| mincu03 a întrebat:

Bună ziua! Sunt intr-o relație de un an și putin cu un penticostal, eu fiind ortodoxa. Biserica lui nu a vrut sa accepte asta la început și pana la urma a acceptat, merg sa-l ajut pe el acolo la Biserica lor, sunt primita foarte bine, respectata.El a fost pus de 2 ori sa renunțe la mine dar nu a făcut nimic.Eu sunt dintr-o familie de ortodoxi credincioși, am în familie profesori de religie, preoți, dar nu știu cum sa fac sa le zic ca sunt cu un penticostal, cred ca nu or sa ma mai accepte și o sa îmi zică sa nu mai fiu cu el.Insa el a renunțat la tot pentru mine și ii mulțumesc și în ziua de azi.Astazi i-am pus o intrebare:,, Dacă noi am avea un copil pe viitor, l-am boteza?"Nu a știut ce sa răspundă însă a zis sa nu ma ingrijorez.Il iubesc foarte mult și apreciez tot ce a facut pentru mine și încă face, însă nu știu cu părinții mei cum o sa fie dacă și ei o sa îl accepte, nu știu cum sa le spun.Ce părere aveți?

9 răspunsuri:
| RAY a răspuns:

Trebuie sa faci botezul la ei in caz de nunta, cum sa faci botezul tu nefiind căsătorită? Tu trebuie sa fii virgina până la nunta, e tot același poveste

| RAY a răspuns (pentru RAY):

In principiu femeia îți urmează bărbatul,deci trebuie tu sa treci la ei,sincer,economic vorbind la ei e mai ieftin totul + ăștia se ajuta la greu,nu trebuie sa crezi in poveștile ales dar mai mergeți la biserica mai stai și tu acolo, in caz de nunta, botez, înmormântare biserica ajuta familia, in caz de boala la fel, așa ortodoxi doar te jupuiesc de banii atât

| LaSteauaCareaRasarit a răspuns (pentru RAY):

Nu e nici o regula, poate trece si barbatul la religia sotiei.
Insa aici nu e vorba de religii diferite! Religia e crestina. E vorba despre alt cult.

| RAY a răspuns (pentru LaSteauaCareaRasarit):

Eu mă refer tradițional, desigur că nu e o regulă, asta e ca numele, deci acum se pot pastra ambele

| LaSteauaCareaRasarit a răspuns (pentru RAY):

Asta cu numele tine de cutuma.
La spanioli pastrezi si numele de pe mama, si de pe tata, si de pe bunici. Practic nu le incap in pasaport tot numele.
Iar la finlandezi, barbatul ia numele femeii.

Răspuns utilizator avertizat
| anonimg a răspuns:

Dumnezeu este dragoste. Dar ceea ce numesc oamenii "dragoste", de fapt nu este dragoste, ci pasiune.
Dragostea este atunci când omul iubește după voia lui Dumnezeu.
Eu te sfătuiesc să pui pauză la această relație, și să cauți să cunoști pe Dumnezeu. Caută să ai parte de dragostea Lui, venită dintr-o relație personală cu Dumnezeu. Dacă Dumnezeu este o Persoană, atunci și relația cu El trebuie să fie personală.
Ce este între tine și băiatul acesta nu se poate numi relație, darămite dragoste. Căsătoria nu va face decât să amplifice nesiguranța ta și a celor din casa ta.
Renunțarea lui la Dumnezeul lui, îl face un om serios? Nicidecum. Ba din contră: când un om renunță la Dumnezeu, atunci se ști că este un prim pas în a renunța și la oameni. Un om niciodată nu trebuie să renunțe la Dumnezeu nu trebuie făcut niciodată să renunțe la El.
Și nici ție nu ți se cere să renunți la Dumnezeu. Ci din contră, ți se cere să cauți să cunoști pe Dumnezeu. Nu sunt nici ortodox (dar am fost) și nu sunt nici penticostal(nici nu am fost vreodată); dar știu că ortodocșii nu cunosc pe Dumnezeu. Un om care cunoaște pe Dumnezeu va găsi plăcere de Dumnezeu; Îl va iubi și va găsi plăcere să se roage lui Dumnezeu; va găsi plăcere în timpul de cercetare a Bibliei și de o cunoaștere mai profundă a lui Dumnezeu.
Relația cu Dumnezeu trebuie sa fie prioritară oricărei alte relații. Căsătoria este instituită de Dumnezeu, nu de oameni, de aceea trebuie să aibă binecuvântarea lui Dumnezeu, pentru ca ea să nu devină blestem pentru ei.
Dragostea între oameni trebuie să fie rațională, nu pasională.
Nu degeaba Mântuitorul ne îndeamnă: "Căutați mai întâi Împărăția lui Dumnezeu și neprihănirea Lui, și toate celelalte lucruri vi se vor da pe deasupra."
Tu acum trăiești în suferință, nu în relație. Dragostea nu te face să suferi în felul acesta. Credința în Dumnezeu a prietenului tău decăzut este mai mare decât credința ta sinceră în ceea ce cunoști tu a fi Dumnezeu. Cel mai credincios ortodox este mai departe de Dumnezeu decât orice neprihănit care a căzut.

| LaSteauaCareaRasarit a răspuns:

Ah, atatea framantari cand ambii sunteti crestini!
Se casatoresc catolici cu ortodocsi, nu e nici o prapastie intre voi!
Ai in familie profesori de religie si preoti, ei sunt cei mai in masura sa iti raspunda la intrebarea ta privind copilul.
Tu te bucuri de respectul celor din biserica lui, tocmai pentru ca ai in familie profesori de religie si preoti.
La fel cum tu mergi la el la biserica, ia-l si pe el la o slujba ortodoxa.

| gaminator a răspuns:

Identitatea noastra romaneasca are la baza Ortodoxia, daca nu s-a despartit de tine dupa ce i s-a cerut asta si este iubitor de neam, nu va fi greu sa vina la credinta stramoseasca. Ce trebuie sa intelegeti este ca nu din astfel de motive de ordin lumesc ar fi bine sa vina in Biserica lui Hristos, ci din dragoste pentru Acesta si pentru Mireasa pe care Mantuitorul a facut-o biruitoare.
Vedem cum celelalte culte "crestine", au fost formate in urma galcevilor, a schismelor si a ereziilor, alcatuind mirese ale desfranarii. Noi, ortodocsii am pastrat invatatura primita de la Iisus Hristos, Sfintii Apostoli si Sfintii Parinti, dintre care sunt destui care au cunoscut personal pe Apostoli in secolul 1. Si ca sa dau un exemplu elocvent, comunitatea careia i-a fost destinata Epistola catre Tesalonicieni a Sf. Ap. Pavel si pe care el insusi a format-o traiesti pe acele meleaguri din acea perioada si este ortodoxa.
Si ca fapt divers, in 2021, Romano Catolicii prin documentul "Synodality and Primacy
in the Second Millennium and Today", marturisesc faptul ca credinta ortodoxa este cea care a ramas neclintita de a lungul istoriei, validand (desi de putina valoare aceasta validare a lor pentru noi) Sfintele Taine ale Bisericii lui Hristos si invatatura de Dumnezeu purtatorilor Sfintilor Parintilor nostri!
Incheind, noi ca ortodocsi nu putem sa obligam pe nimeni sa vina in Biserica lui Hristos si cu niciun chip nu putem merge in alte, chipurile biserici, facute de maine omenesti.