Totul pleacă de la hristologie. Hristos S-a întrupat ca om, a luat natura umană și nu cea animală. Slujbele de orice fel au la bază sfințirea omului prin Hristos, care după cum am zis și mai înainte a asumat DOAR natura umană deci sfințește DOAR oamenii deoarece pentru oameni S-a întrupat și oamenii au nevoie de mântuire, nu și animalele. Animalele vor fi și ele salvate, dar prin oameni. Când se va mântui rasa umană atunci se vor "mantui" și animalele odată cu omul deoarece omul este stapanul ontologic al animalelor si al intregii creatii.
Jertfa de la Golgota nu a fost adusă nici pentru îngeri, nici pentru animale, ci strict pentru oameni. Pentru că doar noi am fost făcuți după chipul și asemănarea lui Dumnezeu.
Animalele nu au rațiune, și nici plantele, chiar dacă toate acestea au viață în ele. (Și au viață în ele pentru că această viață a fost pusă de Dumnezeu).
Că există animale educate în contrast cu oameni nedresați, asta este o altă poveste. Dar în principiu, oamenii trebuiesc să se educe și animalele să fie dresate.
Religia susține că oamenii sunt creați după chipul și asemănarea lui Dumnezeu și că au un suflet nemuritor, în timp ce animalele sunt inferioare și lipsite de orice valoare spirituală. De aceea, nu oferă niciun ritual sau ceremonie pentru animalele decedate, deoarece le consideră simple obiecte sau resurse.
Ca sa pui intrebare asta trebuie sa ai aprobate alte discipline, altfel nu ii gasesti raspunsul.
Mai demult nu exista realismul antropocentric. In época traditionala se pleca de la alt realism, cel spiritual. O altfel de substanta nu cum o fac cei moderni.
Cuvantul OM nu se reducea la materie cinse intelegea ceva mai mult de ca materia. O altfel realitate. Totul se invartea in cercul acestei realitati, animalele nu faceau parte din joc. Doar omului i s-a oferit posibilitatea de a fii etern nu si animalelor. Nu avem nici o sursa care sa spuna ca tot ce e creat trebuie sa fie etern. Noi nu suntem din domeniile de sus ca sa ne bagam in aranjamente, masuri si contraziceri. Puteri si calitati eterne le au doar dumnezeii altfel animalele nu ar mai fi naturaliste ci astralitate.
In Romani 1:23 se vorbeste despre: slava lui Dumnezeu Celui nestricăcios.