Hai sa iti spun mai intai diferenta intr/e ortodocsi si celelalte doua! (nu le argumentez pe toate ca e tare mult de scris, si nici care e cea adevarata, iti spun doar in mare)
Diferenta majora e ca
1 ortodocsii cred ca mantuirea, sau raiul vine in viata credinciosului prin sfintele taine, cum ar fi botez, spovedanie, impartasanie etc!
Adica preotul este considerat imputernicit de Dumnezeu ca sa dea mantuirea credinciosului prin aceste taine, si daca cineva a facut una sau cateva din ele prin asta a dat mandat preotului sa/i poarte de grija de suflet! Daca faci asa ajungi in rai daca nu in iad!
2 penticostalii si baptistii cred ca fiecare om are libertate de la Dumnezeu ca sa devina crestin, la maturitate, e liber sa gandeasca sa se hotarasca, si el personal ramane responsabil daca accepta crestinismul si ajunge in rai sau daca nu i/l accepta si ajunge in iad!
3 Martorii nu cred in rai si iad, ci doar intr/un eden pe pamant, pentru cei buni, sau credinciosi, iar ceilalti sunt anihilati, sau inceteaza sa mai existe!
Ca mod de viata, pe ala ortodox i/l stii!
penticostalii practicanti sunt mai atasati atat de religie cat si unul de altul, merg cu regularitate la biserica, se intalesc peste saptamana, se ajuta, sunt mai sociabili cel putin intr/e ei.Desi o sa gasesti destule lichele si printr/e ei!
Martorii nu stiu cum sunt, in afara ca sunt foarte activi sa spuna si altora despre credinta lor, poate ca cea mai activa confesiune din Romania, iar in viata particulara nu/i stiu, nu am avut prieteni de la martori!(era unu pe TPU)
Slujbele de asemenea la ortodocsi le stii
La penticostali cele mai importante sunt duminica dimineata si seara!
In prima parte se canta, cam toate genurile, de la corala, pop, populara, cu versuri crestine si se roaga, apoi cineva predica 30/40 de min, in general pastorul(rolul preotului de la ortodocsi) si se incheie slujba, daca vrei sa mergi nu o sa trebuiasca sa faci nimic, poti participa ca simplu curios fara sa aiba nimeni nimic cu tine si fara sa te puna sa faci ceva. Poti merge la inceputul slujbei, si iesi cand vrei.
Sarbatorile nu sunt asa sacre ca si la ortodocsi, ci multe dintr.e ele simple zile de odihna, si in cele mai semnificative (craciun, paste) se fac slujbe de asemenea normale in amintirea nasterii, invierii mantuitorului.
la martori deasemena nu stiu cum e ca nu am fost, dar cred ca ceva tot ca la penticostali
http://www.youtube.com/watch?v=WoC_vTp4BR4
http://www.youtube.com/watch?v=2M7UizHQlrE
Martori
https://www.youtube.com/watch?v=rmAhIBUHwR4
Versetul Iezechiel 18, 4 nu se referă la vreo moarte a sufletului!
Să ne uităm la CONTEXT. Despre ce vorbeşte autorul aici? Israeliţii murmurau împotriva lui Dumnezeu, citând un verset care zicea: "Părinţii au mâncat struguri acri şi copiilor li s-au strepezit dinţii" (vers. 2) - ei se plângeau de faptul că pedeapsa pentru ceea ce a făcut tatăl, cade asupra urmaşilor săi! Iar versetul 4 vine ca un răspunsul al lui Dumnezeu la această problemă de mai sus: "Cel ce a păcătuit, acela va muri". (în sensul că va fi ÎNVINOVĂŢIT, PEDEPSIT sau se va COMPROMITE din cauza păcatelor sale).
În text nu se vorbeşte despre condiţia, starea în care se va afla omul mort ci numai despre cauza căderii sau compromiterii sale. Living Bible parafrazează acest text astfel: "Deoarece Eu judec toate sufletele - părinţi şi copii - regula Mea este aceasta: fiecare om va muri pentru păcatele sale"
Cuvântul "suflet" are în Scriptură mai multe înţelesuri. Uneori se referă la VIAŢA (trupului) unei persoane, alteori la PERSOANA însăşi şi în unele cazuri se referă la PARTEA LĂUNTRICĂ CE SUPRAVIEŢUIEŞTE MORŢII OMULUI.
,, Martorii", în mod conştient greşit, neagă această ultimă semnificaţie a cuvântului suflet. Dar sunt contrazişi de toate celelalte versete referitoare la suflet ale Bibliei:,, Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, iar sufletul nu pot să-l ucidă; temeţi-vă mai curând de acela care poate şi sufletul şi trupul să le piardă în gheena." (Matei 10, 28);
"Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul şi după aceea nu vă mai pot face nimic. Am să vă spun de cine să vă temeţi: temeţi-vă de Acela care după ce a ucis, are puterea să arunce în gheenă; da, vă spun, de Acesta să vă temeţi" (Luca 12, 4-5). Textul ne spune că după moartea omului, el poate fi aruncat în gheenă. Dacă nu ar mai rămâne nimic după moarte, aşa cum pretind,, martorii", ce mai poate fi aruncat în gheenă?
În II Corinteni 5, apostolul Pavel vorbeşte despre corp ca despre un cort pământesc în care trăim, adăugând că el ar dori să fie acasă cu Domnul şi că "toţi trebuie să ne înfăţişăm înaintea scaunului de judecată, pentru ca fiecare să-şi primească răsplata după binele sau răul pe care-l va fi făcut pe când trăia în trup" (II Corinteni 5, 10). Dacă,, martorii" ar avea dreptate, ce parte din Pavel ar putea să părăsească trupul şi să meargă acasă la Domnul?
Apocalipsa 6, 9-11 orbeşte despre "sufletele celor înjunghiaţi" care cer lui Dumnezeu răzbunarea sângelui lor. Este adăugat că "fiecăruia din ei li s-a dat o haină albă şi li s-a spus să se mai odihnească puţină vreme, până când se va împlini numărul tovarăşilor lor de slujbă şi fraţilor lor care aveau să fie omorâţi ca şi ei". Deşi aceste suflete fuseseră ucise, ele sunt descrise ca fiind în prezenţa lui Dumnezeu şi având o conversaţie cu El!
„Daca Dumnezeu i-ar arunca pe oameni in iad pentru a fi chinuiti de Diavol, n-ar insemna ca intre Dumnezeu si Diavol ar exista o oarecare colaborare?"- danay72
Nu. În primul rând, Dumnezeu nu aruncă pe nimeni nicăieri! Oamenii sunt cei care „pot" prin intermediul libertăţii lor, să se separe şi să se îndepărteze de Dumnezeu, alegând exact opusul Lui. Iar „opusul" lui Dumnezeu, „rămânerea în afară" înseamnă o serie întreagă de lipsuri şi cauze ale suferinţelor veşnice, precum şi „compania" celui rău. Dumnezeu nu a luat în calcul acest lucru. A fost inclus însă în LIBERTATEA omului.
Nu există colaborare a lui Dumnezeu cu demonii. Să lăsăm la o parte reaua voinţă şi aberaţiile în neştire!
Da, Mântuitorul Hristos a fost în Iad, ceea ce nu „este imposibil", deoarece el a purtat în plus, pe lângă divinitatea Sa, şi „rolul" asumării umanităţii noastre. Asumânduşi ŞI umanitatea, drumul „obişnuit" al oamenilor era Sheolul, locul îndepărtării de Dumnezeu, Iadul- din cauza căderii întregului neam omenesc începând cu Adam.
Dar fiind Fiul lui Dumnezeu (inclusiv fără păcat), prezenţa Sa în acel loc de suferinţă şi îndepărtare de Dumnezeu a fost intenţionată ca ELIBERARE a neamului omenesc de sub robia răului, a păcatului şi a morţii, o eliberare a drepţilor Vechiului Testament!
Traducerea corectă ce menţionează prezenţa lui Hristos în Iad (cu scopul de eliberare a oamenilor), dacă nu „convine" „martorilor", poate fi modificată de aceştia, aşa cum au modificat şi denaturat întregul Nou Testament!
Asa cum ai spus, in Apocalipsa20:14 arata clar ca iazul de foc este moartea a doua,nu chin vesnic.Iar daca un parinte iubitor,desi imperfect, nu si-ar pedepsi copilul bagandu-i mana in foc, cu atat mai mult Dumnezeu, care este perfect in iubire, nu ar face acest lucru. 1Ioan4:8.Apoi cand Adam a pacatuit, Dumnezeu nu i-a zis ca se duce in iad ci in tarana.Geneza3:19.Dumnezeu nu e malefic ca sa-i chinuie vesnic pe oameni si chiar cand evreii au facut asa ceva, cand s-au luat dupa popoarele pagane, si si-au aruncat copiii in foc, Dumnezeu nu a fost de acord cu asa ceva.Ieremia7:31.Deci Biblia explica clar la ce se refera iazul, adica moarte, repet nu chin vesnic, iar totul este argumentat doar din Biblie.Cat despre cei care nu vor sa asculte, un alt arument e in Romani6:23,unde spune ca plata pacatului e moartea, nu spune de un chin vesnic.
Falsuri peste falsuri! Danay72 afirmă că diavolul va dispărea pur şi simplu! Nu este adevărat. Chiar din citatele date de ea se pare că va continua în veşnicie, în locul de pedeapsă al îndepărtării de Dumnezeu:
Apocalipsa 20, 1 „Şi am văzut un înger, pogorându-se din cer, având cheia adâncului şi un lanţ mare în mâna lui." Apoc.20, 2: „Şi a prins pe balaur, şarpele cel vechi, care este diavolul şi satana, şi l-a legat pe mii de ani,"
Apoc. 20, 3: „Şi l-a aruncat în adânc şi l-a închis şi a pecetluit deasupra lui, ca să nu mai amăgească neamurile, până ce se vor sfârşi miile de ani. După aceea, trebuie să fie dezlegat câtăva vreme."
Apoc. 20, 7 „Şi către sfârşitul miilor de ani, satana va fi dezlegat din închisoarea lui"
Apoc. 20, 8 „Şi va ieşi să amăgească neamurile, care sunt în cele patru unghiuri ale pământului, pe Gog şi pe Magog, şi să le adune la război; iar numărul lor este ca nisipul mării."
Apoc. 20, 9 „Şi s-au suit pe faţa pământului, şi au înconjurat tabăra sfinţilor şi cetatea cea iubită. Dar s-a pogorât foc din cer şi i-a mistuit."
Apoc. 20, 10 „Şi diavolul, care-i amăgise, a fost aruncat în iezerul de foc şi de pucioasă, unde este şi fiara şi proorocul mincinos, şi vor fi chinuiţi acolo, zi şi noapte, în vecii vecilor."
Apoc. 20, 14. „Şi moartea şi iadul au fost aruncate în râul de foc." „Moartea cea de a doua" semnifică compromiterea definitivă a şanselor mântuirii şi fericirii sufletului. Apoc. 20, 10 spune: „Şi diavolul, care-i amăgise, a fost aruncat în iezerul de foc şi de pucioasă, unde este şi fiara şi proorocul mincinos, şi vor fi chinuiţi acolo, zi şi noapte, în vecii vecilor."
Iată soarta „proorocului mincinos" – organizaţia „turnului de veghe" care a făcut în istorie sute de profeţii dintre care nu s-a împlinit nici una: „IEZERUL DE FOC ŞI PUCIOASĂ, unde este şi fiara şi PROOROCUL MINCINOS, şi vor fi chinuiţi acolo, zi şi noapte, ÎN VECII VECILOR." Apoc. 20, 10!
Cei din "Oastea Domnului" se doresc ei înşişi a fi un fel de elită a Ortodoxiei, bineînţeles, pe lângă cei din mediul monahal, al mănăstirilor...
Si oricum fiind ortodox, nu cred ca iadul este un chin fizic, eu zic ca este un loc unde esti despartit de Dumnezeu si sti ce ai pierdut, si pentru mine focu poate sa insemne iubirea pe care Dumnezeu o are pentru om, si celelate sunt scrise metaforic, adica o durere sufleteasca ca sti ce ai pierdut, eu asa vad iadu acum nu stiu cum o fi, cine stie...
Exact!
Nu cred ca este un chin fizic..mereu m-am gandit la asta..este probabil o separare de rai si dumnezeu...
Imi pare rau ca nu am vazut ca ai scris, dar nu am ce sa-ti spun pentru ca tu ai scris versetele si tot tu ai ajuns te contazici. Apocalipsa20:14 iti da raspunsul, dar cand nu e pe placul tau, ii dai o alta interpretare.Mie chiar imi pare rau de tine si chiar sper sa fi destul de flexibil in a cauta sa cunosti adevarul biblic.Geneza3:15, Romani16:20
Apostolii nu au avut intenția ca noi să o interpretăm liber, după ureche, dar nici să cădem în confuzie. Iată aici este rolul Bisericii, cea care a dus mai departe fără modificare, sensurile APOSTOLICE ale Noului Testament, nu pe cele ale oamenilor.
Între sensul inovatot dar greșit dat de o persoană îmbrăcată la "patru ace" și sensul apostolic transmis neschimbat, îl prefer întotdeauna pe cel apostolic, pentru că doar el este cel Mântuitor!
Ma bucur ca ai inteles ca e un loc simbolic si ca de fapt se refera la moarte, nu chin vesnic.Cat despre faptul de a schimba textul Bibliei, noi nu ne permitem asa ceva, pentru ca noi suntem constienti de modul in care priveste Dumnezeu lucrurile. Apocalipsa22:18,19.De fapt noi incercam sa le atragem atentia oamenilor ca multe lucruri au fost scoase din Biblie si musamalizate, de exemplu numele lui Dumnezeu, Iehova.In Biblile vechi, de exemplu cea din 1873, numele Iehova apare de aproape7000 de ori, si aceasta doar in Vechiul Testament, iar azi in unele Biblii apare doar de cateva ori iar in altele deloc.Pe noi chiar ne intereseaza sa respectam modelul apostolilor din sec1 si ne straduim ca si oamenii sa urmeze modelul lor, nu traditile, obiceiurile inventate de oameni, care n-au nici o legatura cu Biblia.
"Iezerul cel de foc" este un loc CONCRET şi VEŞNIC! Iată doar o parte dintre dovezi:
Iuda 1, 6: Iar pe îngerii care nu şi-au păzit vrednicia, ci au părăsit locaşul lor, i-a pus la păstrare sub întuneric, în lanţuri veşnice, spre judecata zilei celei mari.
Iuda 1, 7: „Tot aşa, Sodoma şi Gomora şi cetăţile dimprejurul lor care, în acelaşi chip ca acestea, s-au dat la desfrânare şi au umblat după trup străin, stau înainte ca pildă, suferind pedeapsa focului celui veşnic.
Iuda 1, 13: "Valuri sălbatice ale mării, care îşi spumegă ruşinea lor, stele rătăcitoare, cărora întunericul întunericului li se păstrează în veşnicie.
Marcu 3, 29: Dar cine va huli împotriva Duhului Sfânt nu are iertare în veac, ci este vinovat de osânda veşnică.
Matei 18, 8: Iar dacă mâna ta sau piciorul tău te sminteşte, taie-l şi aruncă-l de la tine, că este bine pentru tine să intri în viaţă ciung sau şchiop, decât, având amândouă mâinile sau amândouă picioarele, să fii aruncat în focul cel veşnic.
Matei 25, 41: „Atunci va zice şi celor de-a stânga: Duceţi-vă de la Mine, blestemaţilor, în focul cel veşnic, care este gătit diavolului şi îngerilor lui."
Matei 25, 46: Şi vor merge aceştia la osândă veşnică, iar drepţii la viaţă veşnică.
II tes 1, 9 Ei vor lua ca pedeapsă pieirea veşnică de la faţa Domnului şi de la slava puterii Lui,
Ioan5, 29: „Şi vor ieşi, cei ce au făcut cele bune spre învierea vieţii şi cei ce au făcut cele rele spre învierea osândirii."
Daniel 12, 2: Şi mulţi dintre cei care dorm în ţărâna pământului se vor scula, unii la viaţă veşnică, iar alţii spre ocară şi ruşine veşnică.
Cutremurătoare cuvinte: Matei 25, 41: „Atunci va zice şi celor de-a stânga: Duceţi-vă de la Mine, blestemaţilor, în focul cel VEŞNIC, care este gătit diavolului şi îngerilor lui."
Numele IAHVE (greşit pronunţat Iehova) apare de mai multe ori, dar DOAR ÎN VECHIUL TESTAMENT, alături de alte aproape 5000 de FELURI de adresări faţă de Dumnezeu!
Una din cele mai mari modificări ale Bibliei a fost făcută de cultul "martorilor" prin introducerea de 237 ori, în mod forţat şi total nejustificat a numelui Iehova în Noul Testament. Inserarea acestui nume nu are nici un suport în originalul grecesc.
În cultul,, martorilor lui Iehova" Biblia a fost transformată şi denaturată radical, prin schimbarea lexicală, sintactică şi morfologică a textului, prin introducerea,, punctului" şi a,, virgulei" în locuri în care textul original ebraic nu permitea gramatical acest lucru, în situaţia în care cea mai mică schimbare, modifică radical sensul textului (iar limba şi gramatica ebraică este cunoscută prin rigurozitatea ei minuţioasă care nu permite nici o eroare), etc...
Unele învăţături ale "martorilor" nu au putut fi deduse din Biblie oricât de mult au fost răstălmăcite versiunile King James şi American Standard (traduceri ale Bibliei). Aceasta i-a determinat pe lideri, prin anii 1950, să recurgă la modificarea a sute de versete din Biblie. Aşa a apărut "Noua Traducere Mondială a Sfintelor Scripturi" (New World Translation - NWT), versiune modificată periodic (!), pentru a face faţă noilor învăţături (!) ale organizaţiei.
Salut si eu sunt, interesat de diferente intre religi! de acea am creat aceasta pagina
https://www.facebook.com/pages/Razboiul-Religilor/385715994874921?ref=hl
eu unul mam detaliat, si am mai multe informati! vezi pe pagina
bradysandro întreabă: