Evlavia crestina marturiseste petrecerea Sfintei Fecioare Maria la cer, cu trupul inviat in nemijlocita comuniune cu Domnul, unde, isi aminteste pururea de noi si se roaga cu Sfintii si cu dreptii neincetat pentru noi, de unde ne invata, ne propovaduieste, ne inspira ca una care este impreuna cu Domnul, cu unicul Fiu al lui Dumnezeu si al ei - Iisus Hristos.
Se roaga mai eficient pentru ca participa in unitatea persoanei la bucuria si fericirea divina pe care le gusta plenar. Prezenta Maicii Domnului in cer constituie temeiul evlaviei credinciosilor ortodocsi.
Sub icoana si candela Maicii Domnului, in rugaciunile adresate ei, credinciosul ortodox se simte sub fluxul de putere si iubire, sub valul de viata si lumina al lui Hristos. El simte ca prezenta candida a Fecioarei, alese sa ne mijloceasca intruparea si venirea in lume a Celui Preainalt", ne confera calitatea de prunci ai ei si calitatea de frati ai Domnului odata cu "arvuna tihnei, pe care vrem s-o dobandim in veacul cel definitiv".
De aceea, daca pe Sfinti, care sunt "prieteni sau casnici" apropiati ai lui Dumnezeu, ii chemam ca ei sa fie solitori si impreuna-rugatori cu noi la Dumnezeu, Prea Sfintei Fecioare Maria ii cerem nu numai sa se roage pentru noi, ci ea insasi sa ne ajute, in calitate de Maica a Fiului lui Dumnezeu, fapt de care se leaga mijlocirea ei speciala pentru noi.
Crestinul ortodox are constiinta prezentei eficiente a Maicii Domnului in toate momentele de rascruce ale vietii, in care el se roaga cu incredere si duiosie Mamei daruite noua de Fiul lui Dumnezeu: "Fii langa mine pururea ca o milostiva, milosarda si iubitoare de bine, intru aceasta viata de acum, calda, folositoare si ajutatoare, in vremea iesirii mele, nevrednicul meu suflet pazindu-l, si in ziua infricosatoarei judecati de osanda cea vesnica izbavindu-ma si slavei celei negraite a Fiului tau si Dumnezeului nostru mostean pe mine aratandu-ma" (Rugaciune la Pavecernita mare). Crestinul o simte foarte aproape si o venereaza cu constiinta ca cinstind-o pe ea il preamarim pe Hristos, pentru ca "viata ei insasi este Hristos.
Prin cuvantul ei din in Sfanta Scriptura, prin viata ei atat de sfanta si, mai ales faptele dumnezeiesti savarsite prin ea este adanc calauzitoare, ocrotitoare, rugatoare, solitoare, luminatoare pe caile dreptei credinte. De aceea aceasta suita de invocari o intalnim in evlavia crestina, in teologie, in cateheza, in rugaciune si in cult.
Cultul Maicii Domnului implica si un aspect moral. Credinciosul ortodox stie ca in ordinea vietii morale si sacramentale, Maica Domnului este modelul suprem al vietuirii noastre in Hristos. Cinstirea pe care o aducem ei trebuie sa aiba un ecou in viata morala a familiei crestine si a fiecarui crestin in parte. Preacurata Fecioara a zamislit in sanul ei pe Dumnezeu-Cuvantul si orice crestin primeste prin credinta cuvantul vietii vesnice in inima lui, de aceea e chemat sa-l intrupeze duhovniceste.
Dupa Cum Fecioara a primit in pantece pe Emanuel, crestinul vrednic primeste Trupul preacurat al lui Hristos, avandu-L intreg in fiinta sa. "Nu numai in Maria, ci si in tine, scrie Origen, trebuie sa se intrupeze Cuvantul lui Dumnezeu" sau "La ce-mi foloseste sa spun ca Iisus a venit numai in trupul pe care L-a luat el in Maria, daca nu arat ca El a venit, de asemenea, si in trupul meu".
Daca tot ceri un ajutor si vrei sa-ti dea cineva un raspuns mura in gura ca sa te duci cu tema facuta la scoala, macar ai bunul simt si straduieste-te sa scrii corect cele citeva cuvinte pe care le-ai insirat sub forma de intrebare!
Evlavia crestina marturiseste petrecerea Sfintei Fecioare Maria la cer, cu trupul inviat in nemijlocita comuniune cu Domnul, unde, isi aminteste pururea de noi si se roaga cu Sfintii si cu dreptii neincetat pentru noi, de unde ne invata, ne propovaduieste, ne inspira ca una care este impreuna cu Domnul, cu unicul Fiu al lui Dumnezeu si al ei - Iisus Hristos.
Se roaga mai eficient pentru ca participa in unitatea persoanei la bucuria si fericirea divina pe care le gusta plenar. Prezenta Maicii Domnului in cer constituie temeiul evlaviei credinciosilor ortodocsi.
Sub icoana si candela Maicii Domnului, in rugaciunile adresate ei, credinciosul ortodox se simte sub fluxul de putere si iubire, sub valul de viata si lumina al lui Hristos. El simte ca prezenta candida a Fecioarei, alese sa ne mijloceasca intruparea si venirea in lume a Celui Preainalt", ne confera calitatea de prunci ai ei si calitatea de frati ai Domnului odata cu "arvuna tihnei, pe care vrem s-o dobandim in veacul cel definitiv".
De aceea, daca pe Sfinti, care sunt "prieteni sau casnici" apropiati ai lui Dumnezeu, ii chemam ca ei sa fie solitori si impreuna-rugatori cu noi la Dumnezeu, Prea Sfintei Fecioare Maria ii cerem nu numai sa se roage pentru noi, ci ea insasi sa ne ajute, in calitate de Maica a Fiului lui Dumnezeu, fapt de care se leaga mijlocirea ei speciala pentru noi.
theROOcKsTArr întreabă:
anonim_4396 întreabă: