Sa spun eu de ce o impiedicau: din acelasi motiv pentru care marii preoti din vremea apostolilor faceau tot posibilul ca oamenii sa nu treaca de partea "sectantilor", adica a celor care primisera credinta crestina, nu conta ca oamenilor le era mai bine. Doar era o singura credinta: a marilor preoti evrei, doar ei erau fiii lui Avraam si in cele mai bune relatii cu Dumnezeu. Asa ca faceau tot posibilul ca nimeni sa nu fie "amagit" sa devina sectant, ca isi vor pierde credinciosii.
Am avut si eu problema, dar doar am vorbit cu un pocait si sareau altii cu gura ca sa nu imi las religia, ca nu e bine unde ma indrept. Si preotul ma tot batea la cap. Acum, ce sa zic, fiecare cum doreste. Eu chiar mi-as dori sa ma mai botez o data.
Aceeasi poveste fara nici o noima spusa putin diferit. Nu-l gasesti nicaieri pe "domnul" ala de care zici tu, pentru ca nu exista, dar probabil tampeniile alora i s-au parut mai frumoase ca ale astorlalti, sau poate are vreun iubit din secta aia si i-a impus sa treaca la ei, nu ar fi prima fraierita asa intr-o directie sau alta.
Oare din "greseala" o anumita secta face confuzie intre preotia evreiasca si PREOTIA INTAMEIATA DE HRISTOS? Nu. Se pare ca intentia este doar aceea de inducere in eroare cu forta.
Iata doar o mică parte din confirmările Noului Testament cu privire la preoţia LASATA DE HRISTOS:
1). -Iacov 5, 14 :"Este cineva bolnav între voi? Să cheme PREOŢII BISERICII (categorie aparte deci) şi să se roage pentru el, ungându-l cu untdelemn in numele Domnului."
2). - Timotei 5, 17:"Preoţii, care îşi ţin bine DREGĂTORIA, să se învrednicească de îndoită cinste, mai ales cei care se ostenesc cu cuvântul şi cu învăţătura."
3). - I Timotei 4, 14: "Nu fi nepăsător faţă de HARUL CARE ESTE ÎNTRU TINE, care ţi s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor MAI-MARILOR PREOŢILOR (transmiterea SPECIALĂ a harului- făcută doar în cazul preoţilor)."
4). -I Petru 5, 1-2: "Pe PREOŢII CEI DINTRE VOI (doar unii aveau această misiune harică, nu toţi!) îi rog ca unul ce sunt împreună preot şi martor al patimilor lui Hristos si partas al slavei celei ce va să se descopere. Pastoriţi turma lui Dumnezeu, dată în paza voastră, cercetând-o nu cu silnicie, ci cu voie bună, după Dumnezeu, nu pentru câstig urât, ci din dragoste."
5). -Tit l, 5: "Pentru aceasta te-am lăsat în Creta, ca să îndreptezi cele ce mai lipsesc şi să aşezi PREOŢI PRIN CETĂŢI (doar unii erau numiţi preoţi), precum ţi-am rânduit."
6). -Ioan 20, 21-23:,,Şi zicând acestea, a suflat asupra lor şi le-a zis: LUAŢI DUH SFÂNT; Cărora VEŢI IERTA PĂCATELE se vor ierta şi cărora le veţi ţine, vor fi ţinute."
7). - Timotei 5, 22: "NU-ŢI PUNE MÂINILE DEGRABĂ PE NIMENI (gest prin care episcopii transmiteau harul), nici nu te face părtaş la păcatele altora. Păstrează-te curat. (consacrarea preotului era o acţiune HARICĂ- transmitere de HAR)"
8). -I Tim.1, 14:,, Comoara cea buna ce ti s-a incredintat, pazeste-o cu ajutorul Sfântului Duh, care sălăşluieşte întru noi."
9). -Faptele Apostolilor l4.23:,,Şi hirotonindu-le preoţi in fiecare biserică, rugâdu-se cu postiri, i-au încredinţat pe ei Domnului în care crezuseră."
10). -II loan 1.1:,,Preotul, către aleasa Doamnă (Biserica) şi către fiii ei, pe care eu îi iubesc întru adevăr şi nu numai eu, ci şi toţi care au cunoscut adevărul."
11). -I Timotei 6, 20:,, O, Timotei, păzeşte comoara ce ţi s-a încredinţat, depărtându-te de vorbirile desarte şi lumeşti şi de împotrivirile ştiinţei mincinoase."
12). -Fapte 11, 30 :..."Ceea ce au şi făcut, trimiţând preoţilor prin mâna lui Barnaba şi a lui Saul."
13). -I Timotei 5, 19;,, Pâră împotriva preotului să nu primeşti, fără numai de la doi sau de la trei martori."
14). Şi cuvântul lui Dumnezeu creştea, şi se înmulţea foarte numărul ucenicilor în Ierusalim, încă şi mulţime de preoţi erau supuşi credinţei.
15). -Fapte 20.17:,,Şi trimiţând din Milet la Efes, a chemat la sine pe preoţii Bisericii."
16).-Evrei 7,24:,,Aici însă, Iisus, prin aceea că rămâne în veac, are o preoţie netrecătoare (veşnică)".
17). – Evrei 6, 2:..."A învăţăturii despre botezuri, despre punerea mâinilor (ritual de transmiterea a harului preoţilor), despre învierea morţilor şi despre judecata veşnică."
- NOUL TESTAMENT despre episcopi (mitropolitul şi patriarhul având tot harul de episcopi, diferenţa de titulatură ţinând doar de organizare administrativă):
1). -Fapte 20, 28:,, Drept aceea, luaţi aminte de voi şi de toată turma, întru care Duhul Sfânt v-a pus pe voi episcopi, ca să păstraţi Biserica lui Dumnezeu, pe care a câstigat-o cu însuşi sângele Său."
2). -I Timotei 3, 2:,, Se cuvine, dar, ca episcopul să fie fără de prihană, bărbat al unei singure femei, veghetor, înţelept, cuviincios, iubitor de străini, destoinic să înveţe pe alţii."
3). -I Timotei 3, 6: "Episcopul să nu fie de curând botezat, ca nu cumva, trufindu-se, să cadă în osânda diavolului."
NOUL TESTAMENT despre diaconi:
1). -I Timotei 3, 10:,, Dar şi aceştia să fie mai întâi puşi la încercare, apoi, dacă se dovedesc fără prihană, să fie diaconiţi."
2). -I Timotei 3, 8-9 :,, Diaconii, de asemenea, trebuie să fie cucernici, nu vorbind în două feluri, nu dedaţi la vin mult, neagonisitori de câştig urât, păstrând taina credinţei în cuget curat."
3). -I Timotei 3, 12:,, Diaconii să fie bărbaţi ai unei singure femei, să-şi chivernisească bine casele si pe copiii lor."
4). -Faptele Apostolilor 6, 6: "Pe care i-au pus înaintea apostolilor, şi ei, rugându-se şi-au pus mâinile peste ei ( i-au hirotonit diaconi)." Etc...
Pocăinţa nu are cum să fie o altă "religie", ea înseamnă regretare şi iertare, DAR prin harul lui Dumnezeu, cel care şi lucrează prin Taina Mărturisirii (Spovedaniei). Iar asta tine doar de Biserica.
Pocăinţa nu are cum să fie o altă "religie", doar Mântuitorul Hristos a vorbit despre O SINGURĂ BISERICĂ!
Probabil vor fi raspunsuri gen:" vor sa isi ia platitori de zeciuiala, " e fals. Dar bisericile baptiste nefiind supuse statului nu iau bani de la el asa ca biserica trebuie intretinuta. Conducatorii nu se imbogatesc din cauza asta. Nu sunt cazuri, decat daca nu erau chiar pocaiti. In plus, nimeni nu e obligat sa dea zeciuiala, dar la Porunca biblica oamenii dau zeciuiala. Dar asta nu ii scuteste sa dea darnicie, care e altceva, pentru saraci. Crede-ma, Domnul are grija si ii binecuvinteaza mult pe cei ce dau zeciuiala, dar cine da pentru asta, nu e pocait. Prin "binecuvinteaza" spun ca se ingrijeste. La ortodocsi in schimb si acolo se dau bani, la fel, binecuvantati sunt cei care dau cu inima larga, cum zice Biblia.
În general se face mare confuzie în privinţa termenului de "pocaintă". În nici un caz ea nu presupune renunţarea la har, la Biserică. "Pocăinţa" reprezintă hotărârea de a nu mai greşi, urmată de primirea concretă a harului...
"Pocăinţa" înseamnă doar conştientizarea, mărturisirea (taina spovedaniei, sau a "pocăinţei"), părerea de rău pentru săvârşirea păcatelor.
Ca regret pentru păcatele făcute, ca primire a a harului iertării prin spovedanie, însoţeşte întreaga viaţa a omului.
Dar asta nu e tot. Este necesar ca păcatele respective să nu mai fie repetate, altfel pocăinţa (regretarea păcatului, spovedania şi îndreptarea vieţii) nu este dusă până la capăt...