Nu.Botezul nu este obligatoriu. Daca apartii unei religii si vrei sa te conformezi unei traditii sau unei convingeri recurgi la botez. Juridic nu este obligatoriu.Mai tarziu, la maturitate chiar cel nebotezat se poate adresa unui preot sau unei comunitati religioase cerand botezul.
Daca Doamne fereste veti pati ceva in accident, cand muriti mergeti direct in IAD, sufletul dvs.nu apartineti Domnului Iisus Hristos de la botez, pentru ca nu ati fost botezata de cand v-ati nascut!
Bineinteles, parintii si nasii au obligatie crestina de a boteza copilul dupa 8 zile de la nastere,la slujba de botez,copilul se scufunda de trei ori,se sterg corpul,se sfintesc manutele si piciorusele,calu,gura ochii,nasul,urechile,barbia,obraji cu mir sfintit, ca copilul sa fie sanatatos si ferit de boala, se fac rugaciune, copilul primeste un nume crestinesc de la nasii, bunul Dumnezeu ii daruieste copilasului un inger pazitor, si se taie motul si se mai fac rugaciuni de multumire si gata! Copilul botezatisi are un nume nou se sfant care il protejeaza si sufletul copilului ii apartine numai Domnului Iisus Hristos!
Totusi eu ti-am vorbit tie frumos.Doar am pus o intrebare.Macar ai decenta sa-mi vorbesti politicos.
Daca esti ortodoxa ar trebui sa-ti botezi copilul. Daca stai bine cu credinta, religia ortodoxa spune ca daca copilul pateste ceva si nu este botezat nu va fi primit in rai. Botezul nu este obligatoriu si nici nu va fi. Daca vrei sa-l botezezi esti libera s-o faci, daca nu ai aceeasi alegere simpla
Salut! Nu merge nimeni in iad fiindca nu este botezat. Copiii bebelusi nu merg in iad doar asa. Aiurea. De fapt, botezul bebelusilor nu are nici un rost si efect fara credinta. Trebuie facut atunci cand omul este in stare sa inteleaga. Copiii mici trebuie predati Domnului, binecuvantati, dar botezul este ceva serios.Cine nu crede si nu se boteaza nu va fi mantuit. Dar nu merge copilul in iad din cauza parintilor ca nu il boteaza, atata timp cat este bebelus. "Cine crede si SE boteaza va fi mantuit, dar cine NU VA CREDE va fi osandit." totusi, fara botez nu este mantuire, dar mai important este Botezul cu Duhul Sfant, adica Nasterea din Nou cand omul Il primeste pe Dumnezeu. Biblia nu recunoaste botezul bebelusilor, care nu are efect oricum.
Există însă foarte multe contexte din care reiese faptul ca apostolii botezau întreaga familie sau intregul grup al celor dinaintea lor.
Matei 28, 19-20 mai degrabă sugerează botezul în masă ("botezaţi toate neamurile") decât să "departajeze" grupe de vârstă! Această diferenţiere greşită nu este posibilă decât într-o imaginaţie suprapusă realităţii…
"Drept aceea, mergând, învăţaţi TOATE NEAMURILE, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh," - Matei 28, 19-20
Sau
- I Corinteni 1, 16: "Am botezat şi casa lui Ştefana; afară de aceştia nu ştiu să mai fi botezat pe altcineva." Prin expresia "casa lui Ştefana", Apostolul Pavel nu exclude pe nimeni din familia respectivă. În nici un caz copiii!
Despre botezul copiilor, Noul Testament vorbeste in repetate randuri:
I Corinteni 1, 16;
I Corinteni 10, 2;
I Corinteni 12, 13;
Luca 3, 21;
Fapte 13, 24;
Fapte 2, 41;
Fapte 16, 15;
Fapte 10, 48;
Fapte10,44;
Dacă ar fi existat vreo interdicţie în privinţa copiilor, Mântuitorul şi apostolii ar fi specificat acest lucru. Dar, dimpotrivă, Noul Testament confirmă faptul că atunci când oamenii se botezau, făceau acest lucru inclusiv copiii (Fapte 16, 33):,, Şi el, luându-i la sine, în acel ceas al nopţii, a spălat rănile lor şi s-a botezat el şi toţi ai lui îndată."
Aşa cum atunci când primeşti darul vieţii, nu eşti chestionat, la fel în privinţa celuilalt dar, al botezului, omul nu poate decât să se bucure de protecţia acesuia într-o perioadă vulnerabilă a vieţii sale!
Dacă maturii pot primi HARUL prin botez, atunci pruncii cu atât mai mult! Botezul ocazional al celor maturi a fost şi este doar un caz particular.
Pruncii nu au oare nici un merit să-L primească pe Hristos, să se unească cu Hristos?
Trebuie neapărat să ajungă maturi şi plini de păcate ca să-l poată primi abia atunci pe Hristos? Cât au fost mai mici, cu sufletul curat, le era departe de ei acest DAR? Curios lucru!
Evreii Vechiului Testament dar şi creştinii Bisericii nu au îndrăznit să-i nedreptăţească tocmai pe prunci şi să-i îndepărteze jumătate de viaţă de la unirea cu Hristos!
1). Astfel, evreii aveau "intrarea în legământ" (SINGURUL "BOTEZ" al evreilor aplicat pruncilor), la vârsta prunciei: CIRCUMCIZIA,
2). Iar Biserica, a dat si pruncilor inca de la inceput această posibilitate a intrarii in NOUL LEGAMANT, cel al HARULUI (care este darul lui Dumnezeu catre om, pe cand credinta din timpul vietii va fi "darul" omului catre Dumnezeu):
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".
merge in Iad copilul. indiferent ca moare la o zi dupa nastere sau la 70 de ani, tot in Iad ajunge fara botez!
viata lui in sine e un pacat daca nu are botezul
Faptul ca te bazezi pe banuiala ca erau si bebelusi in acele case nu inseamna ca este si adevarat. Cum adica daca era vreo interdictie scria in Biblie? Normal ca nu este fiindca nu era normal sa botezi bebelusii. Daca si ei trebuiau botezati, atunci sigur era specificat in Biblie. Normal ca trebuie sa alegi! Adica sustii ca poti mantui cu forta? Apa botezului nu are nimic magic, asa ca fara credinta nu are rost un botez. Ce putem face e sa predam copiii Domnului, de mici. Oare Pavel apostolul a sustinut botezul copiilor dar a tinut secret, le-a spus doar unora, ca traditie? Insusi botezul este marturia publica a unui cuget curat! Ce rost are sa il faca un bebelus?
Cu ce scop se face botezul?
- Harul primit de copil la botez reprezintă un dar de care acesta are nevoie, un dar care protejează viaţa spirituală a copilului chiar în perioada în care copilul este foarte vulnerabil!
Harul divin are rolul de a întări viaţa spirituală a copilului chiar când acesta este în deplină formare şi în momentul în care are maximă nevoie de ea! Harul păstrează integritatea copilului, sănătatea, viaţa şi sufletul acestuia neinfluenţate de răul de natură fizică sau de natură spirituală.
Credinţa oferită ţie de către părinţi are desigur rolul de a-ţi fi întărit viaţa spirituală încă de mică, mai ales în momentele cele mai vulnerabile ale creşterii şi formării tale morale. A fost perioada în care ai avut din plin maximă nevoie de ea!
Harul lui Dumnezeu păstrează integritatea copilului, sănătatea, viaţa şi sufletul acestuia neinfluenţate de răul de natură fizică sau de natură spirituală!
- Darurile primite de la Dumnezeu doar propun libertăţii omului, păstrarea lor! La "maturitate", moment până la care fiecare a avut nevoie de aceste daruri şi s-a folosit de ele, la "maturitate" poate decide şi poate lua înţeleapta hotărâre de a păstra calea mântuirii şi viaţa şi credinţa primite prin părinţi de la Dumnezeu, sau... poate refuza viaţa şi mântuirea. Fiecare om este permanent liber, dar RESPONSABIL.
Iar Biserica, a dat si pruncilor inca de la inceput această posibilitate a intrarii in NOUL LEGAMANT, cel al HARULUI (care este darul lui Dumnezeu catre om, pe cand credinta din timpul vietii va fi "darul" omului catre Dumnezeu):
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".
Ce rost are sa-l faca un bebelus?! Ca sa se imbrace in Hristos! De ce ar fi exclusi ei de la botez, cand Hristos a spus: "Lasati copiii si nu-i opriti sa vina la Mine, ca a unora ca acestia este imparatia cerurilor." -Matei 19, 14
Nebotezatii nu pot intra in imparatia cerurilor, fiindca asa a spus Hristos: "De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre in imparatia lui Dumnezeu." - Ioan 3, 5
Hristos nu a introdus exceptii de varsta sau de gen pentru botez.
Isi poate asuma cineva riscul sa-i moara copilul nebotezat?
Ca se mai intampla si din acestea, unii copii mor de mici si atunci de ce sa-i lasi nebotezati si in afara Raiului?
Daca Ioan Botezatorul a putut sa se bucure de Hristos inca din pantecele maicii sale Elisabeta si sa se umple de Duh Sfant, atunci orice copil se poate imbraca in Hristos, prin botez, si poate primi pecetea si darurile Sfantului Duh, inclusiv credinta.
Situatia e similara si pentru persoanele cu dizabilitati grave: daca nu poate alege, il lasi nebotezat?
Cu botez sau fara tot in iad ajungem...Cati oameni si-au mai pastrat credinta? Cati oameni il mai slujesc pe Dumnezeu? Toti suntem niste pacatosi!
Si ce era sa faca? Sa mearga cu hainele murdare? Le spala pentru dumneaei sau pentru tine...Nu va putea lasa cu hainele murdare.Stiu ca le putea spala in alta zi dar poate uita sau nu avea timp.Este pacat duminica sa te speli pe cap! In acest caz mergi nespalata la scoala/servici?
LisaJulie întreabă: