În Vechiul Testament evreii trebuiau sa împlinească Legea data de Dumnezeu prin Moise. În acea Lege se spunea de "dinte pentru dinte, ochi pentru ochi" și alte astfel de legi. Dar, de la venirea Domnului Isus pe pământ nu mai trebuie sa împlinim acea Lege. Uite ce scrie în Galateni 3:24, 25: "Astfel, Legea ne-a fost un îndrumător spre Hristos, ca să fim socotiți neprihăniți prin credință. După ce a venit credința, nu mai suntem sub îndrumătorul acesta.". Adică ce spuneam eu mai sus.
În Evrei 7:12 scrie: "Pentru că, odată schimbată preoția, trebuia numaidecât să aibă loc și o schimbare a Legii."
"Isus le-a răspuns: „Din pricina împietririi inimilor voastre a îngăduit Moise să vă lăsaţi nevestele; dar de la început n-a fost aşa." (Matei.19:8)
Păcatul distruge în om capacitatea de a vedea lucrurile prin ochii lui Dumnezeu. Chiar dacă "Dumnezeu este Același ieri, azi și în veac", El a îngăduit în acele vremuri multe "libertăți" din acestea din pricină că doar puțini aveau să cunoască caracterul lui Dumnezeu.
Chiar Moise spunea poporului că după moartea lui el (poporul) are să se strice, că este un popor tare încăpățânat.
Dumnezeu dorește să restabilească ordinea, așa cum a fost ea la început. Chiar și Ioan botezătorul nu a fost ce trebuie să fie. Despre el, Mântuitorul spune că cel mai mic în Împărăția lui Dumnezeu va fi mai mare decât el (decât Ioan botezătorul).
Citește și Efeseni.4:18.
Daca nu ma avea la block i-as fi spus asta direct lui KovacsB, dar cred ca ce a spus el e probabil cel mai putin inteligent raspuns pe care l-am citit vreodata in sectiunea asta, si includ aici si ateii si teoriile lor
La cate povesti sunt scrise in biblie tie atat ti s-a parut discrepant? bun asa
"Am citit fragmente" exact asta e și problema. Dacă vrei să înțelegi o carte sau o colectie de cărți trebuie să o citești în întregime, nu pe fragmente, că altfel normal ca n-o sa intelegi nimic.
Noul Testament este împlinirea vechiului. Așadar în cel Nou nu se mai cer aceleasi legi ritualice si nu se mai aplica aceleasi rationalitati care se aplicau in cel vechi.
Au fost scrise în perioade diferite de autori diferiți, cu interese sociale diferite. ( P.S. ateu).
E discrepanta intre Facerea cap. 1 si cap. 2, darmite intre Vechiul si Noul Testament.
Legea "dinte pentru dinte" era aplicată în contextul justiției penale și civile și funcționa ca un principiu de reciprocitate în pedepse, având scopul de a limita răzbunarea la echivalentul daunei inițiale. Deci, într-un anumit sens, aceste reguli aveau o funcție similară cu cea a unei constituții moderne în stabilirea unor norme de drept și ordine în societate.
Pe de altă parte, porunca "întoarce și celălalt obraz", care provine din Predica de pe Munte a lui Iisus, înregistrată în Evanghelia după Matei din Noul Testament, încurajează iertarea și neviolenta. Aceasta se adresează mai mult comportamentului personal și relațiilor interpersonale decât organizării societății sau justiției formale. Este un principiu etic și moral, nu unul juridic sau politic.
Cat despre legea leviratului din Vechiul Testament, care obliga căsătoria între cumnați în cazul în care un bărbat murea fără a lăsa urmași, nu este menționată explicit în Noul Testament ca fiind permisă sau interzisă.
Chimied întreabă: