Ai scris mult, dar nu mi-ai spus de ce să nu ne gândim la lucrurile de pe pământ. Dacă pământul s-a dat "fiilor oamenilor", trebuie să ne ocupăm de el. Cum poți să te ocupi de pământ - arat, semănat, secerat... - fără să te gândești la aceste lucruri?
Daca citesti Cartea (cartile/teología lui Pavel) asa cum ti-am mai spus, acolo spune CARE SUNT LUCRURILE DE PE PAMANT. Deci tot el da definitia care sunt lucrurile de pe pamant, nici eu nici tu. Daca mergi mai jos la versetul 5 din Coloseni (cartea lui Pavel) capitolul 3 iti explica ce inseamna lucrurile Pamantesti. Nu poti sa dai doar versetul 3 si dupa aceea sa adaugi conceptia ta. Tu dai un verset nu din Cartea lui Pavel ci din vechiul testament.
Citeste tot capitolul...si dupa aceea tragi congluzii din punctul tau de vedere. Acolo tu trebuie sa vezi punctul de vedere a lui Pavel, nu cel sociologic ci patristic.
Iar pentru cultura ta generala sa stii ca anticii aveau mai multi termeni/cuvinte pentru a se referi la cuvantul Pamant. Modernistii au inclus intr-un singur cuvant (termenul pamant) pentru a se referi la toate sensurile. Ei aveau mai multi termeni nu doar unul pentru a se referi intr-un context anume.
De exemplu anticii pentru a se referi la IUBIRE aveau vreo cinci termeni diferiti. Toti acei termeni se foloseau in contexturi diferite. Modernistii un introdus intr-un singur cuvant la care anticii foloseau diferite significatii.
Haha Ray vrea raspunsuri si el fuge de diálog. Nu ma pun acum sa va invat despre istoria termenului pamant. Tetragrama care apare in original, este amestecata cu celelalte Tatagrame pe care anticii le foloseau pentru a diferentia subiectul. Gramática moderna a introdus intr-p singura tetragrama toate celelalte tetagrame.
Iisus recomanda nu da Legi. In cele 10 porunci nu apare nici o Lege cu privire la Tarani. Ba chiar munca este promovata de Biblie.
Si nici nu vreau sa ma extind pe subiectul aceasta si calea dialogului pentru ca TPU nu este un site democratic. Aici intra toti securistii, protestantii, ateistii si hakerii lor pentru a te cauta pe cai bolseviste. Securitatea este de partea lor, toata patura batraneasca care le facea jocul lui Ceasescu au fugit prin tari straine. Vedeti Corvin Lupu.
Iisus a spus sa nu te gândești la ziua de mâine să fii precum o pasare, Pavel era un pustnic
El vrea sa zica sa nu pui pe primul loc lucrurile de pe pamant caci acele lucruri sunt pentru trup iar trupul imbatraneste si moare, deci se pierd si acele lucruri impreuna cu trupul, pe cand sufletul traieste vesnic, nu moare niciodata, iar locul sufletului e in cer deci acolo trebuie sa te gandesti mai mult ca acolo vei trai vesnic nu aici pe pamant! Pamantul ne-a fost dat cand am fost alungati din paradis. Traim pe acest pamant pentru a fi testati cat de mult credem si-L iubim pe Dumnezeu. Cine isi iubeste viata asta si lucrurile de pe pamant mai mult decat pe Dumnezeu nu va ajunge in Rai!
Nu zice nimeni sa nu iubesti lucrurile de pe pamant dar fa-o cu stiinta ca ele-s trecatoare, iar cand trebuie sa renunti la ceva ca sa faci voia Domnului atunci renunta, asta inseamna sa nu iubesti mai mult lucrurile de pe pamant decat cele din cer!
Exact, doar ne folosim de ele, ne bucuram de ele dar nu mai mult, ele ne pot fura veșnicia daca punem un pret mai mare decat pe cele spirituale.1 Corinteni 6:12 VDC
[12] Toate lucrurile îmi sunt îngăduite, dar nu toate sunt de folos; toate lucrurile îmi sunt îngăduite, dar nimic nu trebuie să pună stăpânire pe mine.
Mai pe scurt: dupa multe razboaie, calamnitati etc cand oamenii aproape s-au auto distrus atunci va veni raul cel mare, satana va fi dezlegat din iad si va fi lasat sa faca orice cu oamenii dar nu si cu cei care si-au pastrat credinta in Dumnezeu, va fi o orgie de chinuri si vaiete de nedescris... cand va trece si asta( nu se stie cat va tine) atunci va veni Isus pe pamant cu ingerii sai, atunci vor invia toti mortii care au trait vreodata si vom fi judecati fiecare in parte, de la cea mai mica neascultare, greseala pana la cea mai mare, dupa judecata cei rai si necredinciosi vor fi dati satanei si ii va trage cu el in iad unde chinul va fi de nedescris si vor ramane acolo pentru o eternitate.
Cei care au crezut dar au pacatuit vor fi pedepsiti prin focul purgatoriului unde se vor curata de pacate apoi vor merge in Rai! Totusi din acestia Dumnezeu ii va alege pe cei mai blanzi si pasnici si ii va lasa pe pamant. Atunci va incepe o noua era a umanitatii. Dar nu inainte ca pamantul sa fie ars pana la maduva ei pentru a se curata si el de pacatele noastre!
Mai pe scurt asa va fi apocalisa adica sfarsitul lumii!
M-a interesat de voie de nevoie... pentru ca sunt crestin si in fiecare Duminica particip la cate o sfanta liturghie. Acolo preotul citeste cate un fragment din biblie apoi o explica + ca am citit si eu biblia de cateva ori dar am facut asta din interes sa fiu sincer... si tot auzind fragment dupa fragment parti din biblie am retinut fara sa vreau. Deci cam de asta stiu ce stiu!
Iisus si Apostólii sai sunt doua lucruri diferite. Nici macar Apostólii nu intelegeau ce spunea/facea Iisus in cele 4 Evanghelii (cele patru Evanghelii sunt: Matei, Marcu, Luca, Ioan).
Dupa Evanghelii le-a aparut Iisus si le-a spus sa scrie celelalte carti dupa cele 4 Evanghelii... Faptele Apostolilor, Romaní, 1 Corinteni, etc.
Ca sa intelegi teología Paulina si ce vrea sa spuna el cu versetele acelea trebuie sa ii citesti toata Cartea. El in cartea aceea are o Teologie. Trebuie sa o citesti in intregime ca sa intelegi de ce Pavel pune lucrurile in asa fel. De exemplu in cartea aceea spune sí care sunt lucrurile din cer sí care sunt de pe pamant. Deci el nu intelege din punct de vedere empiric ci evanghelic. In cartea aceea foloseste expresia "lumea intunericului". Aceasta expresie o inteleg doar unii care recunosc ca exista lumea intunericului.
Deci Pavel interpreteaza víata lui Iisus din cele 4 Evanghelii. Obiectul lui de cercetare era víata lui Iisus. Din punctul acela de vedere (adica din víata lui Iisus) el TRADUCE ceea ce vroia Iisus sa ii invete. In Efeseni capitolul 3, Pavel vorbeste de "Taina Lui Iisus". Logosul s-a incarnat. Insa nu incarnarea este Taina ci ministerul Lui.
Deci Pavel i-l studia pe Iisus. Ca sa intelegi de ce Pavel intelege evangheliile asa in cartile lui, trebuie sa intelegi ca el avea ca Referinta pentru cartile lui, víata lui Isus. Deci dor prin Iisus poti sa intelegi terminología Paulina, altfel acele Relatii care le face Pavel nu le poti intelege. Este ca atunci cand intelegi un domeniu stiintific. Vei vedea ca multi termeni din limbajul de strada se aseamna cu limbajul tehnic insa semnificatia este diferita.
Ca si cum ti-as face eu o carte cu o terminologíe fara sa iti explic simbolurile. Pavel avea in minte simbolurile din Evanghelii pentru scrierea cartilor lui. Se numeste Teología Paulina. Chiar Iisus spune ca víata lui trebuie INTELEASA, deci rationalizata. Insa lucrurile astea le intelegeau doar discipolii lui, si chiar nici ei uneori pana le mai aparea Iisus inca o data se le EXPLICE. In Iov se vorbeste despre secretele intelepciunii.
Deci Pavel este mai Filozófic, se indeparteaza de cei care i-l inteleg pe Iisus pur practic. Nimeni nu i-l intelege pe Iisus din punct de vedere pur practic pentru ca el vine din cer. Religia incearca sa i-l copie pe Iisus pe cand teología rationalista (filozofia rational crestina) incearca sa i-l inteleaga.
De exemplu Pavel in cartea Romaní 6:3 interpreteaza Botezul ca o INGROPARE. Altii pot sa spuna ca Botezul este o Spalare.
Mai spune ca Crucea inseamna Moarte fata de pacat. Altii si moda actuala a crestinului a la Oreste si toata patura actuala spun ca Crucea inseamna sa suferi pasiv fata de durere.
Deci teología Paulina interpreteaza anumite lucruri diferit fata de moda actuala. De aceea trebuie sa aveti grija cu moda actuala. Moda actuala poate intelege diferit Evanghelia (Matei, Marcu, Luca, Ioan) adica víata lui Iisus fata de cum o intelegea Pavel.
Pavel se referă aici să nu alergam dupa lucruri trecatoare precum faimă, putere, bani sau alte averi ci să prioritizam darurile Sf. Duh care sunt de sus și care sunt eterne.
Este o greșeală de înțelegere: A te gândi la lucrurile pământești și a le considera importante nu este același lucru cu a le controla sau a le atribui o valoare absolută. În primul citat se înțelege să nu pui preț pe lucrurile materiale, ceea ce nu înseamnă că este interzis să le folosești.