-II Tesaloniceni 3, 6:,, Fraţilor, va poruncim în numele Domnului nostru Iisus Hristos, să vă feriţi de orice frate care umblă fără de rânduială şi nu după predania pe care aţi primit-o de la noi."
-I Corinteni 11, 2:,, Fraţilor vă laud că în toate va aduceţi aminte de mine şi ţineţi PREDANIILE (se referă la învăţături ce nu fac parte din Noul Testament) aşa cum vi le-am dat".
,, Adevărat zic vouă, întrucât aţi făcut unuia dintr-aceşti fraţi ai Mei, prea mici, Mie Mi-aţi făcut." - (Matei 25, 40)
"Fiecăruia din ei li s-a dat o haină albă şi li s-a spus să se mai odihnească puţină vreme, până când se va împlini numărul tovarăşilor lor de slujbă şi fraţilor lor care aveau să fie omorâţi ca şi ei" Apocalipsă 6, 9-11, etc...
Prin "mama Ta şi fraţii Tăi", apostolul se referă la cei care erau din neamul lui, rudele apropiate, pentru a le departaja clar de ceilalţi credincioşi, cu care Fecioara Maria, apostolii, sau verii Mântuitorului nu se înrudeau! Vezi mai sus...
Mântuitorul Hristos a fost singurul fiu al Fecioarei Maria! De asemenea, în Evanghelie, nicăieri aşa-numiţii „fraţi" (veri ai lui Iisus) nu erau considerati copii ai Maicii Domnului.
Din anumite contexte ale Sfintei Scripturi observăm fără nici un dubiu că Iacov, Iosif, Simon si Iuda, prin deducţie erau asociaţi „celeilalte Marii". Dacă Fecioara Maria era personajul central cu numele Maria, atunci, „cealaltă Marie" era cu totul altă persoană care îl însoţea pe Mântuitorul, făcând mai târziu parte din rândul femeilor mironosiţe!
La răstignirea pe cruce, Mântuitorul o încredinţează pe Fecioara Maria în purtarea de grijă a unui apostol, Ioan. Dacă Hristos ar mai fi avut fraţi (!), ar fi încredinţat-o acestora, sau n-ar mai fi zis nimic, ar fi fost de la sine înţeles cine se va ocupa de ea. Dar nu! Hristos NU a mai avut fraţi, iar pe Fecioara Maria o încredinţează purtării de grijă a Apostolului Ioan!
O singură dată S-a Întrupat Fiul lui Dumnezeu în lume, şi atunci se cuvenea ca atât naşterea Sa cât şi maica din care S-a născut cu trup, să aibă o "exclusivitate", prin natura deosebită a evenimentului, eveniment ce nu a fost însoţit sau "umbrit" vreo slăbiciune a firii umane.
Dacă Pavel, care fusese prigonitor al Bisericii, a vrut să se pastreze curat trupeste după ce L-a cunoscut pe Dumnezeu(!), cum poate cineva crede că Fecioara Maria, cea care L-a avut în pântece pe Fiul lui Dumnezeu timp de 9 luni, s-ar fi gândit să ducă viaţă de femeie căsătorită, cu desfătări ale poftei trupului, ce nu au tocmai legătură(!) cu demnitatea supremă a FIULUI LUI DUMNEZEU? Să fi eşuat chiar Dumnezeu în alegerea din veşnicie a celei din care se va naşte, şi pe care a PĂSTRAT-O FECIOARĂ înainte şi după naşterea Sa din ea? Departe de noi gândul acesta!
Mulţi din apostoli şi-au lăsat soţiile ca să-L urmeze pe Iisus, deşi abia Îl văzuseră şi auziseră. Fecioara Maria deja fusese alături de el 30 de ani, la vremea aia, deci cu atat mai mult trăia în sfinţenie!
Se scrie si cu un singur i
nu este gresit sa scrii cu un singur i, profa de religie te-a mintit cand ti-a spus ca inseamna magar.
Nu-i adevărat! Se scrie cu 2 de i, cel putin în religia ortodoxă.
Gresesti foarte grav.
Isus vine din Jeshua.
La crestini se scrie cu doi de i pentru a se diferentia de celelalte religii.
Da, dar noi vorbim de creştinism aici.
NU este gresit sa scrii cu un singur i nici la crestini.
Intreaba un preot daca nu ma crezi sau incearca sa vorbesti cu EmaS de la categoria religie.
Deja am făcut acest lucru în trecut, şi el mi-a zis acest lucru.
Ce? Ca este gresit sa scrii cu un singur i?
DAca da preotul ala este tampit.
Nu e tâmpit deloc. Nu văd motivul pentru care te crezi atât de inteligent, eşti cumva preot? Văd că ai ajuns deja să te consideri superior lor din punct de vedere al cunoştinţelor ce privesc religia.
Nu ma consider inteligent deloc(din contra chiar, am multe de invatat pana ma pot considera inteligent).
Nu ma consider superior nimanui pentru ca stiu ca in orice moment ma pot insela.
La catalici e cu un singur i
Galateni 1:19 "Dar n-am văzut pe niciun altul dintre apostoli decât pe Iacov, fratele Domnului."
Acest verset reda clar faptul ca Isus a avut frati de trup. Iar in ceea ce priveste poisemia cuvantului "frate" ma indoiesc. Frate inseamna frate, indiferent de parerile altora.
Concluzia e ca Isus a avut frati de trup!
kaynmaincallme întreabă: