Daca esti sincera cu tine insuti, nu cred ca ti se pare normal sa vezi un barbat cu parul lung. Cat despre fecioare, ele nu trebuie sa isi acopere capul in biserica. In text se refera la femeia casatorita ca ea trebuie sa poarte un semn al stapanirii ei.
Deci tu vrei sa fi stapanita? Doamne cati sclavi pe aceasta categorie.De ce sa nu fie el stapanit de tine, na? Ce are el in plus de tine?
Este un lucru usor sa fi supusa unui sot minunat cu frica de Dumnezeu care nu bea, nu fumeaza, iti este fidel. Este o casa plina de binecuvantare si armonie.Iar atunci cand avem opinii diferite purtam o discutie civilizata si luam decizii importante, cu care suntem amandoi de acord.
Si daca eu vreau ca el sa imi fie supus mie?
Nu vei avea o casnicie binecuvantata de Dumnezeu. Caminul in care Dumnezeu este in control este ca un coltisor de rai.
Pai...daca suntem o familie fericita si nu facem nimic rau.dar il loc sa fiu eu,, stapanita``(ce ciudat suna) sa fie el? ce ar fi rau?
Este gresit sa spui ca esti stapanita. Domnul Isus le spune barbatilor ca sa isi iubeasca nevestele cum Si-a iubit El biserica incat si-a dat viata pentru ea.
"Iisus n-a avut parul lung?"
Nu stim daca a avut parul lung, Biblia nu ofera detalii.
Toate treburile astea sunt atat de invechite incat sunt de-a dreptul hilare.
Învăţătura lui Pavel, e contextuală în primul rând, ca o învăţătură pentru ce a văzut la faţa locului.
În zonele de misionariat a întâlnit şi bărbaţi care se îmbrăcau cu haine de femei şi prestau anumite servicii.
La ei se referă în primul rând, apoi poate fi extins şi la bărbaţii care fac din păr lung o excentricitate.
Nu scrie în Biblie că Hristos ar fi avut păr lung, dar nici că l-ar fi avut scurt, cel puţin eu n-am găsit.
La călugări e altă treabă, ei au murit lumii acesteia şi s-au dat în mâna lui Dumnezeu total.
Sfântul Ioan Botezătorul era îmbrăcat în piele de cămilă, dormea în deşert şi mânca miere sălbatică.
În iconografie el apare cu păr lung, în mod cert el n-a avut preocupări estetice.
2. Fetele fără soţ îl au cap pe Iisus Hristos şi este un semn de smerenie acoperirea lui.
Şi femeile măritate, în final tot pe Hristos îl au cap.
Repet un semn de smerenie nu de inferiorizare.
Femeia este îndemnată să asculte de bărbatul care-l urmează pe Hristos, pentru că acel bărbat e luminat de Dumnezeu şi vrea binele femeii, la fel cum şi Hristos a iubit Biserica.
Evident dacă soţul a căzut în vreo patimă alcoolism şi altele, se schimba prin lupta femeii lui, care l-a ajutat.
Interesant.
Dar totusi suntem atat de diferiti incat pentru barbati acoperirea capului ar fi necinste iar pentru femei semn de smerenie?
In cazul asta, nu ar cam trebui sa purtam peste tot semnul nostru, nu numai in biserica?
Textul din Corintenii se aplica direct numai in biserica de acolo. In rest se aplica cultural. Barbatii pot avea parul lung sau femeile pot avea parul scurt, in functie de cultura in care se aplica. De-alungul istoriei au existat perioade cand barbatii au avut parul lung sau au purtat peruci. Nu vorbesc doar de capete incoronate sau nobili, ci chiar de teologii. Femeia abia in secolul XX a avut par scurt. Acelasi lucru se aplica si la acoperamantul capului. Depinde de cultura in care esti. Bunicile noastre purtau palarii sau baticuri, insa mamele noastre cu mici exceptii purtau ceva.
Barbatul este doar capul sotiei sale. La nivel practic barbatii au mai multe responsabilitati decat femeile. Sunt responsabili de sotie la nivel spiritual. El este cap asa cum Hristos este capul bisericii (care si-a dat viata pentru ea). Iar asta merge pana la sacrificiu daca e nevoie.