| tutututututu a întrebat:


Buna TPU, vreau sa stiu ce parere aveti despre compunerea astaCunoasterea lui Dumnezeu
Doctrina despre Dumnezeu poarta numele de teologie.pe baza acestei afirmatii am putea fi dispusi sa credem ca il putem cuprinde pe Dumnezeu in spatiul cunoasterii nostre, ca putem da o definitie care sa-L caracterizeze in totalitate pe cel ce e de nepatruns.Dar Dumnezeu este incomprehensibil.El nu poate fi acaparat de mintea umana, totusi El poate fi cunoscut prin credinta.Noi suntem obisnuiti ca intai sa cunoastem si apoi sa credem,la Dumnezeu estre insa invers:trebuie sa credem intai si dupa aceea vom cunoaste. Dumnezeu este totodata si un Dumnezeu cognoscibil,un Dumnezeu care se lasa cunoscut de om dar conditia pentru ca sa-l putem cunoaste este in primul rand sa ne apropiem de el,in al doilea rand sa credem in existenta lui, si in al ttreila rand sa avem ca principal scop cunoasterea Lui pentru schimbarea propriei vieti.
La intrebarea cine este Dumnezeu multi au incercat sa dea un raspuns pal; pabil, un raspuns direct.insa niciunul nu-L caracterizau in totalitate pe Dumnezeu.se spune despre Augustin ca, pe cand cauta sa scrie o carte despre Dumnezeu a vazut pe malul marii un copilas jucandu-se si l0-a intrebat ce face acolo.copilasul a raspuns in fellul urmator:,, incerc sa mut marea in gropita asta ca sa pot rece dincolo.la care augustin a reflectat nu e acelasi lucru cu ceea ce fac eu atunci cand incerc sa cunosc pe cel ce e de necuprins?
Cred ca cea mai completa definitie a lui Dumnezeu poate fi rezumata in trei cuvintebig grinumnezeu este dragoste(1 ioan 4:8).Dragostea-iata un cuvant care poate spune totul putem zice noi.totusi nici dragostea nu o putem defini in totalitate.pentru a ne face o perceptie despre dragostea lui Dumnezeu ar fi ca si cum am pune o picatura de pa intr-un pahar si am inmultui de milioane si milioane de ori pentru a ajunge la dragostea suprema a lui Dumnezeu. Dragostea lui Dumnezeu s-a manifestat prin creatia omului in primul rand. Faptul ca Dumnezeu l-a facut pe om curat, fara pacat, dupa chipul si asemanarea Sa(geneza 1:26),ne arata o parte din dragostea lui.l-a pus pe om sa fie stapan peste toate vietuitoarele, i-a facut un ajutor potrivit pentru a nu se simti singur si ea dat in final si libertatea de alegere... Dragostea lui Dumnezeu s-a manifestat si prin faptul ca a pus pomul cunostintei binelui si raului in gradina eden. Dumnezeu i-a lasat omului libertatea sa aleaga si nu i-a fortat decizia.Prin acel pom Dumnezeu ii spunea practic:,, Eu mi-am manifestat dragostea fata de tine acum decizia este a ta daca ma vei alege’’.Dar omula ales pacatul in ciuda tuturor lucrurilor. Daca Dumnezeu nu ar fi pus pomul cunostintei binelui si raului omul ar fi fost doar un robotel care asculta de stapanul sau.Aici in gradina eden s-a manifestat intaia data dragostea lui Dumnezeu..Prin faptul ca omul a ales pacatul Dumnezeu a trebuit sa isi arate postura de judecator pentru ca Dumnezeu este sfant, si omul a fost dat afara din gradina eden, gradina in care putea avea totul. Datorita primul pacat toti oamenii sunt nascuti in pacat si au tendinta de a pacatui(romani 5:12, romani 5:19).Plata pacatului este moartea.(romani 6:23).
Dragostea suprema a lui Dumnezeu s-a vazut la cruce.In dragostea Sa El a trimis pe singurul lui fiu pentru a salva omenirea,,, care a fost facut pacat pentru noi’’(ioan 3:16).Cum ar putea cineva sa dea [pe singurul lui fiu cla moarte putem intreba noi..Alta solutie e salvare nu era..Era imposibil ca sangele tapilor, si al taurilor sa stearga pacatul(evrei 10:4) si fara varsare de sange nu este iertare(evrei 9:22).Daca Dumnezeu nu ar fi trimis pe singurul lui fiu am fi fost pierduti si separati de Dumnezeu pentru totdeauna caci pacatele pun un zid de despartitere intre noi si Dumnezeu(isaia 59:2).si de aceea dragostea lui DUMNEZEU ESTE cea mai mare forma d e a-l cunoaste pe Dumnezeu insusi

































2 răspunsuri:
| Alphawolf a răspuns:

Sincer, e abureala pentru copii...

| KhludCiprian a răspuns:

Buna Sabina, asta e citirea mea ca si ateu a ceea ce ai scris.

"Doctrina despre Dumnezeu " - scuze dar cred ca nu intelegi cativa termeni.
"Teologie" este pur si simplu: "Cunoastere despre Dumnezeu" sau "Stiinta despre Dumnezeu". Si un panteist si un budist si un crestin au o teologie diferita deoarece ei au alte principii, valori si experiente sub care evalueaza lumea inconjuratoare si ce inseamna "dumnezeu". Chiar si eu in mesajul ce voi critica mici greseli ce le are eseul, fac teologie!

Doctrina = invatatura, si fiecare denominatie/cult/religie au alte doctrine deoarece se bazeaza pe alte dogme si principii de cunoastere. De exemplu unii teologi citesc Veda si nu inteleg nimic despre jertfa lui Isus, similar alti teologi citesc Coranul si desi stiu ceva despre Isus, il vad ca neimportant pe langa mesajul dat de Profet
A doua parte a eseului vad ca pozitioneaza 1 verset din Geneza, iar restul din Ioan si Romani.

Asta este raspuns teologie tipic (neo)protestant. Inainte de a te gandi de ce Isus a murit, si cum interpretezi pacatul si lucruri de genul, intre aceste doua parti lipseste un pas logic: "De ce Biblia?". Presupun ca tu crezi ca exista Dumnezeu, dar ce te face ca sa citezi Biblia si nu Qu'ran-ul sau literatura Zoroastriana?

Ca si ateu pot sa zic ca nici Biblia cred ca nu o intelegi. Iti voi da cateva exemple concrete cu versetele dvs. Probabil ca stii ca Biblia nu e impartita pe capitole si versete in momentul in care a fost scrisa.

Daca nu crezi, uita-te de exemplu la Codex Sinaiaticus (o biblie ortodoxa foarte faimoasa pentru calitatea traducerii si vechimii): http://codexsinaiticus.org/

Sa luam un verset tipic ce l-ai pus: Isaia 59:2
Contextul este (atentie, nu separa pe capitole, Biblia nu a fost separata asa):

Cornilescu (RMNN)

"12 Ai tăi vor zidi iarăş pe dărîmăturile de mai înainte, vei ridica din nou temeliile străbune; vei fi numit, Dregător de spărturi`,, Cel ce drege drumurile, şi face ţara cu putinţă de locuit.

13 Dacă îţi vei opri piciorul în ziua Sabatului, ca să nu-ţi faci gusturile tale în ziua Mea cea sfîntă; dacă Sabatul va fi desfătarea ta, ca să sfinţeşti pe Domnul, slăvindu -L, şi dacă -l vei cinsti, neurmînd căile tale, neîndeletnicindu-te cu treburile tale şi nededîndu-te la flecării,

14 atunci te vei putea desfăta în Domnul, şi Eu te voi sui pe înălţimile ţării, te voi face să te bucuri de moştenirea tatălui tău Iacov; căci gura Domnului a vorbit.``

59 Nu, mîna Domnului nu este prea scurtă ca să mîntuiască, nici urechea Lui prea tare ca să audă,

2 ci nelegiuirile voastre pun un zid de despărţire între voi şi Dumnezeul vostru; păcatele voastre vă ascund Faţa Lui şi -L împiedecă să v'asculte!

3 Căci mînile vă sînt mînjite de sînge, şi degetele de nelegiuiri; buzele voastre spun minciuni, şi limba voastră vorbeşte nelegiuiri."

Te rog (re-)citeste pasajul, si vezi atenta daca spune despre pacatul ca fiind efectiv separarea care Isus l-a spart. Eu cel putin, ca un cititor umil al Bibliei, citesc acest pasaj e ca daca asculti de Legea lui Moise, si mai ales daca tii Sabatul, Iehova iti va reconstrui templul si viata!

Bun, deci ce vrei sa zic: Romani 3:23, Romani 6:23 si apoi Ioan 3:16 este intre "cele 4 legi spirituale" un pamflet foarte vechi in lumea protestanta, ce cred ca nu are o baza buna cel putin din cele cateva probleme ce ti le-am zis si ti le rezum:
- nu stim ca exista un dumnezeu
- daca Dumnezeu ar exista, nu stim de ce sa citim Biblia ca si referinta
- daca citim Biblia, nu stiu de ce interpretarea ta are intaietate: roaga un ortodox ce citeste Biblia daca iti poate argumenta folosind Biblia ca icoanele sunt acceptate si posibile aplicand Biblia!
- pasajele aratate desi nu iti pare, sunt scoase din context (mai ales Vechiul Testament), deoarece conceptul mesianic de atunci era complet diferit de mesajul mesianic al lui Isus (cu venirea Fiului Omului)