| Anonim20000000000 a întrebat:

Care este întelesul cuvintelor "Fericiţi cei ce n-au vazut şi au crezut?

14 răspunsuri:
NOname
| NOname a răspuns:

Înţelesul acestor cuvinte, cel obiectiv, este unul care încurajează ignoranţa, credinţa oarbă, lipsită de cercetări, de dovezi, unul care implantează în oameni frica de a (se) întreba, de a gândi critic, de a fi sceptici şi nu creduli, naivi, uşor de păcălit.

Cum a spus şi Sublime, este un fel de "crede şi nu cerceta!"... îndulcit cu acel "fericiţi", pe post de momeală.

| danay72 a răspuns:

Adica cei care cred din ceea ce studiaza Biblia si care nu au vazut miracolele ce le-a facut Isus.

| Moisie a răspuns (pentru danay72):

Miracolele pe care le-a facut Isus nu le-a vazut nimeni!
De ex faptul ca apa a fost transformaza in vin este o nimica toata fata de miracolul pe care-l face un amarat de fermier olandez care face din apa rosii (tomate)!
Si cu toate aste nimeni nu il slaveste pentru acest miracol, ci este vazut ca un taran prost

| danay72 a răspuns (pentru Moisie):

Multimi de oameni au vazut miracolele lui Isus.

| Moisie a răspuns (pentru danay72):

Poti sa-mi dai cateva exemple din Biblie?
Nu de alta dar Isus in calitate de dulgher care traia din excrocherii, daca avea puterea sa faca minuni ar fi renuntat la viata bazata pe excrocherie!
Ce excrocherii facea Isus?
Facea exorcizari NU scotand dracii din oameni, ci bagand de 7x mai multi
Uite aici:
Matei 12
43. Şi când duhul necurat a ieşit din om, umblă prin locuri fără apă, căutând odihnă şi nu găseşte.
44. Atunci zice: Mă voi întoarce la casa mea de unde am ieşit; şi venind, o află golită, măturată şi împodobită.
45. Atunci se duce şi ia cu sine alte şapte duhuri mai rele decât el şi, intrând, sălăşluiesc aici şi se fac cele de pe urmă ale omului aceluia mai rele decât cele dintâi. Aşa va fi şi cu acest neam viclean. "

| danay72 a răspuns (pentru Moisie):

Cu siguranta sti despre ceea ce vorbesc.

| sublime89 a răspuns:

E doar o expresie tipic crestina care incurajeaza lipsa de scepticism. Cu alte cuvinte, dupa mintea lor e perfect normal ca cineva sa creada ceva fara dovezi, ci doar din auzite. E un fel de "crede si nu cerceta". Doar asa poti spala pe creier oamenii si sa-i convingi ca e un pacat sa puna intrebari. Ii faci sa le fie frica sa gandeasca, iar asa poti sa-i supui cel mai usor, si sa faca exact ce vrei tu.

| PorumbRodica1965 a răspuns:

Daca doresti citeste in Evrei 11:1-40. Numai bine.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

M-am saturat de raspunsuri prostesti.bai contemplativior? nejudecatilor? faptul de a crede fara a vedea ceva, inseamna ca credinta e mai mare. oamenii cred mai mult si credinta e mai puternica decat a ingerilor, care il vad pe Dumnezeu.deci nu au nevoie sa creada. diavolii stiu ca este dumnezeu si se infioara.dar oamenii cred.pur si simplu iar daca au credinta cat un bob de mustar? cum e? hai stiutorilor habarnauti? ce a spus filisteanca lui Iisus Hristos? cand acesta i-a spus; nu se cade sa iei painea de la gura copiilor si sa o dai cainilor? da Doamne.dar si cainii se satura cu firimiturile ce cad de la masa stapanilor.niciunde nu am intalnit o credinta atat de mare, a spus mantuitorul.iar Toma necredinciosul? de ce a fost lasat sa puna mana pe ranile mantuitorului? si sfatuit sa creada? cine e destept si gandeste logic va sti.dar cine e prost asa va inchide ochii.cu regret pentru cei care va dati destepti; nu e deajuns.chiar trebuie sa fiti. ma cat de prosti trebuie sa fiti si de indaratnici sa nu luati aminte ca NU este in biblie un cuvant de genul credeti si nu cercetati? ci doar atat?; cercetati toate lucrurile, si alegeti ce e bun./toate sant bune daca sant primite cu multumire, dar nu toate zidesc.stiti ceva despre zidire bai habarnautilor? CARE? zidire? mantuitorul i-a spus femeii cu scurgerea de sange; apropie-te femeie.CREDINTA TA te-a mantuit.asta insemnand ca lipsa credintei,inseamna robie si moarte in oricare slabiciune, viciu si orice il indeparteaza pe om de Dumnezeu.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Aceste cuvinte le-a grăit Domnul credinciosului Său ucenic, care n-a vrut să creadă în învierea Domnului atunci când ea i-a fost adusă la cunoştinţă de către fraţii lui, Apostolii; aceste cuvinte le-a grăit Domnul ucenicului care spusese sus şi tare că el nu va crede în învierea Domnului până ce nu se va căpăta dovada vie a acestei întâmplări atât de minunate şi atât de însemnate pentru lume.Am văzut pe Domnul", i-au spus cu bucurie Sfântului Apostol Toma ceilalţi Apostoli, cărora li S-a arătat Domnul chiar în ziua învierii Sale, seara, intrând în cămară fără a deschide uşile. Cămara era zăvorâtă bine de frica urii iudeilor, ce de-abia săvârşiseră uciderea de Dumnezeu şi luaseră toate măsurile împotriva învierii care fusese prevestită."De nu voi vedea în mâinile Lui semnul cuielor", a răspuns Toma, pe care îl uimise preaîmbucurătoarea veste, şi "de nu voi pune degetul meu în semnul cuielor şi de nu voi pune mâna mea în coasta Lui, nu voi crede" (Ioan 20, 25). Vorbind astfel, a arătat nu necredinţa cea vrăjmaşă lui Dumnezeu, ci bucurie negrăită; aşa a arătat ce simţea sufletul lui înaintea măreţiei întâmplării ce a schimbat soarta omenirii. Cu Hristos şi în Hristps omenirea a înviat.Atotbunul Domn nu a întârziat să îi dea iubitului Său ucenic dovada pe care acesta o dorea. După ce a trecut o săptămână de când Se arătase Apostolilor pentru întâia dată, Domnul S-a arătat din nou, fiind ei cu toţii împreună şi Toma aflându-se cu ei. Uşile erau
închise, ca şi întâia dată, de frica iudeilor. Apostolii L-au văzut dintr-o dată pe Domnul stand înaintea lor. Pace vouă, le-a grăit El. Apoi, întorcându-se către Toma, i-a zis: "Adu degetul tău încoace şi vezi mâinile Mele, şi adu mâna ta şi o pune în coasta Mea, şi nu fi necredincios, ci credincios" (Ioan 20, 27)Prin aceste cuvinte, Domnul a arătat că El, Cel pretutindenea fiitor după Dumnezeire, era în mijlocul ucenicilor Săi şi atunci când Toma, presupunând că El nu este de faţă, le-a arătat răspicat acestora starea de nedumerire care îl cuprinsese la vestea
învierii.Toma dorea să se încredinţeze de înviere: el primeşte o încredinţare neasemuit mai înaltă, înaintea căreia nici n-o mai bagă în seamă pe cea a învierii. "Domnul meu şi Dumnezeul meu!" - strigă Toma. „încredinţându-mă de Dumnezeirea Ta, nu mai caut să mă încredinţez de înviere. Ţie, Atotputernicului Dumnezeu, îţi sunt cu putinţă toate lucrările, care sunt mai presus de înţelegerea omenească".

| anonim_4396 a răspuns (pentru anonim_4396):

Ca răspuns la mărturisirea Apostolului, Domnul i-a fericit pe "cei ce nu au văzut şi au crezut". Şi pe noi ne-a pomenit Domnul, i-a pomenit pe toţi cei care nu L-au văzut cu ochii trupeşti! A făcut această pomenire în timp ce stătea în mijlocul Sfinţilor Săi Apostoli cu omenitatea luată asupra Sa, adusă jertfă pentru omenire şi deja proslăvită cu slava învierii! http://www.apologeticum.ro/......au-crezut/

| angus35 a răspuns:

Intai de toate, crede si nu cerceta este un nonsens.In al doilea rand, mai bine cercetezi si apoi vezi daca adevarul este adevarat.Credinta adevarata inseamna sa crezi in Dumnezeu care este invizibil( adica nu are o forma materiala). Credinta ta trebuie sa fie neclintita.A crede in Dumnezeu inseamna sa il accepti pe Isus ca domn si mantuitor personal.Credinta fara a cerceta se numeste fideism.

| Moisie a răspuns (pentru angus35):

A crede in Dumnezeu inseamna a crede in exista lui Dumnezeu si nu in Isus pentru ca Isus nu a afost in toata viata sa nici macar o secunda un Zeu, cu atat mai putin un Domn peste Zei, deci nu are cum sa fie un Dumnezeu dupa ce a murit!

Întrebări similare