Aha, li s-au dat multe "dezlegări" şi la viol, şi la omor, şi la incest...iar preoţilor, se pare, şi la pedofilie.
Nişte ipocriţi nu puteau să-şi inventeze decât un zeu ipocrit.
Te intrebi cine ar face lucrurile acelea? Dusmanii acelui popor in a caror mana ii va da Dumnnezeu. Si asta din pricina mandriei, trufiei, a semetiei si a asupririi. Dar nu aceasta trebuie sa fie preocuparea noastra. Preocuparea noastra trebuie sa fie cum sa ajungem ca sa nu ne gasim printre aceia pe care ii va pedepsi Dumnezeu.
Un simplu "habar n-am" ar fi fost suficient. Sau sa taci.E si mai sanatos, eviti sa te pui in situatii penibile.
Conform celor debitate de tine, parti din poveste sunt adresate altora, nu evreilor, care trebuie sa faca lucrurile murdare in locul lor. Sau cum?
" Preocuparea noastra trebuie sa fie cum sa ajungem ca sa nu ne gasim printre aceia pe care ii va pedepsi Dumnezeu."
Nu ma intereseaza preocuparile tale, ci raspunsul la o intrebare care pentru un crestin infocat ca tine ar trebui sa fie simplu.
Sau nu-l ai?
Iti inteleg spiritul de critica; dar asta nu inseamna ca sunt de acord cu el.
Iata cum stau lucrurile.
Capitolul 13 din care ai citat se refera la o "prorocie impotriva Babilonului", si nu impotriva evreilor. Este gresit sa se scoata un verset din capitol. Nu se poate trata textul in afara contextului.
Capitolul se refera la imparatia babiloniana; si lumea in care traim este asemanata cu babilonul. De aceea este si scris versetul 11: "Voi pedepsi - zice Domnul - lumea pentru rautatea ei, si pe cei rai, pentru nelegiuirile lor; voi face sa inceteze mandria celor trufasi si voi dobori semetia celor asupritori."
Si in versetul 19 de asemenea: "Si astfel Babilonul, podoaba imparatilor, ...va fi ca Sodoma si Gomora, pe care le-a nimicit Dumnezeu."
Irelevant ce e, pana la urma este dorinta expresa a zeului sa se intample asa, in contradictie evidenta cu alte lucruri tot de el impuse.
Are relevanta pana la urma cui cere sa faca asta? Nu! El vrea violuri. Punct. Si daca tot vrea asta, nici n-are rost sa discutam despre cat de etic e, indeamna pe unii sa faca lucruri pe care tot el sustine in alte locuri ca sunt mari pacate.
Deci cum naiba zici tu ca e? Daca violez, in cazul particular, sau, in sens mai larg fac sex in numele domnului, indiferent cat, cum, cu cine, de cate ori, etc e un semn de atasament fata de el, dar daca fac in nume propriu sa zic asa, e "pacat" capital?
Cele doua versete (si intreg capitolul 13 din Isaia) se refera la caderea Babilonului. A cazut in mainile regelui persan Cyrus. A fost o lupta intre niste neevrei, asupritori ai evreilor (babilonieni) si alti neevrei, si ei asupritori ai evreilor (persani). Nu este, deci, o carte despre cum ar trebui ori ar fi de dorit sa se desfasoare lucrurile, ci despre cum se vor desfasura si s-au desfasurat (e o profetie indeplinita demult).
Si da, Dumnezeu poate pedepsi prin viol, asa cum poate pedepsi prin boala, moarte sau in oricare alt chip. Toti cei care au violat in vreun fel legile lui Dumnezeu sa se astepte la pedeapsa. Nimeni nu Il violeaza pe Dumnezeu fara sa plateasca un pret.
"Dumnezeu poate pedepsi prin viol, asa cum poate pedepsi prin boala, moarte sau in oricare alt chip."
Ai impresia ca despre ce poate face un personaj din povestile voastre e discutia? In povesti oricine poate face ce naiba vrea autorul.
Discutia este despre ineptiile continute de povestea aia, nici pe departe daca e reala sau nu.
"Nimeni nu Il violeaza pe Dumnezeu fara sa plateasca un pret."
Sa nteleg ca a fost violat de mai multe ori pana acum. Si daca trebuie sa platesti, ce sa intelegem ca se lasa violat contra cost?
Bine, bine, nu te obosi, stiu prosteala cu iadul si toata porcaria, probabil la aia te refereai, dar oricum, violul tot viol ramane.
"Toti cei care au violat in vreun fel legile lui Dumnezeu sa se astepte la pedeapsa."
Nu mai tine prosteala asta...a fost odata, ia-ti gandul de la vremurile cand amenintarile astea faceau ravagii in lume.