Si e asa mare fis sa tragi o fuga pana la mitropolie in extra-sezon sa te holbezi linistita la mortaciune?
Pe la 1100-1200 nu toata lumea isi facea reprezentari in tablouri. Dar tinand cont ca a trait doar 26 de ani si ca a vietuit un timp in mediul monahal, avea probabil o infatisare ascetica. Daca ai fost vreodata la o manastire nu se poate sa nu fi vazut vreo maica mai tanara si mai slaba. Insa iata ca darul lui Dumnezeu s-a coborat nu peste o infatisare frumoasa, ci peste un spirit frumos.
In icoane este prezenta realitatea duhovniceasca si harica. Icoanele, de multe ori, sunt pictate dupa aratarile sfintilor. Asa s-a pictat icoana Sfintei Eufimia, dupa ce s-a aratat Sfantului Paisie Aghioritul; la fel icoana Sfantului Arsenie Capadocianul, si una dintre icoanele Dumnezeului si Mantuitorului Iisus Hristos, deoarece Sfantul Paisie Aghioritul L-a vazut aievea pe Hristos, de mai multe ori, in copilarie, dar si pe cand era monah in Sfantul Munte Athos.
Sfantul Paisie Aghioritul, un sfant contemporan, a vazut-o si pe Maica Domnului, si a spus ca seamana cu cea pictata de ingeri in Icoana Ierusalimitsa de la mormantul din gradina Ghetsimani.
Unele icoane sunt pictate de ingeri, cum este si Prodromita de la Schitul Prodromu, deci sa fii incredintata, intitatoarea acestui subiect, ca icoanele reprezinta REALITATEA!
Cine nu cinsteste icoanele, este eretic, nu cinsteste nici pe Dumnezeu!
Gandeste-te ca era o fata sa spun asa cand a murit deoarece a murit la 27 de ani.Nu era batrana, asa cum multi ar crede. Apoi, in icoane, reprezentarea este cat de mult se poate de fidela.Cam asa arata.
Plus tind sa adaug ca Sfanta Parascheva are peste Ea 2 sau trei perechi de vesminte.In fine, unul dintre ele este pecetluit cu blestem si nu are voie sa fie schimbat, asa ca singurul vesmant care se schimba este cel care se vede si este inlocuit de 4 ori pe an.Deci nu se poate sa se vada moastele total dezgolite.
Cristian071017 întreabă: