Veniţi la mine, toţi cei trudiţi şi împovăraţi, şi vă voi da odihnă."
-Adica sa nu va amarati ca munciti din greu, rugativa la mine si eu va voi usura munca!
Ierusalime, Ierusalime, care omori pe proroci şi ucizi cu pietre pe cei trimişi la tine! De câte ori am vrut să strâng pe copiii tăi cum îşi strânge găina puii sub aripi şi n-aţi vrut!"
-In acest verset le vorbeste marilor preoti, carturarilor, pentru toti sefii acelor timpuri ca sa zic mai pe intelesul tau... deci le spune sa nu mai ucida profetii sau sa nu-i alunge pe cei care vorbesc despre imparatia lui Dumnezeu si legile Lui!
La copii se refera la oamenii simpli care erau doritori sa asculte de legea si invatatura lui Dumnezeu dar marii preoti indemnau multimea sa nu asculte de profeti ca savarsesc pacate mari, ba chiar le interziceau...
Eu sunt Lumina lumii; cine Mă urmează pe Mine nu va umbla în întuneric, ci va avea lumina vieţii".
-asta poate avea mai multe descifrari, eu zic doar una: eu sunt singurul si adevaratul Dumnezeu, cine crede in mine si pazeste legile mele, nu se va teme de nimic in viata si nici dupa caci eu voi fi cu el!
-credinta in Iisus Hristos în Biserica pe care El a lasat-o ne mantuieste (ne da odihna).
-Poporul evreu a ucis prorocii trimisi de Dumnezeu si i-a respins incercarea Lui de a le purta de grijă.
-Idem cu prima.
Vrea sa spuna ca in viata poti sa fii impozabil/imobilizat/prins/tinut/legat SAU
neimpozabi, except/extras/delimitat ( puţin aluat dospeşte toată frământătura).
In Spania se numeste exención-sujeción (nu gasesc variantele astea pe romaneste).
Sujeción se refera la spiritul greului o incarcatura. Sufletul este liber, usor., nu este facut sa fie legat de lanturi. Eternul nu ramane fixat intr-un punct ci se expande. Oamenilor le este frica de lumina, noutate, pentru ca sunt prinsi in rutina.
Cine vroia sa se apropie de sacru trebuia sa duca o lupta. Nu exista pace fara lupta/razboi. Israelitii nu trebuiau doar sa faca sacrificii animalice sau purificari cu apa, acestea erau doar aparenta. Inainte sa faca aceste ritualuri sau forme, in realitate trebuiau sa duca un razboi. Sacrificiu inseamna SACRU si OFICIU, adica razboiul spiritului. Spiritul trebuia sa se separe de pacat altfel aceste ritualuri nu aveau o corespondenta in realitate. Ordinele nu erau actiunile astea ci aveau subiect si predicat. Acolo se ducea lupta in realitate nu in aparente.
Fara vitejie/furoare/ostilitatea lui Ahile nu exista viata spiritului. Ca sa apara pacea trebuie sa fii valent, curajos, viteaz, puternic.
Batman a fost aruncat intr-o groapa insa i s-a lasat o pelicula de lumina. Nu toti au putut sa trascendeze acea groapa ca sa se uneasca cu lumina. Oamenilor le place groapa si le este frica de schimbare, sunt prinsi in roluri. Idealurile oamenilor din groapa erau cele din groapa pe cand idealurile lui Batman erau cele din afara. Epicur considera superioare placerile catastemátice insa spunea ca nu le putem avea pana nu oprim devenirea si experienta placerilor cinetice. Batman a rupt aceasta devenire cand a dat saritura.
Cand Iisus spune "du-te de vinde tot ce ai si urmeaza-ma" pune in joc aceasta ascultare de lumina si toate celelalte zgmototuri. Daca ii spui la un boxer sa lase boxul o sa vezi cum spiritul lui nu este liber ci prins in modele, roluri, etc. Insa cine i-l iubeste pe Iisus trebuie sa se goleasca de ceea ce credea ca este important. Iisus nu ne pune la incercare renuntarea ci ascultarea, pentru ca odata si odata tot o sa renuntam la lucrurile acelea (cutremur, moarte etc). Insa el vrea sa vada daca suntem dispusi pentru necesitati mai trascedentale/superioare. Vrea sa vada daca suntem capabili sa ascultam de Lumina.
O sa iau pe rand versetele:
1. "Veniţi la Mine, toţi cei trudiţi şi împovăraţi, şi Eu vă voi da odihnă." (Matei 11:28)
Eu zic ca în acest verset e vorba de truda sufleteasca (poate și cea trupeasca). În cazul sufletului, Domnul Isus promite sa ne dea odihna sufletelor noastre atunci când sunt trudite de păcat, de satana, ori na, trudite de incercari... În plus, în versetul următor eu zic ca e explicată aceasta situație, adică noi sa luam jugul Lui și sa învățăm de la El, și vom găsi odihnă pentru sufletele noastre. Eu asta înțeleg. Eu zic ca versetul asta e ușor de interpretat.
2. "Ierusalime, Ierusalime, care omori pe proroci și ucizi cu pietre pe cei trimiși la tine! De câte ori am vrut să strâng pe copiii tăi cum își strânge găina puii sub aripi, și n-ați vrut!" (Matei 23:37)
Aici Domnul Isus spunea locuitorilor din Ierusalim ca a vrut sa ii strângă de mai multe ori sub aripile Sale cum face o găină cu puii ei, dar ei L au refuzat pe Domnul (asta se vede și din atitudinea de răzvrătire a iudeilor față de Mântuitor). Într adevăr, se pomenește și de faptul ca locuitorii Ierusalimului ii omorau pe proroci și pe cei trimiși de Domnul la ei, dar Domnul Isus nu asta voia sa scoată în evidență, ci faptul că ei aveau inima împietrită și nu Îl acceptau, deși El voia sa ii ocrotească, sa fie Domnul lor...
3. "Isus le-a vorbit din nou și a zis: "Eu sunt Lumina lumii; cine Mă urmează pe Mine nu va umbla în întuneric, ci va avea lumina vieții." (Ioan 8:12)
Acest verset se refera la faptul ca Domnul Isus e mântuirea noastră, că cine Îl va urma pe El nu va mai umbla în păcat (în Biblie este simetria asta dintre lumina=neprihănire, curăție întuneric= păcat, lume, sau lucruri de genul ăsta). El dacă e Lumina lumii, ne luminează și prin lumina Lui noi vedem lumina. În Ioan 12:46 scrie clar: "Eu am venit ca să fiu o lumină în lume, pentru ca oricine crede în Mine să nu rămână în întuneric.". Adică, oricine va crede în El va fi mântuit, nu va mai rămâne în păcat, rob al păcatului, ci se va întoarce la neprihănire, la Dumnezeu. Eu zic ca e destul de ușor de înțeles.
*de menționat faptul ca eu am răspuns pe baza Scripturii la întrebările tale, posibil sa mai am mici greșeli. Dacă găsești în Biblie scris altceva față de ce am zis, poți spune, oamenii mai greșesc. Pt orice eventualitate, îmi cer scuze dacă am vreo greșeală, deși, nu cred ca am*
Păi e un îndemn de a veni/merge către Domnul. Ba chiar ne îndeamnă să avem încredere în El. Adică El susține prin asta că El ne dă de toate, dar noi refuzăm să-L mai vedem și atunci cumva și El pleacă de lângă noi, dacă noi aruncăm cu pietre în El. Aia cu Ierusalimul nu o înțeleg pe deplin, adică probabil îl acuză pe El, țara aia, care trebuia să fie sfântă, ca totuși nefiind. Mă gândesc că metaforic chiar dacă acolo spune de Ierusalim, cumva vrea să arate că deși lumea poate vrea să vină Domnul, poporul/nația sau patria din care fac parte oamenii azi, nu-i lasă să vină la Domnul. Altfel spus, cumva vrea să arate ce înseamnă o guvernare și trăire sub legile pământești și nu sub legile Lui.
Aia cu proorocii mă gândesc că vrea să arate tot necredința omului, prin faptul că Dumnezeu de-a lungul vieții a trimis "semnale" dar noi le-am reinterpretat sau nici nu am vrut să mai credem ca fiind semnalele Lui. Și dacă observăm tot mai mulți face asta astăzi. Credem că prooroci au fost personaje inventate pentru cine știe ce. Aia cu copiii se leagă și de alte versete chiar, în care Iisus îndemna lumea să lase copiii să vină la El. Dar aici am impresia că se arată cumva și Iubirea de care Dispune și după care Tânjește Domnul nostru, dar de care Simte că azi nu mai are parte. Prin aia cumva Dumnezeu ne transmite nu doar că ne iubește ci că El chiar tânjește după noi, să merem la El, să-L urmăm și ascultăm dar mai ales iubim. E cumva dacă vrei acolo, mâhnirea Lui pentru tot ce suntem noi azi. Adică pierzători de suflete, răi și uitători de Tată.
Erau trudiți și împovãrați pentru cã firea umanã are tendința sã fie contrarã Legilor lui Dumnezeu. Pe lângã faptul cã Legea era foarte greu de împlinit, preoții adãugaserã și multe învãțãturi și tradiții omenești, care împovãrau și mai mult,pentru cã apare disonanța cognitivã,și-un perpetum sentiment de vinovãție, sau chiar superficialitate spiritualã. El nu se adresa doar iudeilor, ci tuturor religiilor.
El ne dã odihnã în sensul cã atunci când avem o relație personalã cu Dumnezeu, sincerã și curatã, prin Duhul Sfânt, suntem cãlãuziți și ajutați în toate aspectele vieții.
"Veniți..." A veni înseamnă a crede (Fapte 16:31); a primi (Ioan 1:12); a mânca (Ioan 6:35); a bea (Ioan 7:37); a privi (Isaia 45:22); a mărturisi (1Ioan 4:2); a auzi (Ioan 5:24, 25); a intra pe ușă (Ioan 10:9); a deschide o ușă (Apocalipsa 3:20); a te atinge de poala hainei Lui (Matei 9:20, 21); și a accepta darul vieții veșnice prin Cristos, Domnul nostru (Romani 6:23).
"la Mine"... Obiectivul credinței nu este o biserică, un crez sau un cleric, ci Cristosul cel viu. Mântuirea este într-o Persoană. Cei care îl au pe Isus sunt mântuiți în măsura deplină în care îi poate mântui Dumnezeu.
"toți cei trudiți și împovărați". Pentru a veni cu adevărat la Isus, cineva trebuie să creadă că este împovărat de păcat. Numai cei care recunosc că sunt pierduți pot fi mântuiți. Credința în Domnul Isus Cristos este precedată de pocăința față de Dumnez"eu.
"și Eu vă voi da odihnă." Observați că odihna nu poate fi câștigată sau dobândită pe baza meritelor, ci este dată în dar. Aceasta este odihna mântuirii care provine din faptul că ți-ai dat seama că Cristos a isprăvit lucrarea de răscumpărare pe crucea de la Calvar. Este odihna conștiinței care intervine în urma realizării faptului că pedeapsa pentru păcatele tale a fost plătită odată pentru totdeauna și că Dumnezeu nu va mai cere plata a doua oară.
....com/watch
Prin aceste vorbe, eu vreau să vă arăt dragostea mea pentru voi, oamenii. Vreau să vă ajut să vă eliberați de povara păcatelor și a suferințelor voastre. Vreau să vă ofer pacea și bucuria mea. Vreau să vă adun la mine ca pe niște copii iubiți și protejați. Vreau să vă luminez mintea și inima cu adevărul și harul meu. Vreau să vă conduc pe calea cea bună și să vă duc la viața veșnică?
Iisus nici nu stia sa scrie in cazul care chiar a existat, altii i-au pus tot felul de vorbe in gura si asa a aparut povestea Noul Testament.
Cum ar putea un Dumnezeu sa nu știe sa scrie? )
Razi ca prostul, Iisus in cazul in care chiar a existat a fost un zelot evreu razboinic, care a luat-o pe cocoasa ca a sustinut monarhia cand romanii tocmai o abolisera.Petru avea o sabie, pentru ce crezi taia salam cu ea meaestrului la mic dejun? Trezeste-te.
El rade ca prostul iar tu vorbesti ca tampitul sau ca unul cu mintea de gaina! Ce zici care e mai prost, prostul sau gaina? Cine zice ca Isus a scris Noul Testament? Si apropo de scris: Isus stia sa scrie si sa citeasca! cauta in biblie si vei afla! Habar nu ai pe ce lume traiesti... dar ca sa nu mori mai prost decat gaina, cauta si vei afla!
Domnul Isus a fost războinic? De când?
Sau stai, trebuia sa plâng?
baby_4423 întreabă:
DeProfundis99 întreabă: