Felicitari pentru cercetari. Da, Isus nu este Dumnezeu daca te bazezi pe ce spune Biblia despre el. Doctrinele crestinitatii asta spun, insa cartea pe care pretind ca se bazeaza ii demasca.
Isus se numeste ca fiind Fiul lui Dumnezeu, o creatie a sa. Doctrina trinitatii spune ca Isus, cu Tatal si spiritul sfant sunt una si sunt egali. Dar da atentie acestor versete ca sa te lamuresti:
Ioan 12:49 „pentru că n-am vorbit de la mine, ci Tatăl, care m-a trimis, mi-a poruncit ce să spun şi ce să vorbesc."
Ioan 14:28 „Aţi auzit că v-am zis: Plec şi mă voi întoarce la voi. Dacă m-aţi iubi, v-aţi bucura că mă duc la Tatăl, pentru că Tatăl este mai mare decât mine."
1 Corinteni 15:28 „Însă, când toate lucrurile îi vor fi supuse, atunci şi Fiul însuşi se va supune Celui ce i-a supus toate lucrurile, pentru ca Dumnezeu să fie totul pentru toţi"
Ioan 20:17 „Însă, când toate lucrurile îi vor fi supuse, atunci şi Fiul însuşi se va supune Celui ce i-a supus toate lucrurile, pentru ca Dumnezeu să fie totul pentru toţi"
Isus il numeste pe Tatal lui ca fiind Dumnezeul lui, ca ii aducea inchinare. E eronat sa crezi ca Dumnezeu e cu 3 capete, avand 3 personalitati. Crestinii din prezent sunt ca si fariseii, intrucat nu il cunosc pe Dumnezeu si natura sa, nu au cum sa il cunoasca pe Isus.
Is foarte multe versete prietene in care Isus insusi scoate in evidenta cine este el si diferenta intre el si Tatal lui:
Marcu 10:18 „Isus i-a zis: „De ce mă numeşti bun? Nimeni nu este bun, în afară de unul singur: Dumnezeu"
Maleahi 2:10 „Nu avem oare toţi un singur tată? Nu ne-a creat oare un singur Dumnezeu? De ce ne trădăm unul pe altul, profanând legământul strămoşilor noştri?"
Coloseni 1:15 spune ca Isus a fost prima creatie a lui Dumnezeu, cel dintai creat „El este chipul Dumnezeului nevăzut, întâiul născut din toată creaţia" Isus l-a imitat pe Dumnezeul sau, in cel mai bun mod Plus, si noi suntem creati dupa chipul si asemanarea Creatorului.
1 Corinteni 8:5 spune „există mulţi „dumnezei" şi mulţi „domni". Prin urmare Ioan 1:1 unde spune ca Isus era un dumnezeu...era unul intr-adevar, insa el nu este Dumnezeul Atotputernic, Creatorul, este o creatie a lui, doar creatorului trebuie sa ii aducem inchinare, pentru ca inchinarea la orice altceva si altcineva in afara de Creator e idolatrie, lui Dumnezeu ii esti dator pentru viata, hrana si asa mai departe Sper ca te-am ajutat prietene sa intelegi, continua sa cercetezi, poate vei descoperi singur lucruri interesante ca acesta eu am descoperit ca Ilie nu a fost dus la cer la Dumnezeu cu acel car de foc, ci carul sa inaltat la cer, dar l-a dus pe Ilie in alt loc pe pamant, nu a trecut de atmosfera Succes!
"Isus se numeste ca fiind Fiul lui Dumnezeu"... Isus este un zeu sau un semizeu?
Isus este inger, o creatie a lui Dumnezeu, toti ingerii sunt numiti „fii adevaratului Dumnezeu", oamenii sunt numiti „fii omului", dar pentru ca avem acelasi creator si am primit viata de la Dumnezeu si despre noi se poate spune ca suntem fii ai lui Dumnezeu, dar in alt sens fata de ingeri. Daca ai fi citit versetele de mai sus din cartea pe care o condamni cu atata ura nu m-ai fi intrebat asta, deci pot vedea clar ca judeci lucrurile fara sa le cunosti. Isus e prima creatie a lui Dumnezeu, ca s-a materializat, ca i s-a transferat viata in pantecele Mariei e alt subiect. Chiar si despre noi oamenii se spune ca suntem dumnezei in Psalmul 82:6 „Eu am spus: «Sunteţi dumnezei
şi cu toţii sunteţi fii ai Celui Preaînalt.>>". Acest titlu de dumnezei le-a fost dat judecatorilor Israelului, deoarece ei erau pusi peste popor si acţionau ca purtători de cuvânt şi reprezentanţi ai lui Dumnezeu. Isus a fost numit si „Cuvantul lui Dumnezeu", si el a fost purtatorul de cuvant al lui Dumnezeu.
Poti sa arati unde scrie in biblie ca isus este un inger?
1 Tesaloniceni 4:16 „pentru că însuşi Domnul va coborî din cer cu un strigăt poruncitor, cu glas de arhanghel şi cu trompeta lui Dumnezeu". Arhanghel cred ca sti ce inseamna, capetenie a ingerilor
Corectie, Ioan 20:17 spune asta „Isus i-a zis: „Nu te mai prinde de mine! Fiindcă n-am urcat încă la Tatăl. Ci du-te la fraţii mei şi spune-le: «Eu urc la Tatăl meu şi Tatăl vostru, la Dumnezeul meu şi Dumnezeul vostru»"."
Vezi ca o dai in penibil. Esti constient de faptul ca "Domul" face referire la Dumnezeu nu la Isus nu?
Ia hai sa discutam putin despre obsesia voastra cu arhanghelul si Isus.
1 - "Pleaca, Satano", i-a raspuns Isus. "Caci este scris: "Domnului Dumnezeului tau sa te inchini si numai Lui sa-I slujesti."
2 - Arhanghelul Mihail, cand se impotrivea diavolului si se certa cu el pentru trupul lui Moise, n-a indraznit sa rosteasca impotriva lui o judecata de ocara, ci doar a zis: "Domnul sa te mustre!"
Asa ca o curiozitate, ce anume s-a schimbat in "tupeul" lui Isus? Conform voua, Isus si Mihail = aceeasi persoana (lucru incompatibil cu biblia. NICAIERI in biblie nu zice ca Isus este un arhanghel) deci de la p2 pana la p1, Isus a devenit clar mai tupeist si mai puternic.
Si daca Isus este "Domnul" asa cum vrei tu sa sustii in 1 Tes 4:16, inseamna ca la p2 dat de mine mai sus, Arhanghelul ce anume cand a zis "Domnul sa te mustre"? Cine anume e "Domnul"? El insusi? Unde-i logica?
Observi incompatiblitatea? Cel mai probabil nu.
Are rost sa mai comentez peste tine inteleptule? Eu simt ca degeaba vorbesc, mereu tu vei avea dreptate, ceilalti is prosti si inculti si nu poti fi niciodata de acord cu ei, tu fiind foarte superior oricui si ingamfat mereu. Esti o persoana enervanta si deranjanta prin felul cum te afirmi tu, daca te-ai vedea din perspectiva celorlalti cred ca ti-ar fi sila de tine si de ingamfarea ta, crezand ca stii totul.
Si uite cum iar fugi ca un las cand intampini probleme. La fel ca restul martorilor cu care am vorbit pana acum.
Si-au dat seama ca nu au cine sa discute, nu isi irosesc timpul cu incapatanati ca tine
S-a dedublat in doua entitati distincte: una divina si alta umana.
Asa fac zeii smecheri.
Treimea este unul dintre motivele pentru care m-am lăsat de ortodoxism. Mi se pare ceva aberant.
"Si Cuvantul S-a facut trup si a locuit printre noi." (Ioan.1:14)
Si in alta parte:
"Dispretuit si parasit de oameni, Om al durerii si obisnuit cu suferinta, era asa de dispretuit, ca iti intorceai fata de la El, si noi nu L-am bagat in seama." (Isaia.53:3)
Deci daca Domnul Hristos S-a intrupat (caci asa cunoastem), deducem 2 lucruri:
1. ca El a existat mai dinainte;
2. ca S-a "imbracat" in natura omeneasca. Si cum este natura omenesca? Rabdare, suferinta, durere, foame, lipsuri de tot felul, descurajare, singuratate. A fost ca oricare dintre noi; "in toate lucrurile a fost ispitit ca si noi, dar fara pacat." (Evrei.4:15) spune apostolul Pavel.
Da, pe cruce El a simtit despartirea de Tatal ceresc. Si nu una de lunga durata; ci a simtit ca este despartit de Tatal Sau pentru totdeauna. Aceasta a fost ceea ce a facut sa iasa de pe buzele sale: "Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce M-ai parasit?" (Matei.27:46) A fost un strigat de agonie sufleteasca. A simtit aceasta in locul nostru, al tuturor; in locul meu si in locul tau.
Iată doar o mică parte din versetele care Îl prezintă pe Fiul lui Dumnezeu:
Coloseni 1, 16. Pentru că ÎNTRU EL (Dumnezeu Fiul - Hristos) AU FOST FĂCUTE TOATE, cele din ceruri şi cele de pe pământ, cele văzute, şi cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie începătorii, fie stăpânii. Toate s-au făcut prin El şi pentru El.
Coloseni 1, 17. El este MAI ÎNAINTE DECÂT TOATE şi TOATE PRIN EL SUNT AŞEZATE.
Ioan 1, 3: „Toate prin El (Dumnezeu Fiul - Hristos) s-au făcut; şi FĂRĂ EL NIMIC NU S-A FĂCUT DIN CE S-A FĂCUT."
Ioan 1, 4: „Întru El era viaţă şi viaţa era lumina oamenilor."
Evrei 1, 1. După ce Dumnezeu odinioară, în multe rânduri şi în multe chipuri, a vorbit părinţilor noştri prin prooroci,
Evrei 1, 2. În zilele acestea mai de pe urmă ne-a grăit nouă prin Fiul, pe Care L-a pus moştenitor a toate şi PRIN CARE A FĂCUT ŞI VEACURILE;
Miheia 5, 1: „Şi tu, Betleeme Efrata, deşi eşti mic între miile lui Iuda, din tine va ieşi Stăpânitor peste Israel, iar OBÂRŞIA LUI ESTE DINTRU ÎNCEPUT, DIN ZILELE VEŞNICIEI."
Profetul Isaia Îl numeste pe Mesia (pe Mântuitorul Hristos) "Dumnezeu-Tare, Domn al pacii, PĂRINTE AL VEACULUI ce va sa vina’’
Daniel 7, 14: "Şi Lui (singurul numit Fiul Omului în Noul Testament a fost doar Mântuitorul Hristos – Fiul lui Dumnezeu ÎNTRUPAT) I s-a dat stăpânirea, slava şi împărăţia, şi toate popoarele, neamurile şi limbile Îi slujeau Lui. STĂPÂNIREA LUI ESTE VEŞNICĂ, stăpânire care nu va trece, iar împărăţia Lui nu va fi nimicită niciodată."
Daniel 7, 27: "Iar regatul şi stăpânirea şi mărirea regilor de sub ceruri se vor da poporului sfinţilor Celui Preaînalt; ÎMPĂRĂŢIA LUI ESTE ÎMPĂRĂŢIE VEŞNICĂ şi toate stăpânirile Îi vor sluji Lui şi pe El Îl vor asculta".
Daniel 7, 14 -"Şi Lui I s-a dat stăpânirea, slava şi împărăţia, şi toate popoarele, neamurile şi limbile Îi slujeau Lui. Stăpânirea Lui este veşnică, stăpânire care nu va trece, iar împărăţia Lui nu va fi nimicită niciodată."
Miheia 5, 1: „Şi tu, Betleeme Efrata, deşi eşti mic între miile lui Iuda, din tine va ieşi Stăpânitor peste Israel, iar obârşia Lui este dintru început, DIN ZILELE VEŞNICIEI."
Apoc. 3, 21- "Celui ce biruieşte îi voi da să şadă cu Mine pe scaunul Meu, precum şi Eu am biruit şi am şezut cu Tatăl Meu pe scaunul Lui."
Apoc 4, 2 – "Îndată am fost în duh; şi iată un tron era în cer şi pe tron şedea Cineva."
Apoc 4, 10 –"Atunci cei douăzeci şi patru de bătrâni, căzând înaintea Celui ce şedea pe tron, se închinau Celui ce este viu în vecii vecilor şi aruncau cununile lor înaintea tronului"
Apoc 4, 11 – "Vrednic eşti, Doamne şi Dumnezeul nostru, să primeşti slava şi cinstea şi puterea, căci Tu ai zidit toate lucrurile şi prin voinţa Ta ele erau şi s-au făcut."
Facere 1, 1: „La început a făcut Dumnezeu cerul şi pământul." In textul ebraic original, Dumnezeu este numit printr-un substantiv la plural, Elohim (intenţia de a exprima pluralul este foarte clară, evreii nu aveau pluralul ca formă de politeţe, în acelaşi timp gramatica foarte scrupuloasă a scrierii ebraice exclude orice greşeală sau omitere), dar verbul este întotdeauna la singular, Dumnezeu este unul singur!
Cum sa il numeasca evreii pe Dumnezeu la plural? Da, „Elohim" inseamna dumnezei, dar nu asta e numele personal al lui Dumnezeu.
„Cel mai des întâlnit titlu este Dumnezeu (El / Elohim). În ebraică, acest cuvânt se pare că înseamnă Cel Puternic. În limba germană (și prin moștenire și în limba engleză) cuvântul Dumnezeu (Gott) se pare că provine de la un verb care înseamnă a chema, Gott însemnând așadar Cel Chemat (evident, de către oameni). Martin Luther a interpretat cuvântul Gott ca provenind de la cuvântul gut> (bun)"
„Termenul Elohim este însă folosit și pentru alți dumnezei: în Judecatori 16:23-24 este folosit pentru zeul filistean Dagon (cel cu coadă de pește), iar în 2 Imparati 19:37, pentru zeul asirian Nisroc. Pentru un evreu vorbind cu un filistean sau cu un asirian, termenul de Dumnezeu (Elohim) ar fi fost așadar insuficient pentru a-l identifica pe dumnezeul căruia i se închina."
„Dicționarul The Imperial Bible Dictionary ilustrează foarte potrivit diferența dintre Elohim și Iehova. Despre numele Iehova se scrie: "Este întotdeauna un nume propriu, indicând pe Dumnezeu în persoană și numai pe el, în timp ce Elohim are mai mult caracterul unui substantiv comun care într-adevăr indică de obicei, dar nu în mod necesar și nici consistent, pe Dumnezeul Suprem. /.../ Evreul poate zice Elohim-ul, Dumnezeul adevărat (ca fiind opus tuturor dumnezeilor falși), dar niciodată nu spune Iehova-ul, pentru că Iehova este numele doar a Dumnezeului adevărat. El mai spune Dumnezeul meu, /.../ dar niciodată Iehova-ul meu, pentru că atunci când spune Dumnezeul meu, el denotă pe Iehova."
Sursa: https://ro.wikipedia.org/....../wiki/YHWH
Sa nu zici ca vorbesc de la mine, ci ceea ce spun cercetatorii.
Legat de restul versetelor tale, se vede cat de bine intelegi Biblia. Evreii pe cine asteptau? Nu pe Mesia? Cine era acel Mesia? Eliberatorul omenirii, de ce crezi ca au vrut sa il puna evreii rege cand i-au vazut primele miracole? Pentru ca ei erau sub autoritatea romana, Iuda fiind cucerit, si daca el era acel Mesia, regele care se va naste din geneaologia regelui David, credeau ca o sa ii elibereze de sub autoritatea romana. Da, Isus avea sa fie numit rege, dar nu in regatul oamenilor, cum credeau evreii, totusi, am explicat,
1 Corinteni 15:28 „Însă, când toate lucrurile îi vor fi supuse, atunci şi Fiul însuşi se va supune Celui ce i-a supus toate lucrurile, pentru ca Dumnezeu să fie totul pentru toţi" Lui Isus ii vor fi supuse toate lucrurile, dar el insusi se va supune, e suficient sa iti dai seama ce autoritate va avea Isus daca ii vor fi supuse lucrurile, nu de conducator?
Dumnezeu Tatăl şi Dumnezeu Fiul sunt "Una" în esenţa divină, "Natura divină", dar Mântuitorul Hristos a mai avut şi ceva în plus. A mai avut în plus şi natura umană asumată pentru apropierea de omenire, pentru Jertfei făcută în locul oamenilor, pentru posibilitatea iertării acestora etc…
,, Care, Dumnezeu fiind în chip, n-a socotit o ştirbire a fi El întocmai cu Dumnezeu,"
,, CI S-A DEŞERTAT PE SINE CHIP DE ROB LUÂND, FĂCÂNDU-SE ASEMENEA OAMENILOR, ŞI LA ÎNFĂŢIŞARE AFLÂNDU-SE CA UN OM."
,, S-A SMERIT PE SINE, ascultător făcându-Se până la moarte, şi încă moarte pe cruce." (Filipeni 2, 6-8)
Daca parasesti cadrul pe care Fiul lui Dumnezeu L-a lasat pentru intelegerea CORECTA a mesajului Scripturii (in contextul in care Biblia abunda in tot felul de metafore si procedee de stil care ii fac dificila uneori intelegerea corecta a mesajului) poti cadea usor intr-o monstruoasa erezie care-ti compromite sufletul. Nu in mod intamplator prin "bunavointa" diavolului exista astazi mii de secte contradictorii...
Toate, dar absolut toate problemele şi neînţelegerile legate de unitatea Sf. Treimi (trei ipostasuri care au aceeaşi FIRE sau NATURĂ divină) vin doar din neînţelegerea Jertfei şi a ASUMĂRII "ROLULUI" pe care Fiul lui Dumnezeu l-a avut în lume!
Acest "ROL" asumat de bună voie SCHIMBĂ toate raportările Fiului către Tatăl, este asumarea unei "inferiorităţi" (care ţinea de firea umană asumată temporar ŞI NU DE CEA DIVINĂ! )
Dumnezeu Fiul este de aceeasi NATURA cu Tatăl, nicidecum inferior Tatălui.
În "ROLUL" ASUMAT DE BUNĂVOIE prin întrupare (în acelaşi timp rămânând şi Dumnezeu), El S-a jertfit şi S-a smerit, în faţa tuturor, a oamenilor, dar şi în raport cu Tatăl, pentru a duce până la capăt "rolul" asumării întregii umanităţi asupra Lui.
Iisus este Fiul lui Dumnezeu.
Cum orice copil cere ajutor de la tata, asa a cerut si Iisus ajutor de la Dumnezeu ca sa poata rabda suferinta, si nu ca sa scape de ea.
De ce ti-e dat sa traiesti, nu poti fugi
Fiul si-a asumat in mod liber intruparea, primirea naturii umane pe langa cea divina.
In raport cu Tatal El purta pe umerii Sai, interpreta, rolul umanitatii. Asumandu-si de buna voie acest rol El si-a asumat de bunavoie si supunerea fata de Tatal. La urma urmei pare sa fie si fireasca supunerea in general a fiului fata de orice tata...
Nu te uita la suieratul viperelor iehoviste, gen VelaJonny, caci ar fi in stare sa-si dea si viata numai sa poata rastalmaci cum vor anumite versete biblice doar doar s-or potrivi doctrinelor lor false.
Ce fac cu versetele biblice? cat de orb poti fi prietene? Serios, Dumnezeu i se roaga lui insusi dupa logica ta Citeste Ioan 20:17 nu mai sta legat la ochi, Isus a spus acolo „Eu urc la Tatăl meu şi Tatăl vostru, la Dumnezeul meu şi Dumnezeul vostru", gandeste-te ce logica ai tu in comparatie cu Biblia.
Plus ca Isus i-a numit pe discipolii lui frati, nu doar in versetul acela ci in mai multe, pot fi oamenii frati cu Dumnezeu, Creatorul? Isus fiind tot o creatie a lui Dumnezeu, ca si noi, intr-un fel a putut fi frate cu discipolii lui fideli, deoarece toti au viata primita de la Dumnezeu.
Intreab-o pe Nicoleta Letitia o sa te lamureasca
RAY întreabă:
kaynmaincallme întreabă: