Proverbele 26:4, 5 : Nu-i răspunde celui fără minte după nebunia lui, ca să nu fii şi tu ca el.
Răspunde-i însă celui fără minte după nebunia lui, ca să nu fie înţelept în ochii lui.
Poţi să te gândeşti de ce acelaşi lucru suntem îndemnaţi mai întâi să nu-l facem şi apoi să-l facem.
Cred ca e o greseala de traducere aici.
In prima parte cred ca se referea sa nu reprosam cu cuvinte urate.
Iar, in a doua parte, dupa cuvintele celui nebun, adica dupa intelesul lui.
Asa cred ca ar fi.
Salut. Nu este vorba despre nici o greşeală de traducere.
În primul verset suntem îndemnaţi să nu răspundem după "nebunia" cuiva, în sensul că nu trebuie să folosim ACELEAŞI METODE de comunicare folosite de un "nebun" cum ar fi insulta, atacarea persoanei, accese de mânie, ţipatul sau ceva asemănător.
Putem să răspundem "celui fără minte după nebunia lui" în sensul că ne putem folosi de argumentele lui eronate pentru ai arăta la ce concluzii conduc. Procedând astfel el "nu va fi înţelept în ochii lui".
Personal m-am convins că studiind Biblia cu motivaţii corecte, poţi descoperi multe lucururi utile.
30.10 daca vei asculta de glasul Domnului, Dumnezeului tau, pazind poruncile si randuielile Lui scrise in cartea aceasta a legii, daca te vei intoarce la Domnul, Dumnezeul tau, din toata inima ta si din tot sufletul tau.
30.11 Porunca aceasta pe care ti-o dau eu azi, nu este mai presus de puterile tale, nici departe de tine.
30.12 Nu este in cer, ca sa zici: Cine se va sui pentru noi in cer si sa ne-o aduca, pentru ca s-o auzim si s-o implinim?
30.13 Nu este nici dincolo de mare, ca sa zici: Cine va trece pentru noi dincolo de mare si sa ne-o aduca, pentru ca s-o auzim si s-o implinim?
30.14 Dimpotriva, este foarte aproape de tine, in gura ta si in inima ta, ca s-o implinesti.
10) Ucenicii I-au pus intrebarea urmatoare: "Oare de ce zic carturarii ca intai trebuie sa vina Ilie?"
11) Drept raspuns, Isus le-a zis: "Este adevarat ca trebuie sa vina intai Ilie, si sa aseze din nou toate lucrurile.
12) Dar va spun ca Ilie a si venit, si ei nu l-au cunoscut, ci au facut cu el ce au vrut. Tot asa are sa sufere si Fiul omului din partea lor."
13) Ucenicii au inteles atunci ca le vorbise despre Ioan Botezatorul.
"Tot ce am facut eu, voi o sa faceti, si lucruri mai mari ca acestea (…) ca si voi puteti face tot ceea ce fac eu, chiar si mai mult"