Dumnezeu chiar sufera pentru toate oribilitatile astea care se intampla in toata lumea asta.
De ce mai ingaduie? Cum a zis si un alt utilizator mai sus. Dumnezeu i-a oferit libertate omului sa aleaga calea pe care sa o urmeze si omul a ales raul.
Altii sau cait de la faptele lor rele si Dumnezeu le-a oferit privilegiul de a se numi copiii Lui.
De ce nu pune stop? Inca nu a venit momentul judecatii. Asa cum unii copii mor sau altii sufera mai sunt si altii care se vor naste si Dumnezeu are un scop cu fiecare.
Mii si mii de civili au fost masacrati in Ucraina, fetite de zece ani violate, Dumnezeul tau doarme dus la faza asta.
Nu mă pot forța să cred în ceva ce pentru mine e echivalent cu Zâna Măseluță.
Putem să-I reproșăm ceva celui Atotputernic și Atotștiutor?
Dacă era atotștiutor știa tot ce urmează să facă oamenii și dacă era atotputernic îi oprea, pentru că nu avea niciun sens să lase oamenii să se chinuie pe o rocă plutitoare în spațiu și apoi să-i ia în rai să zburde veșnic pe-o câmpie .
Dacă există putem să-i reproșăm absolut tot ce se întâmplă pe acest pământ.
Stai, stai! Nu gândești în profunzime. Acei oameni uciși sunt luați de pe pământ la momentul potrivit. Dacă, în viitor, aceștia ar fi făcut păcate de neiertat și mântuirea lor ar fi fost compromisă, nu e mai de folos să se piardă câțiva ani din viață pentru veșnicie?
Dumnezeu a dat omului libertate absolută. De aceea a căzut Adam, din cauza libertății lui. Dacă i-ar fi oprit, Dumnezeu și-ar fi încălcat principiul de bază, acela că oamenii sunt liberi.
Te rog sa-mi explici de ce pentru dumnezeul tau libertatea violatorilor si a pedofililor e mai importanta decat copiii? Ce il face atotputernic daca el nu intervine niciodata, in nimic? Zilnic trec copii prin violuri si abuzuri, pentru ce? Poti sa imi explici de ce este necesar ca ei sa traiasca vesnic cu o trauma pentru placerile unor bolnavi?
Argumentele ''e o lectie pentru ei care sa ii intareasca'' sau ''au facut parintii lor ceva si dumnezeu le da o lectie'' sunt inumane.
Nu am zis ca nu exista Dumnezeu ca am sau n-am boli incurabile, ci pentru ca se stie de unde a pornit sarada asta cu religia si tot.
Eu chiar ca nu il blamez pentru ce mi se intampla, nu pot blama pe cineva ce nu exista.
Si daca e sa ne luam si dupa poveste si sa zicem ca ar fi povestea reala, diavolu a fost tot facut de dumnezeu, deci e sub dzeu, asa ca aia e. A fost tolerat, deci a fost lasat sa faca rau.
Iar cand e vb de "E oare Dumnezeu responsabil pentru alegerile noastre îndoielnice și pentru faptele noastre rele", cand e vb de boli incurabile, alea vin fara sa vrem si fara leg cu alegerile.
Mulți de aici de pe site afirmă permanent că nu cred în Dumnezeu sau că nu există Dumnezeu.
Dar i-ai auzit să spună la fel de vehement că nu există diavol?
Mulți nu pot să înțeleagă că Dumnezeu s-ar putea să fie cu totul Altceva/Altcineva decât ce e scris în Biblie (care e o scriere veche de aproape 2000 de ani).
Că s-ar putea să fie Cineva/Ceva ce noi nu putem înțelege încă?
Suntem niște ființe apărute pe o planetă, de mai puțin de 1 mil. de ani, probabil. Dar universul ăsta are sute de milioane sau miliarde de ani de existență în spate.
Nu suntem niște ființe mizerabile și ingrate dacă avem pretenția și susținem că noi știm deja totul?
Si voi absurzi, va intrebati de ce nu se ocupa de mizeriile din lume...e evident, e cu ochii dupa aia care nu respecta postul, aia care fac sex fara a concepe, dupa aia care injura si mai ales dupa aia spala rufe duminica, sa nu care cumva sa se pacatuiasca asa ca in oala cu smoala incandescenta va purta sufletul lor povara.
Nu e Dumnezeu vinovat pentru relele din lume dar nici autor pentru lucrurile bune, omul e singurul care si le face cu mana lui. Treziti-va la realitate ca nu va guverneaza viata un barbos care sta pe norisori si va vegheaza de acolo fiind un super-erou. I s-a cam dus din putere lui nenea, ar fi cazul sa isi puna camere si sateliti ca a cam pierdut evenimentele din lume.
OMG, tu crezi că dacă cineva nu crede în dzo, crede în diavol? Vin la pachet, nu merită menționat mai ales când dumnezeu e ''atotputernic'', deci el îi dă voie să existe.
Aici era vorba de dumnezeul biblic că a dat citate din ea, dacă întreba care e diferența dintre religie și credință, avea cu totul alte răspunsuri, chiar și din partea ateilor.
''De ce unii dintre voi afirmați că nu există Dumnezeu din cauza faptului că (unii) suferiți de boli incurabile sau a diverselor necazuri prin care treceți?''
Nu, ce prostie de fapt cei mai bolnavi oameni sunt mereu credinciosi pentru ca numai ei se simt victime nonstop a furiei domnului ca au spalat vase duminica, mi se pare normal cand orice pas faci te temi sa fii mai bolnavicios si sensibil.
Chiar mă bucur că faci distincția între religie și credință.
De obicei comentariile sunt o amestecătură la grămadă
Ai toată admirația mea.
Te-ai dat cu oja? Ceva se intampla in lumea asta, astrele au mercur retrograd, e ceva necurat
Multumesc ca-mi adresezi aceasta intrebare. Ar trebui sa ma simt onorat?
Nu stiu cum sa-ti spun draguta, dar A NU CREDE in dumnezeu nu e echivalent cu A-L BLAMA pe dumnezeu.
De ce unii dintre voi afirmați că nu există Dumnezeu din cauza faptului că (unii) suferiți de boli incurabile sau a diverselor necazuri prin care treceți?
=====================================
Pentru că mincinoșii care au inventat personajul au spus că e bun și atotputernic și atunci orice om inteligent își dorește un ajutor pe care nu-l va primi niciodată, pentru că nu are de la cine.
===========================================
E normal să ne pierdem credința la o adiere de vânt?
====================================
Nu, dar realitatea pe care o trăim nu e doar o adiere de vânt.
======================================================
Dar de Iov, care a îndurat încercări grele, fiind apoi binecuvântat și răsplătit de Dumnezeu, de ce nu vă aduceți aminte în momentele dificile?
========================================
Nu cunosc nici un Iov, iar în povești nu cred.
===========================================
E oare Dumnezeu responsabil pentru alegerile noastre îndoielnice și pentru faptele noastre rele?
Putem noi, simpli muritori, să cerem socoteală Domnului pentru lucrarea Sa?
Putem să-I reproșăm ceva celui Atotputernic și Atotștiutor?
===============================
Dacă ținem cont de poveste, el e vinovat de toate, pentru că e atotștiutor, atotputernic și nu îndreaptă răul. El l-a făcut pe Drac, el a făcut omul păcătos, deci el e originea tuturor răutăților și tot el trebuie să le îndrepte pentru că e atotputernic și bun. Și mai trebuie să o facă cât omul e în viață. Că așa pot spune și eu că după ce mori îți dau Luna de pe cer.
============================
Isaia 29:16
"Oare olarul trebuie privit ca lutul sau poate lucrarea să zică despre lucrător: „Nu m-a făcut el"? Sau poate vasul să zică despre olar: „El nu se pricepe."
===========================
Nu pot compara oalele cu olarul. Oala nu are rațiune, e fără viață, deci n-are nici un cuvânt de spus. Omul are rațiune, inteligență și poate vorbi și de aceea spune ce vede.
Dacă omul nu poate spune că l-a făcut sau nu zeul din poveste, atunci de unde știi că te-a făcut zeul? Deci tu ești oala. Așa cum nu poți spune că olarul nu te-a făcut, tot așa nu poți spune nici cine te-a făcut, pentru că ești oală.
În condițiile astea, orice om când spune că Dumnezeu l-a făcut nu are nici o valoare pentru că e oală. La fel nu poate spune că e bun.
====================================
Isaia 45:9
"Vai de cine se ceartă cu Făcătorul său! – Un ciob dintre cioburile pământului! – Oare lutul zice el celui ce-l făţuieşte: „Ce faci?", şi lucrarea ta zice ea despre tine: „El n-are mâini"?
==========================
E aceeași fantezie. Nu ai cum compara omul cu lutul și cu oala, iar pe zeu cu olarul. Oricine are logică, gândire și posibilitatea de exprimare o pate face în legătură cu orice. După ce se exprimă verificăm dacă e adevărat sau fals.
Când un om spune ceva negativ despre zeu, el nu se ceartă cu zeul, pentru că nu vorbește cu zeul. Tot ce face acel om e o afirmație. De ce nu există dialog cu zeul? Pentru că zeul nu există.
Omul nu spune întotdeauna adevărul și de aceea trebuie să aducă dovezi. Când omul susține ceva fals, infirmat de realitate, atunci omul respectiv ori e mincinos, ori e în afara realității.
Când spui că Dumnezeu e atotputernic, nemuritor iubitor, inteligent și bun, apoi vezi spitalele și cimitirele pline, inchiziție, sclavagism, războaie, purici și păduchi, zeul absent, incapabil de acțiune și de comunicare cu omul, atunci concluzia e una singură: zeul e o minciună și nu există.
Cica e liber arbitru, dar e o problema. Nu mai e liber arbitru daca nu il perii pe Barbos. Te baga imediat in iad.
Mereu ii fac, chiar cu Biblia lor. Le dau imediat cu Satana care e sluga Barbosului, ci nu dusmanul lui. Faza cu pariul in dauna lui Iov, blatul lui Jesus cu dracii in dauna porcilor care ''pasteau''. Porci care pasca, asta da minune. Barbosul a trimis un duh rau de la el peste Satana, Duhul Sfant l-a trimis pe Jesus in desert ca sa fie ispitit de Satana. Ce tata isi trimite fiul in mainile dusmanului?
Nu poți afirma că există ceva fără dovezi. Nu poți afirma că există căpcăunul de pe Venus care vomită curcubee dacă nu ai dovezi. Simplu. Invers nu merge.
Argumentul cosmologic este unul dintre numeroasele argumente raţionale ( argumentul cosmologic, argumentul teleologic, argumentul moral, argumentul istoric, şi argumentul ontologic) pentru dovedirea existenţei lui Dumnezeu. Argumentul cosmologic e cunoscut încă în filozofia greacă. Aristotel afirmă:,, Dumnezeu, Care nu poate fi văzut de nimeni, Se vădeşte în lucrurile Sale". El este prezent şi în Vechiul Testament:,, Cerurile spun mărirea lui Dumnezeu şi facerea mâinilor Lui o vesteşte tăria" (bolta cerească, spune psalmistul - Psalm 18, 1) şi în Noul Testament:,, Cele nevăzute ale lui Dumnezeu se văd de la facerea lumii, înţelegându-se din făpturi, adică veşnica Lui putere şi dumnezeire... " (Epistola către Romani a Sf. Apostol Pavel 1, 20 ).
Filozoful Voltaire a recunoscut acest argument în celebrele versuri:
„Universul mă încurcă şi nu pot gândi măcar
Că poate exista ceasul fără un ceasornicar".
"Nu gandesti in profunzime" sa-i ceri unui ateu sa gandeasca in profunzime este ca si cum ai incerca sa inveti copii orbi sa citeasca!
LisaJulie întreabă: