Nu, din cauza ca crestinii sunt atat de inchisi la minte incat degeaba ai incerca sa le explici ca religia lor e o mare si indelungata minciuna, o religie compusa din religii stravechi cu ceva elemente noi. Pur si simplu n-ar asculta. Deci, nu. N-as avea chef sa ma cert cu niste oameni care nu aud decat ce vor ei.
:)) Pai as veni cu scopul de a va face cunoscuta Evanghelia!
Sunt adanc inradacinata in Hristos ca sa ma poata cineva desparti de EL.
http://www.youtube.com/watch?v=_H6D5zZ33Co
Sigur ca da. Am citit toate cartile Ligiei Seman si nu numai romanele ci si de studiu! http://www.kerigma.ro/carti.php?listautor=Ligia%20Seman
„Din punct de vedere arheologic și istoric, redatarea acestor orașe de la epoca lui Solomon la perioada omridă are implicații enorme. Ea înlătură singura dovadă arheologică după care ar fi existat vreodată o monarhie unită cu capitala în Ierusalim și arată că David și Solomon erau, în termeni politici, nimic altceva decât căpitani ai ținutului deluros, a căror rază administrativă era limitată la nivelul local, adică la ținutul deluros.[16]"
—Israel Finkelstein și Neil Asher Silberman, The Bible Unearthed. Archaeology's New Vision of Ancient Israel and The Origin of Its Sacred Texts.
„Dar excavările din orașul lui David au oferit descoperiri impresionante din Epoca mijlocie a bronzului și din secolele ulterioare ale Epocii fierului - dar nu din secolul al X-lea î.e.n. Cea mai optimistă evaluare a acestei dovezi negative este că Ierusalimul din secolul a X-lea era limitat ca suprafață, probabil nu mai mare decât un sat tipic pentru ținutul deluros.[17]"
—Israel Finkelstein și Neil Asher Silberman, The Bible Unearthed. Archaeology's New Vision of Ancient Israel and The Origin of Its Sacred Texts.
„Idolatria poporului lui Iuda nu era o abatere de la un monoteism anterior al lor. Ea era de fapt felul în care poporul lui Iuda se închina de sute de ani.[18]"
—Israel Finkelstein și Neil Asher Silberman, The Bible Unearthed. Archaeology's New Vision of Ancient Israel and The Origin of Its Sacred Texts.
„Dacă cineva vrea să susțină că Dumnezeu a inspirat fiecare cuvințel al scripturii, ce rost ar avea asta dacă nu avem cuvintele originare ale scripturii? În anumite locuri, așa cum vom vedea, pur și simplu nu putem fi siguri că am reconstruit cu acuratețe textul original. Este cam greu să știi ce înseamnă cuvintele Bibliei dacă nici măcar nu știm care sunt cuvintele ei!
Aceasta a devenit o problemă pentru viziunea mea asupra inspirației, căci mi-am dat seama că nu ar fi fost mai dificil pentru Dumnezeu să păstreze neștirbite cuvintele scripturii decât i-a fost să le inspire inițial. Dacă el dorea ca poporul său să aibă cuvintele sale, cu siguranță i le-ar fi transmis lui (și poate le-ar fi transmis cuvintele într-o limbă pe care s-o înțeleagă, mai degrabă decât în greacă și ebraică). Faptul că nu avem aceste cuvinte ne arată, gândeam eu, că el nu le-a păstrat pentru noi neștirbite. Iar dacă el nu a produs acest miracol, nu pare să existe niciun motiv de a crede că el a produs miracolul anterior, cel de a inspira aceste cuvinte.[19]"
—Bart D. Ehrman, Misquoting Jesus. The Story Behind Who Changed the Bible and Why.
„Mi s-a cerut însă să predau un curs numit «Problema suferinței în tradițiile biblice». M-am bucurat de această șansă deoarece mi s-a părut o cale interesantă de a aborda Biblia: examinând răspunsurile date de diverși autori biblici întrebării de ce există suferință în lume, în special printre oamenii Domnului. Credința mea era și este încă: diverși autori ai Bibliei au avut soluții diferite la întrebarea de ce suferă poporul lui Dumnezeu: unii (cum ar fi profeții) gândeau că suferința provine dintr-o pedeapsă a lui Dumnezeu pentru păcat; unii gândeau că suferința vine de la inamicii cosmici ai lui Dumnezeu, care produceau suferința precis pentru că oamenii făceau ceea ce era drept în ochii Domnului; alții gândeau că suferința vine ca un test pentru a vedea dacă oamenii vor rămâne credincioși în ciuda suferinței; alții afirmau că suferința este un mister și că e greșit să ne întrebăm de ce o îngăduie Dumnezeu; iar alții gândeau că lumea aceasta este un dezastru complet și că trebuie «să mâncăm, să bem și să ne veselim» atunci când o putem face. Ș.a.m.d. Mi se părea și mi se pare încă: una din căile de a înțelege vasta diversitate a moștenirii scripturale a evreilor și creștinilor este să înțelegem cum autori diferiți au răspuns la întrebarea fundamentală a suferinței.[20]"
—Bart D. Ehrman, God’s Problem. How the Bible Fails to Answer Our Most Important Question—Why We Suffer
„Prima întrebare era dacă Moise putea fi într-adevăr autorul celor Cinci Cărți ale lui Moise, din moment ce ultima carte, Deuteronomul, descrie în mod foarte detaliat timpul precis și împrejurările proprii morți a lui Moise. Alte incoerențe au devenit rapid clare: textul biblic era încărcat cu paranteze literare care explicau numele antic al unor locuri și remarcau în mod frecvent că dovezi ale faimoaselor evenimente biblice erau disponibile « până în ziua de azi ». Acești factori i-au convins pe unii cercetători din secolul al XVII-lea că cel puțin primele cinci cărți ale Bibliei au fost alcătuite, amplificate și înfrumusețate de editori ulteriori, anonimi și de revizori din secolele care au urmat.
Spre sfârșitul secolului al XVIII-lea și preponderent în cel de-al XIX-lea mulți cercetători critici ai Bibliei au început să se îndoiască de faptul că Moise ar fi avut ceva de-a face cu scrierea cărților Pentateuhului; ei au ajuns să creadă că Biblia era în mod exclusiv opera unor autori târzii. Acești cercetători au arătat ceea ce păreau drept versiuni diferite ale acelorași povești din cărțile Pentateuhului, sugerând că textul biblic era produsul mai multor scriitori care puteau fi astfel recunoscuți. O citire atentă a cărții Genezei, spre exemplu, a demonstrat două versiuni contradictorii ale creației (1:1-2:3 și 2:4-25), două genealogii foarte diferite ale urmașilor lui Adam (4:17-26 și 5:1-28), și două povești separate și rescrise ale potopului (6:5-9:17). În plus, erau zeci de dublete și uneori chiar triplete ale acelorași evenimente în poveștile călătoriilor patriarhilor, Ieșirii din Egipt și dării Legii.[21]"
Ce porunci au copiat de la egipteni?
stii, cineva spunea ca ar fi o legenda ca Dumnezeu ia innecat pe egipteni in marea rosie, ca prin nordul marii pe unde au trecut egiptenii, erau doar niste baltute. toate aceste i le spune unui copil care cunostea relatarile biblice. si copilul stiti ce ia raspuns? interesant ca sau innecat atatia oameni, o armata intreaga, cu tot cu care de razboi si dotari de razboi, in niste baltute, in putina apa. asa si tu, negi ceea ce s-a intamplat cu adevarat, si cred ca negi chiar dovezile extrabiblice, care confirma potopul sau anumite evenimente. nu m-as mira sa contesti ceea ce ii alb pe negru.
Asi vrea sa traiesc alaturi de crestini care sa nu ma faca, Drogat, satanist si Nebun din cauza religii mele.
Ma-si multumi cu atat.
Am participat deja, a fost destul de interesant, şi aş face-o din nou cu mare plăcere.
Da! dar doar daca la intalnire participa numai persoane care cred in biblie, nu conteaza religia.
Pai daca nu cred, nu ai cu le dovedi ca este adevarata, daca vine unu la doctor si zice la il doare capul si doctorul ii spune sa ia piafen ca ii trece, si el nu vrea nici cum, si refuza si alte tratamente care l-ar putea vindeca, ce poate face doctorul?
revenind la ideea cu biblia, cei care nu cred in biblie, cauta tot felul de idei din biblie ca sa te combata, cu ei nu poti avea o discutie clara din biblie, si practic daca nu cred in biblie, nu mai ai cu ce le dovedi ca este adevarata, iti taie craca de sub picioare, te leaga la maini sa zic asa. din experienta iti spun.
Da, as vrea, sa particip la o asemenea intalnire in care toti sa-si exprime liber ideile non-religioase, cat si religioase.
Ar fi o idee interesanta. Problema ar veni totusi din partea habotnicilor, ce cu siguranta isi vor face prezenta la intrunirea cu pricina, evident creand tensiuni in dicutii. Cand zic habotnici, consider ca fiecare religie si-i are pe ai ei...
anonim_4396 întreabă:
Sandra21cta întreabă:
anonim_4396 întreabă: